Seeed - Next! (2005)

Duitsland
Reggae
Label: East West

1. Schwinger (Good to Know) (3:36)
  2. Next...! (3:07)
  3. Aufstehn! (Rise & Shine) (3:47)
  4. Stand Up (2:38)
  5. Waterpumpee 2004 [English Version] (3:50)
  6. Music Monks (The See(E)Dy Monks) - Album Version (3:25)
  7. She Got Me Twisted (3:11)
  8. Ding (Thing Feat. Saian Supa Crew) (3:14)
  9. Goosebumps (2:52)
  10. Pressure (2:32)
  11. Slowlife (4:18)
  12. Please, Please (3:36)
  13. Respectness [Album Version] (4:19)
  14. Double Soul (3:45)
  15. End of the Day (3:38)
  16. Dickes B (Album-version) (4:45)
  17. Papa Noah (4:03)
Social_Mask
Tijdens Duitse les werd er een keer een nr van Seeed afgespeeld, Austehn! En ik vond het eingenlijk best wel leuk . Dat engelse stukje vooral, erg goed.
Stand Up en Next...! ken ik ook, en ook die klinken wel lekker. Heb laatst nog dit album beluisterd via internet, en vond het wel goed. Lekkere reggae, en dat zeg ik niet vaak. Want behalve Bob Marley begint elk reggae muziek me te irriteren na een tijdje.

Een welverdiende 3,5* voor Seeed!

Baby läss uns gehn
Das leben will eine ausgeben
und das will ich sehn!

Zoiets

avatar van Sjaakspeare
Eigenlijk is het meer dancehall. En ik ben nu niet bepaald weg van dat genre. Alleen Aufstehn, en dan bij voorkeur de Engelse versie Rise and Shine, vind ik echt goed. Die is dan ook een stuk reggae-achtiger dan de rest van deze plaat.

avatar van Mingert
Ik heb Seeed leren kennen met het lied Ding.
Ik vond het vooral erg grappig en was nieuwsgierig naar de rest van hun muziek. Het is een geweldig album want het gaat me gewoon nooit vervelen!
Rise and Shine is mijn favoriet. Verder zijn Papa Noah, Stand Up, End Of The Day, Next...!, Schwinger, Music Monks ook stuk voor stuk gaaf. Sommige nummers hoor ik liever in het Duits en anderen weer liever in het Engels.

Deze muziek is zo anders! heerlijk. Daarom een dikke 4,5 sterren.