Friends of Dean Martinez - Random Harvest (2004)

Electronic / Rock
Label: Narnack

1. So Well Remembered (3:09)
  2. Ripcord (4:04)
  3. The Winter Palace (6:50)
  4. Random Harvest (5:39)
  5. Dusk (8:42)
  6. Why Does My Heart Go on Beating (2:41)
  7. Lost Horizon (4:15)
  8. Nowhere to Go (4:05)
avatar van TJN
TJN
Lekker plaatje, instrumentale band die de grote kunst bezitten feilloos filmische fragmenten te verzinnen en neer te zetten op muziek. Beetje de Mogwai, Godspeed You Black Emperor en Explosions In The Sky van het fijnere werk. Wat ik mooi aan dit album vind is dat ze met de tijd meegaan en veel electronische effecten toegevoegd hebben. Grote strings op de achtergrond, een donkere ondertoon, een knetterende synth, lange uitgesponnen nummers. Dat in combinatie met fijngevoelig delicaat spel van de traditionele setting drums, gitaar en toetsen.