MENU

Kat DeLuna - 9 Lives (2007)

3,65

Pop / R&B
Label: Epic

1. 9 Lives (Intro) (1:06)
  2. Run the Show (3:31)
    met Shaka Dee
  3. Am I Dreaming (4:14)
  4. Whine Up (3:25)
    met Elephant Man
  5. Feel What I Feel (4:04)
  6. Love Me, Leave Me (4:11)
  7. In the End (3:23)
  8. Love Confusion (4:02)
  9. Animal (3:23)
  10. Be Remembered (3:37)
    met Shaka Dee
  11. Enjoy Saying Goodbye (4:05)
  12. Whine Up [Spanish Version] * (3:25)
  13. Como un Sue˝o (Am I Dreaming) * (3:59)
  14. Run the Show [Spanish Version] * (3:31)
  15. Oh My God * (3:22)
  16. Run the Show * (3:33)
    met Busta Rhymes
  17. Am I Dreaming * (3:58)
    met Akon
  18. You Are Only Mine * (3:30)
  19. Run the Show [Spanish Version] * (3:33)
    met Don Omar

geplaatst op 22 juli 2007, 21:01 uur, permalink
'Whine Up' vind ik DE zomerhit van 2007!!!
In Amerika is het een hele grote hit, op dit moment staat hij op 23 geloof ik daar. In Canda op 21.

Kent iemand deze latino al?

avatar van Josje
geplaatst op 22 juli 2007, 21:51 uur, permalink
Whine Up is super nummer ja! en Am I Dreaming klinkt ook mega lekker. ben benieuwd naar het album. nog even geduld!

geplaatst op 22 juli 2007, 22:37 uur, permalink
Ja, Am I Dreaming wordt waarschijnlijk haar 2e single. Klinkt ook lekker zomers!

Inderdaad nog even geduld.

avatar van jowietje
geplaatst op 25 juli 2007, 13:08 uur, permalink
Ik heb van bijna alle nummers snippets gehoord, en het klinkt allemaal erg lekker. Bne benieuwd naar dit album.

geplaatst op 29 juli 2007, 23:30 uur, permalink
Net ook alle snippets gehoord en klinkt zeker lekker Jowie!

avatar van Josje
geplaatst op 4 augustus 2007, 14:13 uur, permalink
RUN THE SHOW.. awsome! i luv it.

geplaatst op 5 augustus 2007, 1:34 uur, permalink
Echt een lekker album!
Vooral heerlijke zomerse geluiden...
Echt een album voor nu en Kat heeft een leuke stem om naar te luisteren, vooral het nummer 'Love Me, Leave Me' vind ik PRACHTIG!!!

geplaatst op 26 oktober 2007, 20:56 uur, permalink
Ik heb het album nu al een paar dagen en ik vind hem echt superlekker. Er zitten wel wat nummers tussen die niet echt blijven hangen maar de toppertjes als Whine Up, Am I Dreaming, Love Me, Leave Me, In The End en Rock The Show halen het gemiddelde sterk omhoog

3,5 sterren

geplaatst op 7 december 2007, 2:33 uur, permalink
Nieuwe single 'Run The Show'. Ze heeft de single versie Busta Rhymes ingeschakeld om een stukje erin mee te rappen in plaats van Shaka Dee. Hopen dat ze lekker gaat scoren en haar album sales de lucht inschieten.
Ze verdient het!

geplaatst op 11 december 2007, 2:59 uur, permalink
'Whine Up' is gerealesed in Frankrijk in november en heeft daar nummer 9 bereikt! YEEEHH!!!

geplaatst op 16 maart 2008, 13:37 uur, permalink
Prima album hoor! Echte uitschieters zijn Whine up, Run the show. Ook verrassend zijn de ballads op het album. Je hoeft maar 1x de cd hebben beluisterd en de liedjes blijven hangen. 4/5.

Arrie
geplaatst op 5 april 2008, 23:34 uur, permalink
Omdat het haar debuutalnum is, geef je haar een lager cijfer?

avatar van ewoutje17
geplaatst op 9 april 2008, 18:24 uur, permalink
geen echt leuk album voor mee
wine it up en love me, leave me kunnen me nog net boeien
haar stem zelf is wel heel mooi om naar te luisteren

maar vind de liedjes zelf niet echt leuk, stem klikt niet voor mij met die melodietjes en chengre (kan woord ni correct spellen

avatar van HauteCouture
geplaatst op 3 mei 2008, 14:24 uur, permalink
Whine up, run the show, am i dreaming en love me leave me springen eruit. Het is trouwens leuker als ze in het spaans zingt!
Whine up blijft echt in je hoofd hangen en ik ben m na tig keer luisteren nog steeds niet zat!
De rest vind ik of een beetje zeikerig of de beat is het net niet.

3,5 *

avatar van Rhythm & Poetry

geplaatst op 6 mei 2008, 21:29 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Whine Up begint voor mij echt een Guilty Pleasure te worden. Damn, wat een aanstekelijk (kwalitatief niet hoogstaand) nummer. Kat DeLuna ziet er ook best schattig uit in die clip.

Maar niet verder vertellen he, want dat is niet goed voor mijn reputatie hier.

avatar van T37king
geplaatst op 10 mei 2008, 14:47 uur, permalink
genre is toch R&B ? en niet pop

geplaatst op 10 mei 2008, 16:50 uur, permalink
Het is meer POP hoor.

avatar van ewoutje17
geplaatst op 4 juni 2008, 21:43 uur, permalink
ik geef het toe, ik hoor dit album nu heel erg graag
je moet het gwn de tijd geven
wine it up, run the show, in the end, love me, leave me en be remeberd zalige liedjes

grtzx

geplaatst op 20 juni 2008, 16:31 uur, permalink
leuk album!
Run the show is echt wel de favoriet

avatar van Reijersen
0,5
geplaatst op 20 juni 2008, 16:37 uur, permalink
Wat een onge´nspireerde muziek is dit zeg! Heeft een erg hoog gemiddelde, vergeleken met de lakende muzikale kwaliteit. Een maaltijd bij de McDonalds is nog lekkerder.
Kat DeLuna krijst en kirt er herzenloos op los, tekstueel is het ÚÚn grote flop en muzikaal/productioneel lijken het allemaal de laatste restjes van de producers. Een totaal onge´nspireerd album. Vocaal laat ik het helemaal terzijde, want zingen (of wat ze ook doet) kan deze dame niet.
Excuses aan alle fans voor mijn ietwat directe commentaar, maar dit is echt heel erg slecht naar mijn bescheiden mening.

Gsus
geplaatst op 26 juni 2008, 12:19 uur, permalink
Ericos schreef:
'Whine Up' vind ik DE zomerhit van 2007!!!

Kent iemand deze latino al?

Zou het dan niet latina moeten wezen...

Lost Highway
geplaatst op 18 juli 2008, 14:48 uur, permalink
Reijersen schreef:

Geen excuses nodig, hoewel onze muzieksmaak 300% verschillend is lees ik met veel plezier jouw stukjes. Je kan duidelijk in jouw genres de kwaliteit van de rommel scheiden, en je neemt ook geen blad voor de mond om wat echt waardeloos is ook als waardeloos te bestempelen, en bovendien heb je het lef om halve sterren uit te delen aan albums die dat ook verdienen. Een muziekliefhebber om trots op te zijn. Tot zover mijn lofbetuigingen aan een andere user.

Ik wil daar verder ook niet veel meer aan toevoegen. Ik ga niet stemmen, ik ken immers maar een drietal nummers, maar geef wel de raad, aan al wie hier meer dan 1* aan schenkt, om zich eens dringend muzikaal te bezinnen. Dankzij dit soort troep krijgt de term 'popmuziek' een wrange nasmaak.

avatar van PJC

geplaatst op 24 augustus 2008, 2:22 uur, permalink
Reijersen schreef:

Om dan ook die McDoalds vergelijking te maken: Kat De Luna is als een vettige hamburger bij McDonalds. Heel af en toe kan een stevige portie rommel geweldig goed smaken.

Whine Up, Run The Show!!!

avatar van Devoo
geplaatst op 2 januari 2009, 19:07 uur, permalink
Lost Highway schreef:
Reijersen schreef:

Voel je jezelf nu beter dan de mensen die dit goed vinden? Ik luister veel soorten muziek, en deze CD ben ik van plan te luisteren omdat ik de singels stiekem0 wel tof vind. Een gigantische score zal er waarschijnlijk ook niet inzitten van mij kant. Maar om nou meteen te roepen dat iedereen die dit met een hogere score dan 1 bekroont zich muzikaal moeten bezinnen? Ah gast, laat iedereen die dit leuk vind toch lekker zijn gang gaan en doe je niet zo slim voor..

Nouja, ikzelf heb de Konvicted versie, van het label van Akon. Wat ik best jammer vind, aangezien er daarvoor commercieŰlere gastenartiesten worden gebruikt. Zou graag eens de oorspronkelijke versies horen met Shake Dee, maar die vind ik dus nergens.

avatar van george clinton

geplaatst op 31 januari 2009, 0:38 uur, permalink
Jezelf als maat nemen van de goede smaak is menselijk maar eigenlijk, oh zo verkeerd... OkÚ, ik voel me hier genoodzaakt om deze Kat wat te verdedigen. Deze dame kan wel degelijk zingen. Een operaopleiding, zangopleiding enzo ... Je kent dat wel... Eigenlijk ken ik maar drie singletjes van haar (wat te weinig is voor een behoorlijke verdediging), maar een ervan 'Run the Show', kan mij zeker bekoren (wat eigenlijk ook te weinig is voor een behoorlijke verdediging). Zit leuk in elkaar. Kortom: ik meen wel dat ze het talent heeft om boven alle andere R&B- consorten uit te springen. Maar dat moet de toekomst uitwijzen... Hopelijk krijg ik gelijk.

avatar van Justinx
geplaatst op 31 januari 2009, 14:55 uur, permalink
george clinton schreef:
Hopelijk krijg ik gelijk.

Ik denk dat je er dicht bij zit. Meestal loop ik tegenwoordig niet meer zo warm voor zingende R&B meisjes en het is daarom dat Kat Deluna er wel degelijk uitspringt. Haar muziek is lekker pakkend - wellicht niet vernieuwend - maar heerlijk harmonieus. Haar stem mag er ook wel zijn en ik hoop dat daar in de toekomst het accent wat meer daar op komt te liggen. Als we haar nieuwe single mogen geloven zal dat niet gebeuren overigens.

Dit blijft echter een goed plaatje, is lekker aanstekelijk en hopelijk ook lang houdbaar. Toekomst zal het zeggen, maar zeker is dat het volgende album gewoon aangeschaft zal worden.

avatar van Devoo
geplaatst op 17 augustus 2009, 16:42 uur, permalink
Wat de houdbaarheid betreft valt het erg tegen hoor. Na een vijftal keer luisteren, heb ik het al helemaal gehad met dit album.

avatar van R2DeepThroat

geplaatst op 5 augustus 2010, 11:15 uur, permalink
ewoutje17 schreef:
die melodietjes en chengre (kan woord ni correct spellen

genre

avatar van Justinx
geplaatst op 20 oktober 2011, 18:41 uur, permalink
Heb sinds kort Inside Out binnen en heb de eerste luisterbeurt al gehad. Hierbij viel mij op dat 9 Lives een stuk innovatiever is dan de opvolger. Een tikje minder Europop en wat spannendere composities, waarin haar latininvloeden overduidelijk aanwezig zijn. Zonder dat en haar karakteristieke stem is Kat Deluna de zoveelste jonge telg uit het R&B-pop wereldje. Hopelijk pakt ze in de toekomst weer op waar ze in 2007 is gebleven, dan kunnen we mogelijk wat progressievere platen verwachten. Of vraag ik nu te veel?

Ik kan van 9 Lives vier jaar na dato overigens nog steeds genieten. Prima plaat, op naar de 4.5*.