Jimi Hendrix - Woodstock (1994)

Label: MCA

1. Introduction (1:56)
  2. Fire (3:53)
  3. Izabella (5:10)
  4. Hear My Train a Comin' (Get My Heart Back Together) (9:16)
  5. Red House (5:40)
  6. Jam Back at the House (Beginnings) (8:25)
  7. Voodoo Child (Slight Return) / Stepping Stone (12:19)
  8. The Star Spangled Banner (3:42)
  9. Purple Haze (3:25)
  10. Woodstock Improvisation (4:59)
  11. Villanova Junction (3:04)
  12. Farewell (1:54)
avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar De Beste Gitarist

Kan iemand mij vertellen of dit een goed album is?
En wat is de beste van Jimi Hendrix?
Ik ben namelijk niet bekend met zijn muziek.

beste van Jimi:
bedoel je verzamel of een gewoon album?

ettettummu schreef:

beste van Jimi:
bedoel je verzamel of een gewoon album?

Ik bedoel een 'gewoon' album,maar als jij een goede verzamelaar weet mag je dat ook wel even zeggen.

Cornerstones 1967-1970 is een goeie verzamelaar in perfecte geluidskwaliteit

reguliere cd's zijn over het algemeen "are you experienced" en "electric ladyland" het beste/populairst

avatar van avdj
Are You Experienced? is volgens Adclaimed Music het beste, met Electric Ladyland daar vlak achter.

en ik denk axis: bold as love goeie derde
hier staat alleen iets onbekender werk op

Ok,bedankt voor de info!
Ik denk dat ik namelijk binnenkort eens wat werk van Hendrix ga kopen aangezien iedereen het er wel over eens dat dit de beste gitarist aller tijden is. Dan moet je toch wel min. één album van hebben,zo'n legendarische gitarist.

zeker weten
niet alleen zijn gitaarwerk, maar de nummers zelf zijn ook gewoon goed

avatar van avdj
Jammer genoeg kosten deze albums rond de €20,-

Jimi heeft sowieso maar 3 studio-albums tijdens zijn leven uitgebracht en die zijn alle 3 erg goed vind ik zelf (Band of Gypsys is een live album, en was de laatste release tijdens zijn leven).
Axis: Bold As Love staat in mijn top 10, maar het hadden net zo goed Are You Experienced? of Electric Ladyland kunnen zijn.
Dit album (Woodstock) vind ik een prima live-album, maar er zijn betere/interessantere.

avatar van Oldfart
Ondanks mijn Hendrix passie maar een drietje ; dit was weliswaar zijn beroemdste optreden, maar zeker niet zijn beste. Oorzaken hiervoor zijn niet zo moeilijk aan te wijzen:
- de band zou 's avonds laat als hoofdact van het hele festival optreden; door een zeer slechte organisatie en een ware noodtoestand op en rond het festivalterrein, begon het optreden pas de volgende morgen; toen een groot deel van het publiek al was vertrokken. ( En dus in het daglicht)

Soms klinkt het als een try-out; de band is niet echt op elkaar ingespeeld. Kijk ( zall je met de cd niet lukken) bijvoorbeeld hoe Jimi af en toe vernietigend 1 van de twee percussionisten probeert in te tomen,

Voor de echte fan is er zeer veel te genieten; heb je nog niets van Jimi dan is bijvoorbeeld "Hendrix in the West "een veel beter live album om mee te beginnen

Maar voor iedereen is de DVD van Woodstock die dit jaar uitkwam een echte aanrader.
Goede achtergrond informatie en interviews met enkele bandleden; EN voor het eerst de complete setlist, met een prachtig geluid, en natuurlijk de beelden er bij.

Deze cd is verre van compleet en is door de komst van de dvd volledig overbodig geworden.

De titel van deze dvd is:

"Definitive 2 DVD Collection: Jimi Hendrix Live at Woodstock"

FuckFace
Voor diegenen die de Live dvd al in huis hebben gehaald, wat ik zo prachtig vind, is wanneer hij op het einde van een nummer zo'n vervrongen gezicht trekt omdat hij niet tevreden is met iets dat niet juist was.
Als ik dat zie, zit ik echt in m'n zetel te genieten!!
Pure Passie.
Deze cd was m'n kennismaking met Jimi en daarom vind ik nog altijd één van de betere. Op de één of andere manier vind ik Izabella echt een wereldnummer.

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:

De titel van deze dvd is:

"Definitive 2 DVD Collection: Jimi Hendrix Live at Woodstock"

Hey Oldfart, prachtige bespreking is dat zeg!

Ik ben ook een groot Hendrix liefhebber, heb dit met veel interesse zitten lezen. Terwijl ik naar de dvd van Woodstock (héél het festival bedoel ik dan, niet enkel Hendrix) zat te kijken op een zomerse namiddag zoals vandaag 1 aug 2007.

Ik kocht onlangs het erbarmelijk slechte - en dan heb ik het zowel over beeld als over geluid - JH Rainbow Bridge, op dvd dus, màn, dat is een afknapper, niet te bekijken, gewoon prut.

Zulk een slechte beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit is nog een stuk erger!

Ik denk dat ik toch eens voor die dubbele JH Live at Woodstock moet gaan, want deze hier is om te huilen, zo slecht!

EVANSHEWSON
Hele goeie liveplaat, goede versies van bekende songs, Purple Haze en Fire, maar Izabella is schitterend, zo ook Red HOuse!

****

avatar van Oldfart
Hou het geld voor deze cd in je zak, een tientje er bij en je hebt voor het eerst in de geschiedenis het complete optreden, want waar door toeval en steeds meer kapot gaande camera's de officiele cameraploeg één nummer heeft gemist, staat op de tweede dvd wel het ontbrekende nummer, opgenomen door een jonge knaap met de eerste portable video camera ter wereld.( een Sony met banden i.p.v. cassette's)
In zwart wit, maar hij had het nummer wel:
de dvd

avatar van ricardo
Ben ik niet met je eens Oldfart. Een muziek dvd is m.i een echt mode verschijnsel en voornamelijk gemaakt om vooral de ''fans'' van artiesten geld uit de zak te kloppen.Bij muziek draait het bij MIJ met name om de audio en het geluid dus(heb ook maar 8 muziek dvd's,en lijkt me ook wel meer dan genoeg,ja ik ben er ook ingestonken).Ik heb deze live dubbelaar van Jimi Hendrix een tijdje geleden voor slechts 10 euro gekocht,en heb er nog geen minuut spijt van gehad,hier hoor je Jimi nog echt in zijn ''beste'' tijd spelen.Soms klinkt het wel wat rommelig,maar bij vlagen hoor je toch wat voor goede artiest en vooral gitarist deze man geweest is.Wat is dat toch steeds voor onzin om te vertellen dat bij de komst van deze dvd,deze cd nu ineens overbodig is geworden.Komt bij dat je een dvd niet in de auto kunt afspelen,wil je hem eens wat ''harder'' horen ,dan hoop ik dat als je alleen de dvd hebt, niet op een flatje woont,want dat zou dan jammer zijn.

avatar van Oldfart
Draai lekker deze cd versie zo vaak en waar je wilt,
Maar je mist in ieder geval: "Foxy Lady," "Message To Love," "Hey Joe," "Spanish Castle Magic," en "Lover Man,"
De dvd heeft het optreden ook voor het eerst compleet, voor zover vastgelegd door de professionele cameraploeg, en in de goede volgorde:

1"Message To Love,"
2 "Spanish Castle Magic,"
3 "Red House,"
4 "Lover Man,"
5"Foxy Lady,"
6 "Jam Back At The House,"
7"Izabella,"
8 "Fire,"
9 "Voodoo Child (Slight Return),"
10 "Star Spangled Banner,"
11 "Purple Haze,"
12 "Woodstock Improvisation,"
13 "Villanova Junction,"
14 "Hey Joe."

Op de cd lijkt het verschil in aantal tracks mee te vallen maar Introduction en Farewell zijn natuurlijk geen songs.

ik zeg overigens ook niet dat met de komst van de dvd deze cd overbodig is geworden; ik zeg dat met DEZE dvd dat zo is.

Daarnaast is er in de geluidskwaliteit zo veel energie en moeite gestoken, door Eddie Kramer, dat het geluid echt superieur is t.o.v. deze cd.

Die ik overigens ook heb, en waarvan de door elkaar gehusselde volgorde me altijd heeft gestoord.
En voor de echte verzamelaar is natuurlijk het feit dat "Hear My Train A Comin'" op de 2e dvd staat helemaal een pluspunt.

avatar van ricardo
Oei,Oldfart even iets over het hoofd gezien, op de dvd staan ''Foxy Lady'' en ''Hey You'' wel op zie ik nu tot mijn grote verbazing(bedankt voor de info overigens).Toen ik deze cd aanschafte vond ik het gelijk al jammer dat die 2 nummers er niet op stonden.Ik zou die 2 nummers overigens graag live willen hebben,weet jij misschien ook op welk live album de ''beste'' versies staan van ''Foxy Lady'' en ''Hey Joe'' Oldfart? met luistergroet....Ricardo .

avatar van Oldfart
Hmm,een goede versie van Hey Joe?
Dan denk ik aan Live at Monterey, kijk zelf maar:
hey joe - monterey

En Foxy( GB) of Foxey (US) Lady?

De uitvoering tijdens één van de Rainbow Bridge concerten vind ik misschien wel het mooist:
Foxy Lady
duidelijk te zien dat Jimi er plezier in heeft. Ik zou het een lekker compacte en stevige uitvoering willen noemen

Het Berkeley Concert staat over het algemeen aangeschreven als een goed optreden, dus het album Live at Berkeley maar eens beluisteren, daar staan overigens beide nummers op

avatar van ricardo
Leuke filmpjes inderdaad.Maar eens zien wat ik kan bemachtigen,want het live concert In Winterland lijkt me ook wel wat(daar staan die 2 nummers ook op).Ik heb me wel eens laten vertellen dat Live In Winterland het ''beste'' live concert is geweest van Jimi Hendrix.Volgens mij kun jij mij daar wel wat meer over vertellen Oldfart,want jij weet, en hebt meer verstand van Jimi Hendrix dan mij ,volgens mij.

avatar van Oldfart
Ik heb zelf maar een paar korte stukken van het Berkeley concert gehoord, daarom zeg ik ook dat het goed aangeschreven staat, niet dat het goed is, want daarvoor zou ik de plaat (beter) moeten kennen.
In één van de biografiën wordt bijna ieder concert wat Jimi gaf besproken, en daar wordt Berkeley als een goed concert gekwalificeerd.
Deze
ken ik wel en is erg goed.
Foxy lady van het gelinkte Rainbow Bridge concert vind ik fijner, maar de veel betere geluidskwaliteit van Winterland maakt wel een heleboel goed.

@ Oldfart:

Heb het afgelopen weekend deze Woodstock live plaat gevonden bij Plato Groningen voor maar slechts 10euro in de aanbieding,maar dan in de door jou hierboven beschreven samenstelling,er staat zelfs het nummer Hear My Train A Comin op,op de eerste cd op track 3 ,na Introduction en Message To Love.In totaal met Introduction maar liefst 16 tracks dus,Farewell staat hier overigens niet op.Hoef ik de dvd of de live in winterland cd ook niet meer te kopen,want ik heb nu de Woodstock dubbel cd in een super samenstelling dus.Moet met de ''oude'' live cd maar iemand anders gaan blijmaken geloof ik.

Stijn_Slayer
Hier heb ik geen woorden van. Wordt er nog steeds stil van.

Van het begin tot aan het einde: LEGENDARISCH. 5*

Stijn_Slayer
Ik doe hier een halfje af, deze versie is namelijk incompleet. 5* gaat naar de dubbelaar!

avatar van Hendrix4live
Ik heb trouwens de dubbelcd voor maar 7,50 in Barcelona gekocht in de ''Virgin Megastore''.

avatar van freakey
Oldfart schreef:
Ondanks mijn Hendrix passie maar een drietje ; dit was weliswaar zijn beroemdste optreden, maar zeker niet zijn beste. Oorzaken hiervoor zijn niet zo moeilijk aan te wijzen. - hoewel de omroeper van het festival hardnekkig de band aankondigd als de Jimi Hendrix Experience, was dit een onderdeel van JImi's zoektocht naar een nieuwe muzikale richting, die hij o.a. de Band of Gypsys noemde.

Officieel heette dit project Gypsy Suns and Rainbows...

Ik zag dat er nu 5 sterren door je waren aangegeven... het licht gezien?

sugartummy
fire springt op je af en grijpt je bij de keel om niet meer los te laten! izabella klinkt rommelig, maar hendrix is op dreef; hear my train.. is even goed als de studioversie; de versie van red house op in the west is beter dan deze, maar ook deze live versie is beter dan de studioversie;jam back klinkt weer rommelig, maar intens; voodoo child(normaal had hier voodoo chile moeten staan)(slight return/:stepping stone is gewoon meesterlijk stevie ray vaughan eat your heart out!;star spangled banner is veel beter dan de tamme studioversie;purple haze klinkt alsof hendrix het nummer nog niet beu is; ik vind woodstock improvisation en villanova junction 1 song.zo staat het volgens mij ook op de originele woodstock dubbelaar. ik vind dit hendrix op zijn gevoeligst .het geluid is goed genoeg ondanks de constante ruis op de achtergrond. het muzikale geweld wint het meestal.