MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mededeling

zoeken in:
Harald
Beste vrienden,

Ik denk dat jullie het recht moeten hebben te weten waarom ik al weken als protest geen stemmen en berichten op mume post. Ik heb van Jelle (The Scientist) ten onrechte een waarschuwing gekregen. MuMe is ondanks tientallen van mails niet in staat deze terug te trekken wat ze volgens mij wel moeten doen. Sterker nog, ze kunnen niet eens uitleggen waarom ik deze waarschuwing heb ontvangen en komen met smoesverhaaltjes die ik als kinderachtig begrijp.

Wat is er gebeurd? Een user die slechts een paar dagen op MuMe was heeft bijna uitsluitend bij albums van een rechtsradicale duitse band geschreven. Een band die teksten als deze hebben geschreven:

Türken raus, Türken raus, Türken raus, Türken raus,
Türken raus, Türken raus, alle Türken müssen raus !
Türkenfotze unrasiert, Türkenfotze nicht rasiert, Türkenfotze unrasiert,
Türkenfotze !
Türkenfotze !
Türkenfotze !
Türkenfotze !
Refrain:Türkenpack, Türkenpack, raus aus unserm Land!
Geht zurück nach Ankara, denn Ihr macht mich krank!
Nadelstreifenanzug,
Plastiktütenträger,
Altkleidersammler und Bazillenträger!

en ook

Ach, Du Jude, altes Schwein - Mensch du gehörst ins Gas hinein
Köpfe ab, altes Spiel, bist Du gar schon ausgewählt ?
Wollt Ihr Juden sterben sehn, kommt doch mal nach Dachau.
Dort könnt Ihr die Psychos sehn, die das Leben prägt.
Millionen Juden laufen schnell mit Weib und ihren Kindern
Das ist schön, das ist gut, laßt sie uns ficken

Met deze teksten denk ik toch dat 6 millioen vermoorde joden als ook immigranten beledigd worden. Van deze band bestaan er nog meer van dit soort teksten. In hun teksten beledigen ze ook homo's. Vaak zijn hun teksten ook woordspelIingen en voor nederlanders niet altijd te begrijpen maar ik ben in Duitsland geboren en opgegroeid, ik begrijp de woordspelingen van deze band 100%

Ik heb netjes als ook vriendelijk een tegenbericht gemailed om MuMe gebruikers op de ware achtergrond van deze duitse band (en hun in Duitsland verboden albums) te informeren en ben meteen van deze gebruiker met deze opmerkingen aangevallen worden. Zoals opmerkingen over mijn politieke achtergrond, dat ik een bloemvretende hippie ben, een anarchist ben, opgeroepen dat mensen me niet moeten geloven, hij wilde me ook een keer in het openbaar als liefhebber van deze rechtsradicale band brengen, dat ik van artiesten hou die zich dood zuipen of blowen......"

Deze gebruiker staat nog vandaag op de gebruikerslijst van Musicmeter. Niet te geloven maar waar!

Ik ben na het plaatsen van informatieve berichten over deze band door Jelle gewaarschuwd geworden en dat laat ik zeker niet op me zitten.

Inmiddels is gebleken dat dit geen reden voor de waarschuwing was maar omdat ik niet vriendelijk was in mijn discussie met Jelle. Dit schrijft Herman tenminste: Je hebt de waarschuwing gekregen wegens je herhaaldelijke vijandelijke toon in discussies, zoals Jelle al had gezegd. Ik ga niet elke opmerking afzonderlijk bespreken, wat mij betreft is dit het laatste wat ik er over zeg.

Mijn vraag over welke vijandelijke toon en dan ook nog herhaaldelijke in discussies willen of kunnen ze niet beantwoorden, Herman schrijft alleen dit: "ik weet echt niet uit mijn hoofd wanneer wat is gezegd en ik heb ook geen zin dat na te zoeken. Ik heb onderhand wel genoeg tijd hieraan besteed". Wat een professioneele aantwoord zou ik maar zeggen maar dan ben ik alweer in hun oogen onvriendelijk.

Ik mag dus niets meer zeggen, wordt monddood gemaakt. Discussie niet gewenst. MuMe moderatoren hebben altijd gelijk?

Wat natuurlijk niet juist is, er was zeker geen vijandelijke toon in discussies met deze Jelle, blijkbaar weet bij Mume de linker hand niet wat de rechter doet.

Misschien hebben Jelle en Herman style en niveau om hier in het openbare te zeggen waar ik in de discussie over deze rechtsradicaale band onvriendelijk geweest ben. Maar ik denk dat ze me straks liever bannen. Life is easy with eyes closed. We zien het wel.

Met Mume valt niet te praten, ze lezen niet eens mijn argumentatie. Eerst was die waarschuwing voor onvriendelijke gedrag in de discussie bij deze band die in Duitsland ook als Nazi-Band bekend staat en nu eens omdat ik tegen jelle onvriendelijk en viendelijk was. Wat moet ik dan nog uit leggen? Ik wil niemand beledigen maar ik heb het vermoeden het hier met een stelletje amateurs te maken te hebben. Ik heb geen zin meer op MuMe bezig te zijn en mis echt helemaal niets.

Het gaat hier op musicmeter over muziek maar teksten zijn ook een belangrijk deel van de muziek, het is een transportmiddel voor ideeën, gedachten enz. en deze mogen zeker niet extrem rechtsradicaal zijn. Men kan deze band niet los gezien worden van zijn boodschap. Mag ik dit niet zeggen? Mogen hier geen emoties naar boven komen? Sommige zaken zoals neo-nazisme liggen bij mij zeer gevoelig en ik verzoek je ook mijn duitse achtergrond te begrijpen.

Ik ga ervan uit dat ze me nu bannen. Hun macht is dan niet het woord en de argumentatie maar de ban. Dat hebben we al eerder gehad!
Mijn tegenberichten in deze kwestie heeft Jelle weggeveegd, ook een bezem kan een argument zijn, blijkbaar sterker als gedachten. Hebben we ook al eerder gehad.

Voor meer informatie mogen jullie me een pm (staat op mijn profiel, ik sta ook op boekmeter ingeschreven) sturen. Iederen mag van me het hele dossier in handen hebben en zelf zijn oordeel vellen.

En dan nog even dit: Afgelopen weekend was er een bijeenkomsten met extreem rechtse bands bands, georganiseerd door Blood And Honour (de naam zegt alles) in Aalten geplanned. Tientallen van hakenkruisen en andere nazi symbolen zijn als graffitti op nederlandse huizen terecht gekomen zodat politie als ook ME moeten ingrijpen. De burgermeester Berghof heeft een signaal gegeven en deze bijeenkomst ook verboden. Gelukkig maar! Moet hij nu met een waarschuwing van Jelle rekening houden????

Als hun argumentatie alleen de ban en niet de discussie is dan mogen ze me nu bannen. ik had een goede tijd op MuMe gehad en van jullie veel kunnen leren. Hiervoor mijn dank. Maar ik kan me niet in de mentaliteit van jelle en herman vinden en vind het het voor me zelf beter hier te stoppen om zomede ook een signaal tegen rechtsradicalisme in Nederland te zetten. En voor mijn input in deze kwestie laat ik me zeker niet van Jelle en Herman met een waarschuwing beledigen. Ik blijf liever een trotse NEEderlander!

Bye Bye,

Harald

Daar is iedereen een beetje stil van lijkt het wel....

So, een indrukwekkend verhaal Harald.

Als eerste wil ik zeggen dat ik niet alle ins en outs weet, dus kort gezegd wat er allemaal precies gezegd is tussen jou en de mods. Ik wil hier meer over weten dus je kunt een pm verwachten.

Ten 2de sta ik volledig achter jouw en je mening. Belachelijk dat er zulke muziek met teksten gemaakt wordt en eveneens belachelijk dat zulk soort albums deze site mogen vervuilen. Ik ga er verder niet al te veel woorden aan vuil maken, maar mensen die zulke muziek maken of die dat soort gedachten hebben zijn ziek in hun hoofd.

Ik hoop niet dat je door reacties van 2 mods je mond-dood gaat voelen. Verwacht dat er altijd meer mensen zullen zijn die je steunen. Ik ben er een van. Hoop dat je mume'er blijft. Kan alleen nog mijn complimenten naar je uiten en vind dat je het mooi verwoord hebt. Mooier dan dat ik iig kan.

Harald
Bedankt voor de steun. Ik mail je morgen alle infos. Ik denk dat ze me straks bannen en wil nog zoveel infos als mogelijk mee nemen.

MuMe moet de onzinnige waarschouwing terug nemen en dan ga ik hier weer aan de slag

voor de zekerheid, mijn prive adres is [email protected]

handsome_devil
Harald, je verdraait een heleboel zaken en ik snap niet dat je zelf niet wijzer dan dat bent. Je hebt geen waarschuwing gehad omdat je je tegen de teksten verzette van Böhse Onkelz, je hebt een waarschuwing gehad vanwege je toon van discussieren. Iedereen weet wat tot wat voor verschrikkelijke dingen rechtsextremisme kan leiden, en als je gewoon eenmalig op de gevaren van de band gewezen had was er ook helemaal niets aan de hand geweest. Je vond het echter nodig om misschien wel 20x op de gevaren van de gedachten van de band te wijzen en dan vind ik het niet vreemd dat mensen ietwat geergerd raken door dit soort gedrag. Bovendien hebben verschillende mensen je ervan proberen te overtuigen dat Böhse Onkelz al heel lang niet meer achter de teksten staat die ze 25 jaar geleden schreven. Er staat zelfs een heel stuk op hun eigen site waar ze afstand nemen van deze opvattingen. Het feit dat men je wat probeerde uitleggen en dat jij daar totaal niet voor openstond en dat met de nodige beledigingen (mensen die de band leuk vinden om hun muziek neonazi's noemen bv.) duidelijk probeerde te maken, waarbij je ook waarschuwingen van de moderators negeerde, heeft neem ik aan voor je waarschuwing gezorgd. Ik weet dat de user waar jij het over hebt ook geen lieve dingen heeft gezegd, maar hij heeft serieus geprobeerd je ervan te overtuigen dat Böhse Onkelz meer is dan die paar teksten die ze schreven toen ze 16 waren, en jij bent de persoon die ervoor zorgde dat de sfeer van de discussie nogal grimmig werd.

Ik snap dat je een wit voetje probeert te halen bij de users die nog niet de eer hebben gehad met je in discussie te gaan, maar je verhaal is nogal eenzijdig en je verdraait een heleboel dingen. De manier waarop jij de gang van zaken wat betreft die hele Böhse Onkelzrel beschrijft, zegt wat mij betreft meer over jou dan over de moderators.

Sheplays
Hoe weet handsome_devil waarom een user een waarschuwing krijgt?

handsome_devil
heeft neem ik aan voor je waarschuwing gezorgd.

ik weet het dus niet zeker, maar aangezien ikzelf ook meedeed aan de discussies neem ik aan dat wat ik hierboven zeg de reden is.

Harald
Sheplays schreef:
Hoe weet handsome_devil waarom een user een waarschuwing krijgt?

deze user handsome_devil heeft tijdens de discussie zo ca 100 dansende poppetjes gepostet, ik denk dat zegt alles over deze user.

handsome_devil
100 dansende poppetjes?

je bedoelt deze?

Die gebruik ik niet in discussies, alleen over dingen waar ik enthousiast over ben, en ik ben aardig enthousiast over de eerste Böhse Onkelzplaat inderdaad, dus het zou kunnen dat ik er daar een paar gepost heb.

Sheplays
handsome_devil schreef:
ik weet het dus niet zeker, maar aangezien ikzelf ook meedeed aan de discussies neem ik aan dat wat ik hierboven zeg de reden is.

handsome_devil schreef:
Je hebt geen waarschuwing gehad omdat je je tegen de teksten verzette van Böhse Onkelz, je hebt een waarschuwing gehad vanwege je toon van discussieren.

Ik doelde op deze zin.

handsome_devil
Ah ok. Ja, ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me logisch, als je zag hoe Harald bezig was bij die discussies. Sorry maar als je mensen , die naar deze band die niet rechtsextremistisch is luisteren, neonazi's noemt, ga je gewoon te ver.

Harald
Klopt inderdaad, in eerste instantie heb ik een waarschuwing gehad vanwege mijn toon van discussieren. Maar met mijn toon was er niets miss mee. Kunnen die heren jelle en hermann aub de hele discussie restoren dat zich de gebruikers een eigen beeld hierover kunnen maken?

verder vraag ik me ook af hoeze handsome aan deze informatie is gekomen.

Sietse
tsjongejonge, wat een drama allemaal weer, en dat om een band die openlijk afstand neemt van het rechts-extremistische gedachten goed.

Maar ik snap het ergens wel, het blijft een heel erg gevoelig onderwerp in Duitsland, heel erg gevoelig.

handsome_devil
Harald schreef:
Klopt inderdaad, in eerste instantie heb ik een waarschuwing gehad vanwege mijn toon van discussieren. Maar met mijn toon was er niets miss mee. Kunnen die heren jelle en hermann aub de hele discussie restoren dat zich de gebruikers een eigen beeld hierover kunnen maken?

verder vraag ik me ook af hoeze handsome aan deze informatie is gekomen.

Omg, zoals ik al zei, ik weet het niet 100% zeker, maar het ik vind het zeer aannemelijk. Misschien was mijn woordkeuze daar niet al te gelukkig.
En met jouw toon van discussieren is wel degelijk wat mis, moderators geven niet voor niets een waarschuwing. Dat heb je een paar minuten geleden ook weer laten zien, dat je niet normaal kan discussieren.

Voordat dit ontaardt in een wellus/nietus discussie heb ik dit topic maar even op slot gegooid. Zodra Jelle en/of Herman online is zal dit verder worden afgehandeld. Verder heb ik de "grappige" berichten ook meteen verwijderd.

Beste Musicmetergebruikers,

In dit soort gevallen blijft de reden van een waarschuwing of (tijdelijke) ban normaal gesproken binnenskamers, maar gezien het bericht van Harald van gisteravond zien we ons genoodzaakt hierover naar buiten te treden en een toelichting op de gang van zaken te geven. Dit omdat het bericht vol onwaarheden en verdraaiingen staat. Ook zijn we er niet zo van gediend dat meneer zogenaamd afscheid neemt van de site, maar via PM nog even dreigt met een rechtszaak als we de waarschuwing die hij kreeg niet intrekken.

Ik zal eerst uitleggen wat er aan voorafging:

Een paar weken geleden was er inderdaad even een gebruiker actief die een aantal berichten postte bij de albums van de Duitse band Bohse Onkelz. Berichten waar weinig mis mee was, ze gingen puur over de muziek. Vervolgens ontstond er een discussie omtrent het vermeende rechtsradicale karakter van deze band, wat op zich moet kunnen. De manier waarop deze gevoerd werd was echter niet helemaal juist en zelfs ronduit irritant. Op zowat elk bericht dat bij een album van deze band werd gepost, kwam een boze reactie van Harald en al snel escaleerde de discussie op meerdere plekken. De berichten werden verwijderd, Harald kreeg een PM waarin o.a. het volgende stond:

Politieke discussies horen niet op Musicmeter, dat staat overduidelijk in de wiki. Er mag best ergens gezegd worden dat je hun teksten niet waardeert, maar de manier waarop je dat doet is pure afzeikerij. Mensen op Musicmeter hebben verstand genoeg om zelf te bepalen wat ze ervan vinden. Jij hoeft ze niet overal te waarschuwen dat ze albums hiervan niet moeten beluisteren om de teksten.

Het feit dat je dit bij elk album doet maakt het ook nog eens enorm irritant. Bovendien gaat het al niet meer over de muziek. Alle plekken waar het enigszins over de muziek gaat heb ik laten staan.

Harald kon dit blijkbaar niet verkroppen en nam in de discussie met The Scientist een nogal dreigende toon aan. Aangezien hij al eerder een agressieve, dreigende toon aanhief in discussies, hebben we hem hiervoor een waarschuwing gegeven. Wat voorbeelden:

2 mrt. 2008
Harald schreef:
Gedeeldelijk zijn jou berichte strafrechtelijk relevant wil zeggen in strijd met de wet maar dat hoor je nog op tijd en nu ga lekker slapen.

[...]

prima...en nu stoppen me verder lastig te vallen. vanaf morgen of maandag gebeurt dat zeker weten sowieso niet meer.

8 mrt. 2008
Harald schreef:
kinderachtig en rasistisch bent je ook nog.

8 april. 2008
Harald schreef:
Jouw opmerking: Je hoeft toch geen neonazi te zijn om muziek met neonazistische teksten goed te kunnen vinden. Bent je bewust wat je hier heb gezegt? Ga even hierover na denken of vraag een advocaat zou ik maar zeggen., dit is echt een heel goede en gratis advies..

Harald schreef:
Voor de zekerheid heb ik al lang alle berichte van orgrub als ook die van mij gesaved en voor de zekerheid zou ik deze morgen naar mijn advocaat sturen en daar is ook niets mis mee. Mag ik dit? Heel bekende Amsterdamer advocaat trouwens.

Harald schreef:
Jullie kunnen wel wel harder ingrijpen of mij ook bannen maar dan doe ik meteen aangifte bij de politie, eis smaartgeld en neem kontakt met de pers op.

Dit is de waarschuwing die hij kreeg:

The Scientist schreef:
Hoi Harald,

Ik heb de situatie eens in de crew gegooid en we willen je nu toch echt eens waarschuwen dat je je toch echt eens iets minder vijandig op moet stellen tegen zowel ons als andere users. Er zijn al eerder gevallen geweest waarin je je niet echt netjes gedragen hebt tegenover andere users (zoals de discussie met userxxx). Waarom reageer je bijvoorbeeld zo aangevallen als iemand je bijvoorbeeld vraagt naar je stemgedrag (waarvan ik de geloofwaardigheid niet in twijfel trek) of wanneer iemand het niet met je eens is. Probeer alsjeblieft eens op een wat vriendelijke manier de discussie aan te gaan, dan zullen anderen ook sneller geneigd zijn je te begrijpen en met je te sympathiseren.

Zo vinden we het ook wel erg ver gaan dat je in de PM-wisseling van een paar dagen terug meteen een advocaat erbij gaat betrekken en meteen met je vinger naar anderen wijst en je zelfs anderen ervan beschuldigt dingen te zeggen die ze niet eens hebben gezegd. Terwijl je nergens echt ingaat op de vragen die ik je stel, of de opmerkingen die ik maak (op een uitzondering na). Ik denk dat deze situatie op een heel wat nettere en vriendelijkere manier had kunnen aflopen als je wat beter had geluisterd en iets beheerster had gereageerd (hoewel ik niet denk dat de afloop anders was geweest).

Wij zijn hier als crew ook niet om pittige discussies met users te voeren, maar om (geheel vrijwillig) te zorgen dat mensen er plezier aan hebben op musicmeter te zitten. Doe als je het niet met ons eens bent dus alsjeblieft niet direct alsof je het allemaal beter weet, maar pak eens vriendelijk de dialoog op.

Ik hoop dat dit in een volgend geval beter gaat.

Groeten,
Jelle

Wat ons betreft was de kous daar wel mee af, maar er volgde nog een aantal PM's waarin steeds werd gevraagd of de waarschuwing niet van tafel kon. Na een paar weken niets gehoord te hebben van Harald, was er gisterenavond dus dat bericht in 'Ik heb iets mee te delen' en onderstaande PM:

Harald schreef:
Hoi Herman,

Jouw reactie is niet professioneel , maar goed. Ik heb de moeite genomen mijn advocaat nog een keer te mailen, wat mijn recht is omdat ik weten wil wie nu gelijk heeft, deze regel gezien in de context is zeker niet in strijd met de gedragsregel. Verder weet ik dat ik zeker niet in strijd ben geweest met gedragsregels laat staan met de wet. Een waarschuwing is onrechtmatig en ik voel me beledigd. Maar een advocaat kan dit beter uitlegen en ik wil op dit moment niet verder gaan. maar een ding is zeker: ik wil deze waarschouwing van de tafel hebben en als het moet via mijn advocaat wat natuurlijk een duure oplossing is, zo ca euro 500 p.u.. Dit is geen harde toon of bedreiging en ik ben ook nog steeds vriendelijk en zakelijk, ik maak gewoon van de nederlandse wet gebruik. Ik sommeer MuMe binnen vier dagen vanaf heden deze onrechtmatige waarschuwing terug te trekken. Bij in gebreke moet ik helaas aangifte doen. En ik doe het ook, ik ben heel erg consequent. Als je me nu wil bannen dan kan ik het niet verhinderen maar dan loopt een smartegeld en schadevergoeding zeker in de hoogte. Deze informatie is geen bedreiging maar alleen een vriendelijke informatie waar ik ook verplicht voor ben . Verder heeft MuMe voldoende tijd gehad dit op te lossen. Ik heb mijn best gedaan. Verder zijn een aantal opmerkingen van jelle beledigend en ik heb daarom ook de contakt met hem afgebroken maar laten we de rechter uitspraak doen.Ik ben geen klein jochie met die MuMe kan doen wat ze willen.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Harald

Om nog even in te gaan op het gisteren gepostte bericht:

Harald schreef:

Inmiddels is gebleken dat dit geen reden voor de waarschuwing was maar omdat ik niet vriendelijk was in mijn discussie met Jelle. Dit schrijft Herman tenminste: Je hebt de waarschuwing gekregen wegens je herhaaldelijke vijandelijke toon in discussies, zoals Jelle al had gezegd. Ik ga niet elke opmerking afzonderlijk bespreken, wat mij betreft is dit het laatste wat ik er over zeg.

Mijn vraag over welke vijandelijke toon en dan ook nog herhaaldelijke in discussies willen of kunnen ze niet beantwoorden, Herman schrijft alleen dit: "ik weet echt niet uit mijn hoofd wanneer wat is gezegd en ik heb ook geen zin dat na te zoeken. Ik heb onderhand wel genoeg tijd hieraan besteed". Wat een professioneele aantwoord zou ik maar zeggen maar dan ben ik alweer in hun oogen onvriendelijk.

Harald heeft blijkbaar een wel erg selectief geheugen, want de tekst die hij quote is zo ongeveer het laatste wat ik heb geschreven in een lange serie berichten waarin wel degelijk voorbeelden zijn gegeven.

Wat ons betreft is de kous hier wel mee af.

Dit is verder puur een mededeling, er hoeft niet over gediscussieerd te worden (want die discussie is achter de schermen al tot in den treuren toe gevoerd). Dit topic gaat dan ook op slot.

Over naar de orde van de dag,

Herman

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.