MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Roepaen Festival

zoeken in:
ZONDAG 11 OKTOBER | aanvang 13:30 uur | € 29.00 |
Roepaenfestival met: Willard Grant Conspiracy, Cracker, Chuck Prophet & the Mission Express, Nels Andrews, Ana Egge, Israel Nash Gripka, Jennie Stearns, T.Nile, Leeroy Stagger, DeWolff

Roepaen
Kleefseweg 9
6595 NK OTTERSUM
Tel. 0485 – 516070

Is misschien wel een soort van reclame, maar omdat er op de site genoeg liefhebbers zijn van Green on Red, Cracker, willard grant Conspiracy en DeWolff, leek het me oke om dit hier te vermelden.

Nels Andrews, Ana Egge, Israel Nash Gripka en Jennie Stearns.

Dat klinkt niet verkeerd. Is dit het eerste Roepaen Festival?

Nee, volgens mij al een paar jaar.
Maar ze maken er op een verkeerde (niet zo geslaagde) manier reclame voor.
Om eerlijk te zijn; bijna niet.
Als je een band als Cracker kunt boeken, en Willard Grant Conspiracy (die maar 2 concerten in Nederland geven), dan moet je dit groots vermelden.

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik er ben.

Toch nog maar eens vermelden.

Tijdschema Roepaen Festival:

Nightclub
14.30 – 15.25 uur Israel Nash Gripka
16.30 – 17.25 uur DeWolff
19.30 – 20.25 uur Cracker
21.30 – 22.45 uur Chuck Prophet

Kapel
13.30 – 14.25 uur Jennie Stearns
15.30 – 16.25 uur Ana Egge
18.30 – 19.25 uur Nels Andrews
20.30 – 21.25 uur Willard Grant

van der Loo
16.30 – 17.25 uur Joanna Chapman Smith
19.30 – 20.25 uur T. Nile
21.30 – 22.30 uur Leeroy Stagger

pauze van 17.30 tot 18.30 uur
einde festival ongeveer 22.45 uur

DeWolff was goed, maar niet helemaal mijn ding, wel knap wat die jonge gasten deden.
Cracker was voor mij de grote verrassing, speelden gelukkig ook Europe Trash Girl en Low.
Willard Grant Conspiracy vond ik minder dan de vorige keer. De nummers komen er beter uit met een grote band, miste toch wel de blazers, en Distant Shore en Skeleton werden niet gespeeld.
Chuck Prophet begon wat minder, maar kwam later op dreef. You Did was het hoogtepunt van zijn set.

Dus jij hebt zo'n beetje alles gezien wat ik niet gezien heb en vice versa.

Hoogtepunt voor ons was de onbekende Canadese T. Nile. Morgen zal ik wat uitgebreider reageren.

Dan kunnen we het samen mooi samenvatten.
Volgens mij zijn er verder geen bezoekers van de site geweest.

ZONDAG 10 OKTOBER | AANVANG 13:30 UUR | € 27,50 | FESTIVAL

In het kloostercomplex worden tussen 13.30 uur en 22.30 uur maar liefst 9 concerten gegeven in diverse ruimtes.

Peter Broderick: 23 jarig Amerikaans wonderkind en instrumentale duizendpoot.

Otis Gibbs: hij bracht onlangs zijn uitstekende 5e cd 'Joe Hill's Ashes' uit, singer songwriter in de stijl van Woody Guthrie.

Eilen Jewell & Band: mengt folksongs op een bijzonder fraaie wijze met invloeden uit de country, blues, jazz en ook rockabilly en rock ‘n roll.

Horse Feathers: Amerikaanse groep rond singer songwriter Justin Ringle maakt sfeervolle Americana.Verstilde, voortkabbelende nummers met zachte viool-, cello-, gitaar-, banjo- of andere snaarklanken die de achtergrond invullen.

Okieson: alternative country-noir band uit Nijmegen.

Matt Harlan: Amerikaanse singer songwriter die een uitstekend ontvangen debuut cd 'Tips and Compliment' uitbracht.

Thus Owls: eigenzinnige Canadees/ Zweedse groep met leden van Patrick Watson en Loney Dear.

Headwater: folk- countryformatie Headwater uit Vancouver, Canada

Rachel Harrington: melancholische songs op de grens van folk, blues en country.

Het festival wordt wederom gepresenteerd door Paul Harvey (NPS) en Hubert van Hoof (L1).

DjFrankie (moderator)
Ook Wovenhand komt nog dit jaar op 14 December

Wovenhand geeft op dinsdag 14 december een speciaal intiem optreden in de kapel van Roepaen Ottersum. Een wel zeer bijzondere plek om juist de bezwerende band van David Eugene Edwards te zien. Het optreden in de kapel van Roepaen is seated.

Het moest er een keer van komen David Eugene Edwards in de kapel van het voormalige klooster van Roepaen. Een intiem optreden van zijn band Wovenhand. In 2001 begon de indrukwekkende, soms haast angstaanjagende, frontman van 16 Horsepower met Wovenhand als zijproject. In eerste instantie solo, maar inmiddels is Wovenhand toch een heuse band is geworden. Onlangs bracht de Amerikaanse band haar zesde album ‘The Threshingfloor’ uit en de vlam brandt bij Wovenhand nog even hevig als voordien. Met de afbeeldingen van de heiligen in de gebrandschilderde ramen van de kapel neerkijkend op het podium belooft dit een zeer bijzonder concert en ervaring te worden. Zeker ook omdat de performances van Wovenhand feilloos en bezwerend zijn en je bij de keel grijpen.

Festival ga ik niet heen.
Ben dan aanwezig bij de Popquiz in Beugen.
Voor Wovenhand kaartje besteld.

Eerste namen Roepaenfestival 2011

Obadiah is het soloalbum van zangeres Frazey Ford die u wellicht kent van het uit Vancouver afkomstige damestrio The Be Good Tanyas. Qua invloeden brengt zij een geslaagde mix tot stand tussen folk en een rechtstreeks uit de vijftiger jaren overgebracht soulgeluid. De Canadese zangeres Ana Egge speelde eerder op het festival en komt met een nieuwe cd '' Bad Blood'' geproduceerd door Steve Earl. De Zweedse zanger Christian Kjellvander.

Zondag 16 oktober 2011.

Dat klinkt toch best interessant allemaal.. Maar 'ns in de gaten gaan houden!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.