MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Simple Minds spelen Lokeren (weerom!) plat! (08.08.09)

zoeken in:
zaterdagnacht, al zondagmorgen dus, en terug van de Lokerse Feesten. Genoten van Ultravox, en meer nog Simple Minds.

ULTRAVOX. Het was wel een belevenis, het hele arsenaal synthesizers, de viool, basgitaar, elektrische guitar en Midge Ure's stem...

Zeker geen slecht optreden, en de Ultravoxclassics kwamen live goed tot hun recht. Aan het begin kwam Midge's stem er niet echt goed door wat later opgelost werd... Maar wat ik miste waren 'vibes', 'sfeer', 'ambiance'.... Het was allemaal nogal erh.. Klinisch...

(afbeelding)

Maar wel een mooi concertje dus..
Voor de ambiance en het ontploffen van het hele plein, daar in Lokeren, was het wachten op Simple Minds..

Simple Minds deed de krachttoer van in Tienen, vorig weekend, alsook van hun vorige Lokerendoortocht, nog eens zachtjes over. Kerr & Co bouwde er, samen met de talrijke aanwezigen, een serieus feestje. Ambiance, sfeer een fijne setlist en een band die op scherp speelt, je las het in mijn (of andere) verslagjes van deze Simple Mindstour wellicht al vaker... Vanavond was het zeker niet anders. Zowat iedereen, neen, letterlijk iedereen stond mee te dansen en/of mee te zingen... Super.

(afbeelding)

Setlist Simple minds:

Intro
WATERFRONT
ROCKETS
I TRAVEL
STAY VISIBLE
LOVE SONG
SEE THE LIGHTS
MANDELA DAY
MOSCOW UNDERGROUND
STARS WILL LEAD THE WAY
DON'T YOU FORGET ABOUT ME
PROMISED YOU A MIRACLE
SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME
NEW GOLD DREAM
ALIVE AND KICKING

# bis:`
HOME
GHOSTDANCING - GLORIA

(afbeelding)

Een beetje anders dan in Tienen dus... Helaas dus zonder Big Sleep, ten voordele van Mandela Day, de uitvoering van Mandela Day, een nummer dat ik de vorige tour(s) op de duur beu gehoord was, vond ik wel knap....

Hoogtepunten waren zeer zeker (weerom) "MOSCOW UNDERGROUND", "STAY VISIBLE" en "NEW GOLD DREAM".

Jammer dat "BIG SLEEP" eruit gekieperd werd in Lokeren..

Ik ben er nog niet uit: vond ik het concert in Tienen beter, of dat in Lokeren. Ik ben geneigd Lokeren te laten winnen... of blijft het toch gelijkstand?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.