Muziek / Toplijsten en favorieten / Langste carriere?
zoeken in:
0
Davez
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:01 uur
Hoe zou een top 10 ofzo eruit zien met artiesten die nog steeds muziek produceren?
Bob Dylan 1962 - ?
Van Morrison 1965 - ?
Van der Graaf Generator 1969 - ?
Neil Young 1966 - ?
Rolling Stones 1964 - ?
Boudewijn de Groot 1965 - ?
De jammer genoeg overleden Johnny Cash heeft ook een zeer lange carriere gekend (1957-2003?).
Er zullen er heus wel zijn met een nog imposantere carriere...
Bob Dylan 1962 - ?
Van Morrison 1965 - ?
Van der Graaf Generator 1969 - ?
Neil Young 1966 - ?
Rolling Stones 1964 - ?
Boudewijn de Groot 1965 - ?
De jammer genoeg overleden Johnny Cash heeft ook een zeer lange carriere gekend (1957-2003?).
Er zullen er heus wel zijn met een nog imposantere carriere...
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:22 uur
Dit jaar Solomon Burke live gezien. Schijnt al op te treden vanaf 1954, hij had zijn kleindochter mee als achtergrondzangeres.
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:25 uur
George Clinton heeft The Parliaments ook al ergens eind jaren '50 opgericht.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 oktober 2008, 19:54 uur
Chuck Berry 1955 - nu (al blijft het bij hem beperkt tot af en toe eens een live album).
Jerry Lee Lewis 1954 - nu
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 21:17 uur
Pete Seeger: vanaf maart 1940 (zijn eerste optreden met de Almanac Singers)
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 22:19 uur
** dacht dat Pete Seeger al dood was **
Heeft hij recent nog iets gemaakt of ergens opgetreden, want dat intereseert mij wel.
Heeft hij recent nog iets gemaakt of ergens opgetreden, want dat intereseert mij wel.
0
geplaatst: 22 oktober 2008, 23:55 uur
sq schreef:
Ik weet niet waar ik het gehoord heb, maar ik geloof dat hij incidenteel nog wel eens een optredentje komt doen in een club in Amerika. De beste man is bijna negentig!
The Isley Brothers gaan ook al sinds 1954 mee, al is er nog maar één van de oorspronkelijke broers over...
Paul Anka is ook al een respectabele tijd bezig, sinds 1957 geloof ik...
0
geplaatst: 23 oktober 2008, 00:22 uur
sq schreef:
Wikipedia schreef:
As of 2008 Pete Seeger is still actively performing and recording. On September 29, 2008, the 89-year-old singer-activist, long banned from commercial TV, made a rare nationwide appearance on the David Letterman Show, singing "Don't say it can't be done, our work is just begun . .. take it from Dr. King and learn to sing and drop the gun." In September 2008, Appleseed Recordings released At 89, Seeger's first studio album in 12 years. During the summer of 2008, he played a limited number of dates throughout Canada and the U.S. with his grandson Tao Rodriguez-Seeger and Guy Davis, including a fund-raiser in Ridgefield, Connecticut, for the public radio station WPKN on September 11, 2008.
As of 2008 Pete Seeger is still actively performing and recording. On September 29, 2008, the 89-year-old singer-activist, long banned from commercial TV, made a rare nationwide appearance on the David Letterman Show, singing "Don't say it can't be done, our work is just begun . .. take it from Dr. King and learn to sing and drop the gun." In September 2008, Appleseed Recordings released At 89, Seeger's first studio album in 12 years. During the summer of 2008, he played a limited number of dates throughout Canada and the U.S. with his grandson Tao Rodriguez-Seeger and Guy Davis, including a fund-raiser in Ridgefield, Connecticut, for the public radio station WPKN on September 11, 2008.
Youtube
0
geplaatst: 23 oktober 2008, 14:03 uur
Stijn_Slayer schreef:
Chuck Berry 1955 - nu (al blijft het bij hem beperkt tot af en toe eens een live album).
Jerry Lee Lewis had zelfs al in 1948 zijn eerste commerciële optreden

0
geplaatst: 23 oktober 2008, 14:20 uur
Frank Sinatra. Begon ergens in de 30'er jaren van de vorige eeuw en is op blijven treden tot een paar jaar voor zijn dood in 1998.
0
geplaatst: 23 oktober 2008, 18:07 uur
Volgens mij is U2 de groep met de langste,
succesvolle carrière in originele bezetting.
groep
langst
succesvol
originele bezetting
30 jaar bezig ... wie biedt meer?
groep
langst
succesvol
originele bezetting
0
geplaatst: 24 oktober 2008, 12:16 uur
RAVI SHANKER 1939
69 jaar vol bezieling bezig....wie biedt er meer???
0
geplaatst: 25 oktober 2008, 02:12 uur
Daar dacht ik ook aan, maar ik kon niet op zijn naam komen. Als acteur bezig vanaf 1916, als zanger vanaf 1934. Lees ik op Wikipedia tenminste.
Geef mij toch maar Ravi.
Geef mij toch maar Ravi.

0
geplaatst: 25 oktober 2008, 06:27 uur
- The Ramblers, opgericht 1 september 1926, heropgericht 1974. Spelen bij mijn weten nog steeds en is daar mee het oudste dans orkest in de wereld (volgens het Guinness book of records)
- Les Paul, had zijn eerste optredens in 1928 (semi-profesioneel), sinds 1932 professioneel en speelt nog steeds elke maandagavond in de Iridium Jazz Club te New York op 93 jarige leeftijd.
- Les Paul, had zijn eerste optredens in 1928 (semi-profesioneel), sinds 1932 professioneel en speelt nog steeds elke maandagavond in de Iridium Jazz Club te New York op 93 jarige leeftijd.
0
geplaatst: 25 oktober 2008, 11:51 uur
Dylan en de Stones zijn eigenlijk maar beginners hierbij vergeleken. 

0
Davez
geplaatst: 25 oktober 2008, 18:37 uur
Pete Seeger heeft dus een nieuwe plaat gemaakt. Leuk clipje. echt een bompa op het podium 
Ik heb een greatest hits liggen van Pete leuke muziek.

Ik heb een greatest hits liggen van Pete leuke muziek.
0
Misterfool
geplaatst: 1 november 2008, 20:12 uur
ik weet niet of het al gezegd is maar herbie hancock
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 november 2008, 11:35 uur
dazzler schreef:
groep
langst
succesvol
originele bezetting
groep
langst
succesvol
originele bezetting
Crosby, Stills, Nash (& Young).
40 jaar in originele bezetting. Al hebben ze wel eens een pauze'tje gehad en valt er over te twisten wat betreft het succesvol zijn van latere albums.
0
geplaatst: 3 november 2008, 21:30 uur
Aan de rock en folklegenden kan ik natuurlijk niet op. 
Als we het binnen het Metalgenre bekijken hebben we natuurlijk:
- Dio: De goede man is al sederd 1958 actief in allerlei rockbandjes. Is intussen 67 jaar oud maar is druk bezig met een nieuw album van Heaven And Hell (Black Sabbath minus Ozzy) en ook een soloplaat zal er nog wel aankomen.
- Black Sabbath: Alle leden van deze band zijn geboren in de jaren 40 van de vorige eeuw, en al in de muziekwereld actief sederd de jaren 60. De bandleden zijn nog allemaal actief in soloprojectjes
- Judas Priest: eerste echte metalband. Ontstond in 1967. Naam komt van een Bob Dylan nummer. Bandleden hebben intussen de 60 jaar bereikt (op Scott na, die geboren is in 1968 en pas in 1990 bij de band kwam) Om de 3 jaar kunnen we nog op een album rekenen.
- Lemmy: frontman van Motörhead. Ook al 63 intussen. Brengt elke 2 jaar nog een album uit.

Als we het binnen het Metalgenre bekijken hebben we natuurlijk:
- Dio: De goede man is al sederd 1958 actief in allerlei rockbandjes. Is intussen 67 jaar oud maar is druk bezig met een nieuw album van Heaven And Hell (Black Sabbath minus Ozzy) en ook een soloplaat zal er nog wel aankomen.
- Black Sabbath: Alle leden van deze band zijn geboren in de jaren 40 van de vorige eeuw, en al in de muziekwereld actief sederd de jaren 60. De bandleden zijn nog allemaal actief in soloprojectjes
- Judas Priest: eerste echte metalband. Ontstond in 1967. Naam komt van een Bob Dylan nummer. Bandleden hebben intussen de 60 jaar bereikt (op Scott na, die geboren is in 1968 en pas in 1990 bij de band kwam) Om de 3 jaar kunnen we nog op een album rekenen.
- Lemmy: frontman van Motörhead. Ook al 63 intussen. Brengt elke 2 jaar nog een album uit.
0
geplaatst: 22 september 2009, 21:50 uur
Bij KISS - Sonic Boom (2009):
Ik waardeer je mening Cabeza Borradora, maar geldt dat dan eigenlijk niet voor heel veel bands die 20+ jaar bestaat? In feite zijn de laatste cd's van Slayer, Megadeth, Metallica, Queensrÿche, U2, Red Hot Chili Peppers, etc... dan toch allemaal overbodig, als je al hun cd's bezit?
Soms zit er nog iets tussen wat je pakt of gewoon goed vind, maar de beste jaren hebben ze wel gehad.
Cabeza Borradora schreef:
Als je dat totaal overbodig vind, omdat die "volledig de magie van de originele bezetting" missen, daar kan ik wel in volgen, maar waarom geld dat dan ook niet voor Sonic Boom? Zo spectaculair zijn de songs op dit album nu ook weer niet, en voor de rest vind ik aan dit album niet veel toegevoegde waarde t.o.v. hun klassiekers.
Okee, als KISS nieuw voor je is, zal deze wel te pruimen zijn, ik doe er na het album nog enkele keren meer beluisterd te hebben zelfs nog een half puntje bij. Maar als je bijna al hun eerder werk reeds bezit, waarom is deze dan nog nodig?
(quote)
Als je dat totaal overbodig vind, omdat die "volledig de magie van de originele bezetting" missen, daar kan ik wel in volgen, maar waarom geld dat dan ook niet voor Sonic Boom? Zo spectaculair zijn de songs op dit album nu ook weer niet, en voor de rest vind ik aan dit album niet veel toegevoegde waarde t.o.v. hun klassiekers.
Okee, als KISS nieuw voor je is, zal deze wel te pruimen zijn, ik doe er na het album nog enkele keren meer beluisterd te hebben zelfs nog een half puntje bij. Maar als je bijna al hun eerder werk reeds bezit, waarom is deze dan nog nodig?
Ik waardeer je mening Cabeza Borradora, maar geldt dat dan eigenlijk niet voor heel veel bands die 20+ jaar bestaat? In feite zijn de laatste cd's van Slayer, Megadeth, Metallica, Queensrÿche, U2, Red Hot Chili Peppers, etc... dan toch allemaal overbodig, als je al hun cd's bezit?
Soms zit er nog iets tussen wat je pakt of gewoon goed vind, maar de beste jaren hebben ze wel gehad.
0
geplaatst: 23 september 2009, 11:08 uur
Von Helsing schreef:
Daar heb je een punt! Ik bedoelde zelfs niet eens ALLE albums, maar in mijn persoonlijke situatie, alle albums die je goed vind, totdat je het wel gehad hebt met die band/artiest en afhaakt, omdat er weer zoveel nieuwe dingen zijn die je meer raken.
In mijn geval bij KISS was mijn eerste album (op mijn 12de) Dynasty, daarna in de volgende twee - drie jaar bijna al hun voorgaande albums plus de nieuwe, tot "Creatures", aangeschaft (en grijs gedraaid). Toen ben ik afgehaakt, omdat zoals reeds gezegd, ik mijn buik er wel van vol had, en de NWOBHM mijn horizon had verruimd.
Dit is daarna ook met (bijna) al mijn latere favoriete bands zo verlopen. Bij Metallica haakte ik al af bij Master of Puppets (waarom is voer voor een ander forumtopic), maar enkele songs van The Black Album kregen mijn aandacht, en met Load was ik er weer bij. Metallica had zich op deze toch opnieuw uitgevonden vind ik. (pm me voor discussies over Metallica). Een andere band waar ik het na de eerste 2 albums en een EP bij bekeken had is Venom, maar daar stonden ze in 2000 met Resurrection, opnieuw herkenbaar Venom, maar anders, nieuw en goed.
Von Helsing schreef:
[...] de beste jaren hebben ze wel gehad
[...] de beste jaren hebben ze wel gehad
Ik vind dat dus bij deze twee voorbeelden niet. Misschien wel als band in het algemeen, maar de betreffende albums vind ik top. En zo zijn er wel meer die een spraakmakend, zichzelf heruitgevonden, "come back" (voor zover ze al weggeweest zijn) album hebben gemaakt, bijna een decenium na hun topjaren. (U2 - Achtung Baby (1991), AC/DC - Back in Black (1980), Grace Jones - Hurricane (2008), Anne Clark - The Smallest Acts of Kindness (2008), enz..., misschien hoort Kiss zelf wel in het rijtje met Dynasty...)
Het is daarom dat ik hier een opmerking gepost had, omdat ik na het lezen van de enthousiaste posts hier met hooggespannen verwachtingen op zoek ben gegaan naar het album. Een zichzelf heruitgevonden, nieuwe, verrassende, maar toch herkenbare KISS plaat... Prachtig zou het zijn! ... Maar voorlopig helaas nog steeds een utopie...
* denotes required fields.