Muziek / Koop en Ruil / Singles kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2010, 22:36 uur
Weet iemand goede sites waar je singles (cd danwel vinyl) kan kopen?
0
geplaatst: 29 november 2010, 09:24 uur
Voor vinyl singles is dit wel een aanrader.
http://www.45toeren.nl/
Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay). Niet altijd even goedkoop, maar als je op zoek bent naar specifieke, moeilijk te vinden singles is het een begin. Als ik naar die prijzen kijk, ben ik blij dat ik mijn collectie in de jaren zeventig en tachtig gewoon via de uitverkoopbakken heb aangelegd...
Bij mijn plaatselijke Plato-vestiging zie ik ook steeds meer (nieuwe) vinyl-singles. Dus als je daar eens in de buurt bent (zijn ongetwijfeld ook te bestellen, via www.platomania.nl).
CD-singles wordt een stuk lastiger. De meer gangbare uit de jaren negentig vind je doorgaans voor een habbekrats op rommelmarkten en in kringloopwinkels. En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?
http://www.45toeren.nl/
Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay). Niet altijd even goedkoop, maar als je op zoek bent naar specifieke, moeilijk te vinden singles is het een begin. Als ik naar die prijzen kijk, ben ik blij dat ik mijn collectie in de jaren zeventig en tachtig gewoon via de uitverkoopbakken heb aangelegd...
Bij mijn plaatselijke Plato-vestiging zie ik ook steeds meer (nieuwe) vinyl-singles. Dus als je daar eens in de buurt bent (zijn ongetwijfeld ook te bestellen, via www.platomania.nl).
CD-singles wordt een stuk lastiger. De meer gangbare uit de jaren negentig vind je doorgaans voor een habbekrats op rommelmarkten en in kringloopwinkels. En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?
0
Benno
geplaatst: 29 november 2010, 10:15 uur
De meer zeldzame singles zijn ook goed op Discogs te vinden.
0
geplaatst: 29 november 2010, 10:23 uur
gaucho schreef:
En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?
En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?
Wel, maar lang niet mee van elke single. De Duitse en Engelse markt verkoopt er nog wel wat. Nederlandstalig ook nog wel redelijk
0
geplaatst: 29 november 2010, 10:55 uur
Platenbeurzen zijn hier ook wel geschikt voor. Ook de kleintjes in het lokale buurtcentrum.
0
geplaatst: 29 november 2010, 10:56 uur
Bedankt voor de reacties! 45toeren.nl ziet er wel aardig uit, al zit daar ook een hoop troep tussen, zeg...
Maar er zitten zeker ook leuke dingen tussen. 
Maar er zitten zeker ook leuke dingen tussen. 
0
geplaatst: 29 november 2010, 11:00 uur
@arrie: waarschijnlijk verkopen ze waar vraag naar is (en wat ze zelf aangeboden krijgen natuurlijk). Ik woon zelf in het oosten van het land. Je hebt hier nog een hoop van die Nederlandstalige piratenstations en je wilt niet weten wat hier wordt neergeteld voor bijzondere singletjes van Nederlandstalige of dialect-coryfeeën. Voor mij hoeft het ook niet, maar er is ongetwijfeld een markt voor.
0
geplaatst: 29 november 2010, 11:29 uur
gaucho schreef:
Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay).
Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay).
En alle Lady Gaga-singles!
Heb jij er al eens wat besteld, Gaucho? En zo ja, hoe is je ervaring daarmee?
0
Benno
geplaatst: 30 november 2010, 13:37 uur
Overigens: bij MuMe zijn er de laatste tijd ook genoeg reclames waarmee je leuke singles kan vinden.
0
geplaatst: 30 november 2010, 13:45 uur
Benno schreef:
Overigens: bij MuMe zijn er de laatste tijd ook genoeg reclames waarmee je leuke singles kan vinden.

0
geplaatst: 1 december 2010, 09:51 uur
Arrie schreef:
Nee, ik vind ze voor singles over het algemeen te duur (hoewel dit volgens mij inmiddels gangbare prijzen zijn). Bovendien kun je niet goed inschatten wat voor kwaliteit je krijgt. Ik heb er wel meerdere malen accessoires besteld, zoals LP-hoezen enzo. Dat ging prima. Vlotte afwerking, uitstekende service.
0
geplaatst: 1 december 2010, 10:16 uur
Mwah, te duur, ze hebben er ook een hoop voor 1 euro. 
Maargoed, bedankt, zal er eens wat bestellen.

Maargoed, bedankt, zal er eens wat bestellen.

0
geplaatst: 1 december 2010, 10:39 uur
Oh, dan heb ik weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Dat is een schappelijke prijs, inderdaad. Dat is ook wat ik gemiddeld voor een singletje betaal, al zijn singles van echt beroemde artiesten (van Elvis tot U2 etc.) over het algemeen veel duurder. Maar veel verder dan 4 euro ga ik meestal niet.
0
geplaatst: 1 december 2010, 10:46 uur
0
geplaatst: 1 december 2010, 11:16 uur
Het is kennelijk opruiming. Daar staan zo op het eerste gezicht nog best leuke dingen tussen, ook al heb ik de meest interessante nummers al. Ik zie wel dat de conditie loopt van g (=goed) tot m (=mint). En 'goed' is in verzamelaarskringen een eufemisme voor 'beroerd'; dat is dus wel even iets om op te letten. Maar ik ga vanavond toch nog eens op die site rondneuzen.
0
geplaatst: 14 april 2011, 17:11 uur
In Muziek > Nieuws > Einde van de cd-single:
zijn er nog ergens singles te koop ( online of gewone winkel )
ik wil namelijk alle system of a down singles
zijn er nog ergens singles te koop ( online of gewone winkel )
ik wil namelijk alle system of a down singles
* denotes required fields.