MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Singles kopen

zoeken in:
Weet iemand goede sites waar je singles (cd danwel vinyl) kan kopen?

Marktplaats?

Voor vinyl singles is dit wel een aanrader.

http://www.45toeren.nl/

Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay). Niet altijd even goedkoop, maar als je op zoek bent naar specifieke, moeilijk te vinden singles is het een begin. Als ik naar die prijzen kijk, ben ik blij dat ik mijn collectie in de jaren zeventig en tachtig gewoon via de uitverkoopbakken heb aangelegd...

Bij mijn plaatselijke Plato-vestiging zie ik ook steeds meer (nieuwe) vinyl-singles. Dus als je daar eens in de buurt bent (zijn ongetwijfeld ook te bestellen, via www.platomania.nl).

CD-singles wordt een stuk lastiger. De meer gangbare uit de jaren negentig vind je doorgaans voor een habbekrats op rommelmarkten en in kringloopwinkels. En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?

Benno
De meer zeldzame singles zijn ook goed op Discogs te vinden.

gaucho schreef:
En de laatste jaren worden ze toch niet meer gemaakt, of wel?

Wel, maar lang niet mee van elke single. De Duitse en Engelse markt verkoopt er nog wel wat. Nederlandstalig ook nog wel redelijk

Platenbeurzen zijn hier ook wel geschikt voor. Ook de kleintjes in het lokale buurtcentrum.

Bedankt voor de reacties! 45toeren.nl ziet er wel aardig uit, al zit daar ook een hoop troep tussen, zeg... Maar er zitten zeker ook leuke dingen tussen.

@arrie: waarschijnlijk verkopen ze waar vraag naar is (en wat ze zelf aangeboden krijgen natuurlijk). Ik woon zelf in het oosten van het land. Je hebt hier nog een hoop van die Nederlandstalige piratenstations en je wilt niet weten wat hier wordt neergeteld voor bijzondere singletjes van Nederlandstalige of dialect-coryfeeën. Voor mij hoeft het ook niet, maar er is ongetwijfeld een markt voor.

gaucho schreef:

Veel oud materiaal, maar ook wel wat nieuwe (ze hebben bijv. een hele collectie Coldplay).

En alle Lady Gaga-singles!

Heb jij er al eens wat besteld, Gaucho? En zo ja, hoe is je ervaring daarmee?

Benno
Overigens: bij MuMe zijn er de laatste tijd ook genoeg reclames waarmee je leuke singles kan vinden.

Benno schreef:
Overigens: bij MuMe zijn er de laatste tijd ook genoeg reclames waarmee je leuke singles kan vinden.

Arrie schreef:
Heb jij er al eens wat besteld, Gaucho? En zo ja, hoe is je ervaring daarmee?

Nee, ik vind ze voor singles over het algemeen te duur (hoewel dit volgens mij inmiddels gangbare prijzen zijn). Bovendien kun je niet goed inschatten wat voor kwaliteit je krijgt. Ik heb er wel meerdere malen accessoires besteld, zoals LP-hoezen enzo. Dat ging prima. Vlotte afwerking, uitstekende service.

Mwah, te duur, ze hebben er ook een hoop voor 1 euro.
Maargoed, bedankt, zal er eens wat bestellen.

Arrie schreef:
Mwah, te duur, ze hebben er ook een hoop voor 1 euro.

Oh, dan heb ik weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Dat is een schappelijke prijs, inderdaad. Dat is ook wat ik gemiddeld voor een singletje betaal, al zijn singles van echt beroemde artiesten (van Elvis tot U2 etc.) over het algemeen veel duurder. Maar veel verder dan 4 euro ga ik meestal niet.

Hier staan de singles van een euro.
En hier singles tot drie euro.

Het is kennelijk opruiming. Daar staan zo op het eerste gezicht nog best leuke dingen tussen, ook al heb ik de meest interessante nummers al. Ik zie wel dat de conditie loopt van g (=goed) tot m (=mint). En 'goed' is in verzamelaarskringen een eufemisme voor 'beroerd'; dat is dus wel even iets om op te letten. Maar ik ga vanavond toch nog eens op die site rondneuzen.

In Muziek > Nieuws > Einde van de cd-single:

zijn er nog ergens singles te koop ( online of gewone winkel )

ik wil namelijk alle system of a down singles

Probeer de Discogs Marketplace maar eens.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.