MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De grote MuMe-laddercompetitie

zoeken in:
Een MuMe-tegenhanger maken voor de top 2000 gaat niet door middel van stemlijstjes. Daarvoor komen hier te weinig actief postende mensen. Daarom: een andere manier om de beste nummers allertijden op een rij te krijgen: de ladder.

De ladder werkt als een soort Knock-Out, met ingebouwde ranglijst. Ik geef hieronder het eerste nummer aan voor de ladder, een ander mag een uitdager verzinnen. De plaat die dat wint, mag de eerste plaats innemen op de ranglijst. Vervolgens verzint degene die de laatste stem heeft uitgebracht een nieuwe uitdager, die onder aan de ranglijst begint.

Voorbeeld:
eerste nummer: Paranoid Android
uitdager: Stairway to Heaven
eindstand 3-5.

Ranglijst: 1. Stairway to Heaven, 2. Paranoid Android

nieuwe uitdager: Wish You Were Here
Begint onderaan tegen nummer laatst (Paranoid Android).

Als Paranoid Android wint, komt er een nieuwe uitdager.
Als Wish You Were Here wint, mag die tegen de volgende (nu dus Stairway to Heaven), en zo voort tot ie uitgeschakeld is of op nummer 1 staat.

In het begin zullen waarschijnlijk steeds nieuwe nummers worden toegevoegd, maar als de lijst eenmaal langer is, is het ook mogelijk om in plaats van een nieuwe aan de lijst toe te voegen, een plaat uit de lijst te nemen die de plaat een positie erboven uitdaagt.

Misschien nog niet helemaal duidelijk zo, maar eenmaal onderweg wijst het zich wel redelijk vanzelf denk ik. Ik denk dat het geen kwaad kan met wat bekende, breed geaccepteerde nummers te beginnen om de boel een beetje in gang te krijgen. Maar... it's up to you

De eerste plaat wordt (hoe origineel...): Radiohead - Paranoid Android.

Wie verzint de uitdager?

REGELS IN EEN NOTENDOP:
----------------------------------------------
1. Een nieuw toegevoegde plaat begint steeds onderaan de lijst.
2. Als die plaat een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen de plaat die een plaats hoger staat.
3. Wanneer de nieuwe plaat verliest, blijft ie staan op de positie waar ie dan beland is.
4. Er zijn dan twee keuzemogelijkheden:
------ ofwel een nieuwe plaat en weer terug naar stap 1.
------ ofwel een plaat die al in de lijst staat uitkiezen en die laten strijden met de plaat direct erboven. In dat geval verder vanaf 2. Zo loopt het dus steeds door.

eerste nummer: Radiohead - Paranoid
uitdager: Coldplay - Clocks

1-0

3-2

leuk hoor!

tondeman
4-3

laten we maar 1 verschil doen, om patstellingen in de toekomst te voorkomen.

Ruby haar stem is weg...

Ruby1966
Ja, omdat ik eerst even wil zien hoe dit werkt

niemand durft zijn stem te laten staan...

Ruby, noem je uitdager maar, dan zet ik het wel neer zoals ik denk dat handig is. (Clocks wint dus??)

Ruby1966
4-5 Clocks wint ja

The Verve - Bittersweet Symphony

Ranglijst:
1. Coldplay - Clocks
2. Radiohead - Paranoid Android

Nieuwe ronde:
Radiohead - Paranoid Android (2) - The Verve - Bittersweet Symphony (nieuw)

1-0

Ruby1966
3-2

tondeman
4-3

5-3, dus dynamo mag een nieuwe verzinnen, die dus tegen The Verve moet om plaats 3/4.

Leuk idee. Goed over nagedacht. Mijn complimenten.

Zullen we een kwartier bedenktijd voor een nieuwe aanhouden?

Ranglijst vast:
1. Coldplay - Clocks
3. The Verve - Bittersweet Symphony

Ranglijst:
1. Coldplay - Clocks
3. The Verve - Bittersweet Symphony

The Verve - Bittersweet Symphony (3) - U2 - The Unforgettable Fire (nieuw)

Geweldig spel!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.