Muziek / Muziekgames / De grote MuMe-laddercompetitie
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2006, 18:47 uur
Een MuMe-tegenhanger maken voor de top 2000 gaat niet door middel van stemlijstjes. Daarvoor komen hier te weinig actief postende mensen. Daarom: een andere manier om de beste nummers allertijden op een rij te krijgen: de ladder.
De ladder werkt als een soort Knock-Out, met ingebouwde ranglijst. Ik geef hieronder het eerste nummer aan voor de ladder, een ander mag een uitdager verzinnen. De plaat die dat wint, mag de eerste plaats innemen op de ranglijst. Vervolgens verzint degene die de laatste stem heeft uitgebracht een nieuwe uitdager, die onder aan de ranglijst begint.
Voorbeeld:
eerste nummer: Paranoid Android
uitdager: Stairway to Heaven
eindstand 3-5.
Ranglijst: 1. Stairway to Heaven, 2. Paranoid Android
nieuwe uitdager: Wish You Were Here
Begint onderaan tegen nummer laatst (Paranoid Android).
Als Paranoid Android wint, komt er een nieuwe uitdager.
Als Wish You Were Here wint, mag die tegen de volgende (nu dus Stairway to Heaven), en zo voort tot ie uitgeschakeld is of op nummer 1 staat.
In het begin zullen waarschijnlijk steeds nieuwe nummers worden toegevoegd, maar als de lijst eenmaal langer is, is het ook mogelijk om in plaats van een nieuwe aan de lijst toe te voegen, een plaat uit de lijst te nemen die de plaat een positie erboven uitdaagt.
Misschien nog niet helemaal duidelijk zo, maar eenmaal onderweg wijst het zich wel redelijk vanzelf denk ik. Ik denk dat het geen kwaad kan met wat bekende, breed geaccepteerde nummers te beginnen om de boel een beetje in gang te krijgen. Maar... it's up to you
De eerste plaat wordt (hoe origineel...): Radiohead - Paranoid Android.
Wie verzint de uitdager?
REGELS IN EEN NOTENDOP:
----------------------------------------------
1. Een nieuw toegevoegde plaat begint steeds onderaan de lijst.
2. Als die plaat een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen de plaat die een plaats hoger staat.
3. Wanneer de nieuwe plaat verliest, blijft ie staan op de positie waar ie dan beland is.
4. Er zijn dan twee keuzemogelijkheden:
------ ofwel een nieuwe plaat en weer terug naar stap 1.
------ ofwel een plaat die al in de lijst staat uitkiezen en die laten strijden met de plaat direct erboven. In dat geval verder vanaf 2. Zo loopt het dus steeds door.
De ladder werkt als een soort Knock-Out, met ingebouwde ranglijst. Ik geef hieronder het eerste nummer aan voor de ladder, een ander mag een uitdager verzinnen. De plaat die dat wint, mag de eerste plaats innemen op de ranglijst. Vervolgens verzint degene die de laatste stem heeft uitgebracht een nieuwe uitdager, die onder aan de ranglijst begint.
Voorbeeld:
eerste nummer: Paranoid Android
uitdager: Stairway to Heaven
eindstand 3-5.
Ranglijst: 1. Stairway to Heaven, 2. Paranoid Android
nieuwe uitdager: Wish You Were Here
Begint onderaan tegen nummer laatst (Paranoid Android).
Als Paranoid Android wint, komt er een nieuwe uitdager.
Als Wish You Were Here wint, mag die tegen de volgende (nu dus Stairway to Heaven), en zo voort tot ie uitgeschakeld is of op nummer 1 staat.
In het begin zullen waarschijnlijk steeds nieuwe nummers worden toegevoegd, maar als de lijst eenmaal langer is, is het ook mogelijk om in plaats van een nieuwe aan de lijst toe te voegen, een plaat uit de lijst te nemen die de plaat een positie erboven uitdaagt.
Misschien nog niet helemaal duidelijk zo, maar eenmaal onderweg wijst het zich wel redelijk vanzelf denk ik. Ik denk dat het geen kwaad kan met wat bekende, breed geaccepteerde nummers te beginnen om de boel een beetje in gang te krijgen. Maar... it's up to you

De eerste plaat wordt (hoe origineel...): Radiohead - Paranoid Android.
Wie verzint de uitdager?
REGELS IN EEN NOTENDOP:
----------------------------------------------
1. Een nieuw toegevoegde plaat begint steeds onderaan de lijst.
2. Als die plaat een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen de plaat die een plaats hoger staat.
3. Wanneer de nieuwe plaat verliest, blijft ie staan op de positie waar ie dan beland is.
4. Er zijn dan twee keuzemogelijkheden:
------ ofwel een nieuwe plaat en weer terug naar stap 1.
------ ofwel een plaat die al in de lijst staat uitkiezen en die laten strijden met de plaat direct erboven. In dat geval verder vanaf 2. Zo loopt het dus steeds door.
0
geplaatst: 24 november 2006, 18:58 uur
eerste nummer: Radiohead - Paranoid
uitdager: Coldplay - Clocks
1-0
uitdager: Coldplay - Clocks
1-0
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:01 uur
laten we maar 1 verschil doen, om patstellingen in de toekomst te voorkomen.
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:04 uur
Ruby, noem je uitdager maar, dan zet ik het wel neer zoals ik denk dat handig is. (Clocks wint dus??)
0
Ruby1966
geplaatst: 24 november 2006, 19:04 uur
4-5 Clocks wint ja
The Verve - Bittersweet Symphony
The Verve - Bittersweet Symphony
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:05 uur
Ranglijst:
1. Coldplay - Clocks
2. Radiohead - Paranoid Android
Nieuwe ronde:
Radiohead - Paranoid Android (2) - The Verve - Bittersweet Symphony (nieuw)
1-0
1. Coldplay - Clocks
Nieuwe ronde:
Radiohead - Paranoid Android (2) - The Verve - Bittersweet Symphony (nieuw)
1-0
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:08 uur
5-3, dus dynamo mag een nieuwe verzinnen, die dus tegen The Verve moet om plaats 3/4.
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:11 uur
Zullen we een kwartier bedenktijd voor een nieuwe aanhouden?
Ranglijst vast:
1. Coldplay - Clocks
3. The Verve - Bittersweet Symphony
Ranglijst vast:
1. Coldplay - Clocks
0
geplaatst: 24 november 2006, 19:11 uur
Ranglijst:
1. Coldplay - Clocks
The Verve - Bittersweet Symphony (3) - U2 - The Unforgettable Fire (nieuw)
1. Coldplay - Clocks
The Verve - Bittersweet Symphony (3) - U2 - The Unforgettable Fire (nieuw)
* denotes required fields.