Muziek / Muziekgames / Disco KO
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2007, 16:02 uur
Hier start binnenkort de
-KO
Daartoe aangemoedigd door Musicfriek ben ik mijn disco-collectie eens helemaal doorgelopen en heb ik daaruit alles bijeengeraapt wat maar enigszins bekend kan zijn of kan worden (beschikbaar Youtube) voor een KO van uitsluitend discoplaten.
Restictries: tracks zijn niet recenter dan 1984, en het moesten echte 'disco-dance' platen zijn. Pure funk, teveel jazz-crossover of teveel wave of anderszins te alternatieve dansnummers zijn genadeloos verworpen. Randverschijnselen zijn eerder opgenomen naarmate de beat meer in de discostijl was, en in de oudere jaren ben ik ook milder geweest tav het voorkomen van een beat. Tenslotte heb ik de lijst afgemaakt op 512 stuks. Ruby heeft ze vast voor jullie door elkaar gegooid.
Na afloop van de Eurodance -KO zal de lijst geplaatst worden.
-KODaartoe aangemoedigd door Musicfriek ben ik mijn disco-collectie eens helemaal doorgelopen en heb ik daaruit alles bijeengeraapt wat maar enigszins bekend kan zijn of kan worden (beschikbaar Youtube) voor een KO van uitsluitend discoplaten.
Restictries: tracks zijn niet recenter dan 1984, en het moesten echte 'disco-dance' platen zijn. Pure funk, teveel jazz-crossover of teveel wave of anderszins te alternatieve dansnummers zijn genadeloos verworpen. Randverschijnselen zijn eerder opgenomen naarmate de beat meer in de discostijl was, en in de oudere jaren ben ik ook milder geweest tav het voorkomen van een beat. Tenslotte heb ik de lijst afgemaakt op 512 stuks. Ruby heeft ze vast voor jullie door elkaar gegooid.
Na afloop van de Eurodance -KO zal de lijst geplaatst worden.
0
geplaatst: 12 september 2007, 16:08 uur

De voorloper van dance, dus een logisch vervolg lijkt me dit
Ik ben erg benieuwd en heb er ook zeker zin in!
Sq, goed werk geleverd

0
geplaatst: 12 september 2007, 16:28 uur
Ben ook wel benieuwd. Disco is een genre waar ik amper wat van ken. Ik zal dus heel wat bijleren. 

0
geplaatst: 12 september 2007, 20:58 uur
Ik ben benieuwd! Maar niet naar de artiesten die Tribal opnoemt. 

0
geplaatst: 12 september 2007, 21:42 uur
The Flirts(Passion)en Silke Bischoff (On The Other Side) zitten er toch wel in,hoop ik?
0
geplaatst: 12 september 2007, 21:53 uur
Zou wel leuk zijn als we zelf ook nog wat mogen toevoegen?! 

0
geplaatst: 13 september 2007, 00:53 uur
Ik wilde eigenlijk niets toevoegen, omdat ik vind dat dat eigenlijk niet nodig is 
@ the viking: Silke Bischoff had ik nog nooit van gehoord, maar ik heb het opgezocht. Komt uit 1991 en is niet heel erg disco (lijkt op Depeche Mode vind ik). Flirts´ Passion staat NATUURLIJK in de lijst,

@ the viking: Silke Bischoff had ik nog nooit van gehoord, maar ik heb het opgezocht. Komt uit 1991 en is niet heel erg disco (lijkt op Depeche Mode vind ik). Flirts´ Passion staat NATUURLIJK in de lijst,
0
geplaatst: 13 september 2007, 00:55 uur
John Travolta maakte geen enkele discoplaat en staat dus niet in de lijst. Bee Gees staan er in. Boney M een van de mindere naar mijn smaak, maar heb ik toch opgenomen.
0
geplaatst: 13 september 2007, 00:58 uur
brooklyn schreef:
Nog wat Italo?
Nog wat Italo?
Een stuk of 50 komen uit Italie, schat ik. Hangt er een beetje vanaf wat je meetelt. Is Gino Soccio Italiaans (Canadees geboren). En Change? Tantra is Italiaans, Harry Thumann, maar wie weet dat?
Maar misschien bedoel je de 80´s Italo, gasten als Ivan, Silver Pozzolli, Baltimora, P.Lion en Miko Mission - die staan er in elk geval ook in.
0
Davez
geplaatst: 13 september 2007, 01:00 uur
Ik wil eigenlijk vooral dat 1 nummer er zeker bijzit, namelijk shake your body (down to the ground) van the jacksons. 1 van men favoriete nummers aller tijden en genres. De albumversie welteverstaan. 8min dance !
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:00 uur
sq schreef:
John Travolta maakte geen enkele discoplaat en staat dus niet in de lijst. Bee Gees staan er in. Boney M een van de mindere naar mijn smaak, maar heb ik toch opgenomen.
(quote)
Ma Baker & Daddy Cool dan toch wel, hoop ik.
Hooray Hooray, it's a holiday mag van mij ook wel overgeslagen worden.
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:02 uur
Davez schreef:
Ik wil eigenlijk vooral dat 1 nummer er zeker bijzit, namelijk shake your body (down to the ground) van the jacksons. 1 van men favoriete nummers aller tijden en genres. De albumversie welteverstaan. 8min dance !
staat erin, ik heb die versie ook, en wel op dit sublieme album:

0
geplaatst: 13 september 2007, 01:04 uur
Tribal Gathering schreef:
(quote)
Ma Baker staat erin, Hooray heb ik overgeslagen en Daddy Cool is Rock n Roll. Potdorie, ik ben wel streng geweest niet?

BONEY M - Nightflight to Venus
BONEY M - Ma Baker
BONEY M - Sunny
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:14 uur
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:20 uur
Staat erin. Ken je de totale Roots Suite´ (9.47 min) op deze ´ ?
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:39 uur
Dank je, sq. Kwam er vanmiddag ook achter (bij toeval) waar jouw avatar vandaan komt

En voor tijdens de KO heb ik er al meer gereserveerd, het zal me een gezellig zootje worden

0
geplaatst: 13 september 2007, 01:50 uur

Misschien moet ie inderdaad maar eens in mijn top 10. Echt alle nummers zijn goed.
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:53 uur
Ik houd me aanbevolen, ken nagenoeg helemaal niks van deze groep 
Oh, ik zie ook 2 nummers met Luther Vandross? Nu word ik helemaal nieuwsgierig.

0
geplaatst: 13 september 2007, 01:56 uur
musicfriek schreef:
Waar zie je dat?
0
geplaatst: 13 september 2007, 01:58 uur
lebowski schreef:
Waar zie je dat?
Waar zie je dat?
Bij het album zelf.
Ik denk trouwens ook dat veel mensen hier nummers gaan ontdekken waar vele latere hits hun mosterd vandaan hebben gehaald. Dat lijkt mij nog het leukste aan deze KO. Ik, en jullie, zullen er ongetwijfeld nog vele ontdekken

0
geplaatst: 13 september 2007, 02:02 uur
Een autoriteit mogen we niet in twijfel trekken dynamo. En ik ga er voor het gemak maar vanuit dat L.T.D. voorbij komt

0
geplaatst: 13 september 2007, 02:03 uur
lebowski schreef:
Een autoriteit mogen we niet in twijfel trekken dynamo. En ik ga er voor het gemak maar vanuit dat L.T.D. voorbij komt

En ik ben slapen, trust.
0
geplaatst: 13 september 2007, 06:34 uur
Patrick Cowley moet er zeker in,de allerbeste in zijn genre 
Menergy!!!!
Die Hard Lover en Do You Wanna Funk with Me
Pete Lion(Happy Children),Shalamar( I Can make You Feel Good) Yarbrough & People (Don't Stop the Music) Video(Somebody) met die legendarische foute videoclip in Tineke!!
Yazoo (Situation) ( Don't Go)

Menergy!!!!
Die Hard Lover en Do You Wanna Funk with Me
Pete Lion(Happy Children),Shalamar( I Can make You Feel Good) Yarbrough & People (Don't Stop the Music) Video(Somebody) met die legendarische foute videoclip in Tineke!!

Yazoo (Situation) ( Don't Go)
0
geplaatst: 13 september 2007, 07:53 uur
Haha, viking heeft er zin in. Geloof dat de meeste nummers die jij noemt er wel in zitten. Sowieso Patrick Cowley natuurlijk 

0
geplaatst: 13 september 2007, 08:20 uur
Komt allemaal goed en misschien dan nog één keer mijn reactie op de ´verzoekjes´ (vind ik wel een leuke test, hoor
) want Yazoo staat er niet in. Dat vond ik teveel popdisco/disco-overstijgend en is, samen met bijv Frankie Goes to Hollywood (Relax), Queen (Another one Bites the Dust), Talking Heads (diverse) en Kiss (I was made for loving you) bewust weggelaten.
Ik heb daarbij trouwens niet op artiest gediscrimineerd. Er zijn een paar popartiesten in de lijst opgenomen omdat de nummers echt enorm disco zijn in de beste discotraditie. Police (Voices Inside My head ), ABBA (diverse) en de Rolling Stones (Dance) werden ook destijds in alle discotenten gedraaid.
Alle andere genoemde platen van the viking staan erin. Cowley 5 keer. Van Video wist ik helaas niet dat het zo´n bekende plaat was (ik heb m wel, dus hij had erin kunnen staan). Na opzoeken: 8 weken in de top 40, nooit geweten
.
@ Lebowski. LTD staat natuurlijk in.
Nou mensen, allemaal nog even de eurodance KO stemmen en dan kunnen we los.
Ik heb er zin in.
) want Yazoo staat er niet in. Dat vond ik teveel popdisco/disco-overstijgend en is, samen met bijv Frankie Goes to Hollywood (Relax), Queen (Another one Bites the Dust), Talking Heads (diverse) en Kiss (I was made for loving you) bewust weggelaten. Ik heb daarbij trouwens niet op artiest gediscrimineerd. Er zijn een paar popartiesten in de lijst opgenomen omdat de nummers echt enorm disco zijn in de beste discotraditie. Police (Voices Inside My head ), ABBA (diverse) en de Rolling Stones (Dance) werden ook destijds in alle discotenten gedraaid.
Alle andere genoemde platen van the viking staan erin. Cowley 5 keer. Van Video wist ik helaas niet dat het zo´n bekende plaat was (ik heb m wel, dus hij had erin kunnen staan). Na opzoeken: 8 weken in de top 40, nooit geweten
. @ Lebowski. LTD staat natuurlijk in.
Nou mensen, allemaal nog even de eurodance KO stemmen en dan kunnen we los.
Ik heb er zin in.

0
geplaatst: 13 september 2007, 09:59 uur
sq schreef:
Een stuk of 50 komen uit Italie, schat ik. Hangt er een beetje vanaf wat je meetelt. Is Gino Soccio Italiaans (Canadees geboren). En Change? Tantra is Italiaans, Harry Thumann, maar wie weet dat?
Maar misschien bedoel je de 80´s Italo, gasten als Ivan, Silver Pozzolli, Baltimora, P.Lion en Miko Mission - die staan er in elk geval ook in.
(quote)
Nice, goed bezig

0
Davez
geplaatst: 13 september 2007, 16:42 uur
Ik denk dat ik veel nummers alweer niet zal kennen. Italiaanse disco? Nuja dat schrikt me niet af hoor 

* denotes required fields.