MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metallica: Black Album vs. Death Magnetic

zoeken in:
Hier op klikken als je Death Magnectic beter vindt:
Death Magnetic

Hier op klikken als je The Black Album beter vindt:
The Black Album

Tussenstand

Ik heb ook een voorkeur naar The Black Album.

Ik stemde toch voor Death Magnetic, ondanks ik de topper Wherever I May Roam nog net boven de topper hier, All Nightmare Long, zet.

release schreef:
Ik heb ook een voorkeur naar The Black Album.

Waarschijnlijk ben je samen met zo'n 20000 anderen niet de enige op deze wereld.

Met mijn suffe kop op Death Magnetic gestemd terwijl ik The Black Album toch echt beter vind
Hoe dan ook blijf ik dit album nog steeds graag draaien nadat de eerste intensieve draaibeurten nu achter de rug zijn. De nieuwigheid is er van af en als een album dan nog steeds veel gedraaid wordt is dat bij mij meestal een goed teken.
Maar nogmaals: ik draai The Black Album nog net even liever

DonDijk
Nooit verwacht, die tussenstand.

Waar zijn die zogenaamde ''diehard-metalfans'' die vonden dat ze met The Black Album de verkeerde kant op gingen??

Die stemmen op DM.

Maar die mainstream-poprockgastjes (met in de top10: coldplay, Bon Jovi, radiohead, Nirvana, ...) die stemmen natuurlijk allemaal Black album.

zo, staat nu weer 13-12 voor DM.

voltazy
ik als verre van 'mainstream poprockgastje' vind het black album ook beter

Maar je bent ook geen die-hard metal(lica)fan

Jensi
Ik heb op de Black Album gestemd,in mijn ogen een veel beter album dan Death Magnetic,die mij na een paar luisterbeurten al snel verveelt.

En toevallig heb ik ook Radiohead in mijn top 10;) (ik ben nu een mainstream-poprockgast volgens jou?). Slaat natuurlijk helemaal nergens op wat je zegt.

voltazy
AGE-411 schreef:
Maar je bent ook geen die-hard metal(lica)fan

vroeger wel trouwens

beschouwde metallica als beste band die ik kende en luisterde voor de rest ook alleen maar metal... langzaam is dat overgegaan in progressieve metal (en omgekeerd, opeth bijvoorbeeld) en daarna in nog meer progressieve(re) muziek en jazz.

Ik zou mezelf dan ook tot Mainstream-gastje rekenen, al zou ik Coldplay & Bon Jovi er nooit inzetten
Nirvana zou er ook niet instaan denk ik.
Doch stemde ik op Death Magnetic; niet iedereen in vakjes stoppen he AGE

Ja, tsjonge. Ik vind Radiohead en Coldplay mooi, maar Metallica en Tool ook

Ik heb op Black Album gestemd en Metallica is nochtans één van mijn favoriete bands.

stuart
Age-411 krijgt straks last van meta(a)lmoeheid....

Ploppesteksel schreef:

Doch stemde ik op Death Magnetic; niet iedereen in vakjes stoppen he AGE

Ik bedoelde eigenlijk: " de gemiddelde MuMe-leden". Zoals er zoveel zijn

AGE-411 schreef:
Die stemmen op DM.

Maar die mainstream-poprockgastjes (met in de top10: coldplay, Bon Jovi, radiohead, Nirvana, ...) die stemmen natuurlijk allemaal Black album.

omg

Ongelooflijk vage vergelijking, tracks als "sad but true" met dat jankerige refreintje en "nothing else matters" wat tegenwoordig gecovered wordt door "DO" typetjes kan je toch niet serieus nemen?? Black album kan het zwarte schaapje van Metallica genoemd worden, voor mij was het een grote teleurstelling toen Black Album uit kwam, en voor velen met mij die de eerste 4 albums van Metallica vereerde, een totaal ander volk had toen zijn weg gevonden naar Metallica vanwege het hoge radiogehalte. Met DM probeert Metallica zijn oude fans weer terug te winnen. Ik stem zowieso op DM. Een veel beter album, klinkt weer lekker ouderwets zoals het hoort bij Metallica in de tijd voordat ze Black sheep maakte.

Ik heb Black Album, nooit echt geweldig gevonden, behalve sommige nummers als ze live worden gespeeld (de live klassiekers zeg maar). En de eerste keer dat ik Death Magnetic luisterden deed het me ook vrij weinig maar nu draai ik em constant, dus ja ik stem voor Death Magnetic, al begrijp ik de vergelijking niet helemaal, ik zou eerder voor de vergelijking met Justice gaan bijvoorbeeld.

Vrij makkelijk eigenlijk. Hoewel The Black Album wel meer individuele hoogtepunten heeft, is Death Magnetic wat mij betreft van een constanter en een beter niveau.

Zo mijn eerste bericht als nieuwe Musicmeter gebruiker.
Mijn eerste opmerking: waarom wordt de titel “The black album” elke keer gebruikt?. Als ik de cd van Metallica bekijk heeft hij naar mijn bescheiden mening geen titel en staat er alleen maar Metallica op. Ik kan dus nergens “The black album” vinden, maar oke dat terzijde. Ik ben dus zelf Metallica fan vanaf het begin. De cd “Metallica” is net zoiets als Kiss met Dynasty. Je fans verloochen met goedkope muziek en alleen maar aan het grote geld denken. Zo zijn er vele bands ten gronde gegaan. Na zo’n goedkope cd ben ik meestal ook erg sceptisch en is het bij mijn ook vaak einde band. Kijk maar eens naar de laatste cd’s van Genesis en Phil Collins. Dus alles vanaf “Metallica” is tot nu toe beduidend slechter.

Ik denk niet dat ze tijdens het maken van Metallica al aan het grote geld dachten, volgens mij wilden ze gewoon een groter publiek met hun muziek bereiken en "goedkoop" zou ik de muziek zeker niet noemen, een nummer als The God That Failed behoort tot Metallica's beste nummers imo.

Als men in 1993 Bob Rock had buiten gesmeten was er gewoon niets aan de hand geweest.

@music-freak1340: Ik ben het dus helemaal met je eens maar ik kan je toch aanraden om eens goed naar Death Magnetic te luisteren en je even voor te stellen dat dit album hun 5e is.

Black Album staat voor!! Voor iedereen die gestemd heeft op Death Magnetic: Sad But True

DonDijk

Soms snap ik niks van de gemiddelde user hiero.

DonDijk schreef:

Soms snap ik niks van de gemiddelde user hiero.

Komt vooral omdat er ook niet Metallica fans hierop stemmen.
En ik vind dat die niet mogen meetellen.

Daarmee bedoel ik: zie hoe hoog Black album in de top250 staat. Veel mensen hebben die dus als favoriet.

Maar wat we ons hier afvragen is wat de ECHTE Metallica fan het betere album vind? Black Album of Death MAgnetic?

Als je alle users die Black Album beter vinden dan de eerste 4 platen diskwalificeerd dan is Death Magnetic natuurlijk koploper.

Maar wat we ons hier afvragen is wat de ECHTE Metallica fan het betere album vind? Black Album of Death MAgnetic?

Misschien dat de 'echte Metallica-fan' er minder kijk op heeft dan de objectieve muziekliefhebber.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.