Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#2)
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:05 uur
4-2, jammer dat het matige nummer vorige battle won.
Kom op mensen, we gaan Comfortably Numb toch niet laten verliezen van dit nummer?
Kom op mensen, we gaan Comfortably Numb toch niet laten verliezen van dit nummer?

0
geplaatst: 24 september 2010, 18:08 uur
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:13 uur
Heb je P.O.S. wel beluisterd Chevy? Bovendien heeft Pink Floyd minstens 20 betere nummers.
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:13 uur
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:16 uur
Koenr schreef:
Heb je P.O.S. wel beluisterd Chevy? Bovendien heeft Pink Floyd minstens 20 betere nummers.
Ja, een enorm kutnummer.Heb je P.O.S. wel beluisterd Chevy? Bovendien heeft Pink Floyd minstens 20 betere nummers.
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:18 uur
Maar omdat een nummer dat je niks vindt het wint van een nummer dat je geweldig vindt, dan is het meteen een "grap", en is de KO niet serieus meer?
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:20 uur
Dat een conceptueel briljant nummer verliest van dit soort pulp, vind ik lachwekkend ja. Comfortably Numb verliest alleen, omdat er toevallig 5 mensen op dit moment online zijn... Vandaar dat de geloofwaardigheid weg is.
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:23 uur
Dat is het hele idee van de KO's, en trouwens, wie zegt dat Pink Floyd anders wél zou hebben gewonnen? Jij doet maar alsof Pink Floyd daadwerkelijk beter is, maar misschien is er nog een mogelijkheid dat veel mensen hier een andere smaak dan jij hebben?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 september 2010, 18:27 uur
@ chevy ik ben eens benieuwd wat jij van het nummer vind op pag 138 Jethro Tull - Budapest link staat erbij . Ze liggen er al uit, maar heeft zeker verwantschap met Dire Straits
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:47 uur
Arrie schreef:
Dat is het hele idee van de KO's, en trouwens, wie zegt dat Pink Floyd anders wél zou hebben gewonnen? Jij doet maar alsof Pink Floyd daadwerkelijk beter is, maar misschien is er nog een mogelijkheid dat veel mensen hier een andere smaak dan jij hebben?
Nummer 61 van de MuMe top 2000, zou inderdaad niet gewonnen hebben van een nummer dat er niet eens in staat, ja... Volgens mij past Pink Floyd perfect in het MuMe-plaatje. En Comfortably Numb zeker. The Wall is een enorm hoog beoordeeld album en Comfortably Numb is veruit het meest aangeklikte nummer.Dat is het hele idee van de KO's, en trouwens, wie zegt dat Pink Floyd anders wél zou hebben gewonnen? Jij doet maar alsof Pink Floyd daadwerkelijk beter is, maar misschien is er nog een mogelijkheid dat veel mensen hier een andere smaak dan jij hebben?
Verder is het natuurlijk een overdreven reactie van mij en dit is natuurlijk de keerzijde van een KO als deze. Echter kan ik niet bevatten dat zo'n slecht poepnummer wint van zo'n briljant nummer.

DjFrankie schreef:
@ chevy ik ben eens benieuwd wat jij van het nummer vind op pag 138 Jethro Tull - Budapest link staat erbij . Ze liggen er al uit, maar heeft zeker verwantschap met Dire Straits
Budapest is wel ok, maar ik vind het iets te popachtig. Ben ook niet zo kapot van Jethro Tull, maar met die Dire Straits vergelijking maak je me wel benieuwd! @ chevy ik ben eens benieuwd wat jij van het nummer vind op pag 138 Jethro Tull - Budapest link staat erbij . Ze liggen er al uit, maar heeft zeker verwantschap met Dire Straits

0
geplaatst: 24 september 2010, 18:56 uur
Chevy, het kan ook dat andere mensen een andere mening hebben dan jij.
Om nominaties van anderen kutnummers te noemen en deze KO niet meer serieus te nemen te noemen is ietwat overdreven, niet? Niet alles van Pink Floyd zou moeten doorgaan.
Om nominaties van anderen kutnummers te noemen en deze KO niet meer serieus te nemen te noemen is ietwat overdreven, niet? Niet alles van Pink Floyd zou moeten doorgaan.
0
Lukk0
geplaatst: 24 september 2010, 19:02 uur
Chevy, het is duidelijk dat jij meestal verbolgen bent zodra een populaire rock-klassieker van een nummer uit een ander genre verliest, maar als je eens naar de andere stemmers hier kijkt zie je dat het hier niet echt een dwarsdoorsnede van de site in het algemeen is. Als je de hele site zou laten stemmen zou Pink Floyd waarschijnlijk met grote overmacht winnen, maar de stemmers hier hebben gewoon een iets andere (of bredere) smaak en dus kunnen er wel eens verrassende uitslagen bij zitten. En zeg nu zelf, zou zo'n KO interessant zijn als altijd het nummer dat het meest aangeklikt is bij het album moeten winnen? Dan zouden we altijd op dezelfde set nummers in de finales uitkomen.
En daarnaast, ditmaal iets minder genuanceerd, Comfortably Numb is gewoon een ontzettend saai, gezapig en overgewaardeerd nummer. Neem nu die 'fantastische' solo, ik moet moeite doen om niet in slaap te vallen. Hoogstens door te komen binnen het concept van het album. Doe me dan maar experimentele hip-hop met rock-invloeden.
En daarnaast, ditmaal iets minder genuanceerd, Comfortably Numb is gewoon een ontzettend saai, gezapig en overgewaardeerd nummer. Neem nu die 'fantastische' solo, ik moet moeite doen om niet in slaap te vallen. Hoogstens door te komen binnen het concept van het album. Doe me dan maar experimentele hip-hop met rock-invloeden.
0
geplaatst: 24 september 2010, 19:04 uur
Lukk0 schreef:
Dan zouden we altijd op dezelfde set nummers in de finales uitkomen.
Dat gebeurt ook. Zie niet in waarom dat bij deze KO anders zou moeten worden. Het lijkt me toch logisch dat het meest populaire nummer/album een KO wint?Dan zouden we altijd op dezelfde set nummers in de finales uitkomen.
Lukk0 schreef:
het is duidelijk dat jij meestal verbolgen bent zodra een populaire rock-klassieker van een nummer uit een ander genre verliest
Geloof me, bij 95% van de genomineerden zou ik vrede mee hebben gehad dat PF verloren zou hebben. Ik zou er bij het gros wel even mijn afkeuring voor uitspreken, maar daar zou ik het ook bij laten. Dit echter...het is duidelijk dat jij meestal verbolgen bent zodra een populaire rock-klassieker van een nummer uit een ander genre verliest
0
Lukk0
geplaatst: 24 september 2010, 19:06 uur
Snap je niet wat ik wil zeggen, of wil je het niet snappen?
0
geplaatst: 24 september 2010, 19:09 uur
Ik snap je punt niet nee. Moeten we maar niet op Comfortably Numb stemmen, omdat het al zo'n bekend nummer is en er anders geen interessante, onbekende winnaar uitkomt?
Dat lijkt overigens erg vaak te gebeuren. Kiezen voor de minder bekende.
Dat lijkt overigens erg vaak te gebeuren. Kiezen voor de minder bekende.
0
geplaatst: 24 september 2010, 19:10 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dat gebeurt ook. Zie niet in waarom dat bij deze KO anders zou moeten worden. Het lijkt me toch logisch dat het meest populaire nummer/album een KO wint? En dat gebeurt ook. Alleen bestaat dit topic ook uit mensen met verschillende smalen, terwijl de hele site overwegend van classic rock houdt. Zo krijg je veel interessantere resultaten, ik denk bijvoorbeeld niet dat die van Sam Cooke de finale in was gekomen als de hele site mee zou doen. Eerder iets van Pink Floyd of Radiohead ofzo.
0
Lukk0
geplaatst: 24 september 2010, 19:14 uur
Ja, ik vind het inderdaad leuker als we niet van tevoren al Street Spirit (Fade Out) (of om het even welk ander extreem populair nummer) als winnaar in kunnen vullen.
Maar verder probeer ik aan te geven dat de (algemene) populariteit van zo'n nummer niet ook automatisch betekent dat het nummer zo'n battle hier ook zal winnen. En zoals ik al zei, we zitten hier niet echt met de meest gemiddelde luisteraars van deze site. Kijk de favoriete albums van Arrie, Koenr, hoi123 etc. er maar op na. Zo raar is het allemaal dus niet dat zo'n nummer als Comfortably Numb, hoewel heel erg gewaardeerd door de gemiddelde luisteraar, er hier uitvliegt tegen P.O.S., waarvan de gemiddelde luisteraar waarschijnlijk nog nooit gehoord heeft.
Duidelijker?
Maar verder probeer ik aan te geven dat de (algemene) populariteit van zo'n nummer niet ook automatisch betekent dat het nummer zo'n battle hier ook zal winnen. En zoals ik al zei, we zitten hier niet echt met de meest gemiddelde luisteraars van deze site. Kijk de favoriete albums van Arrie, Koenr, hoi123 etc. er maar op na. Zo raar is het allemaal dus niet dat zo'n nummer als Comfortably Numb, hoewel heel erg gewaardeerd door de gemiddelde luisteraar, er hier uitvliegt tegen P.O.S., waarvan de gemiddelde luisteraar waarschijnlijk nog nooit gehoord heeft.
Duidelijker?
0
geplaatst: 24 september 2010, 19:19 uur
Voor de rest zou ik niet zeggen dat men voor de onbekendste track gaat. Riders on the Storm kwam vorige ronde ook erg ver (terecht).
Wat misschien wel zo is, is dat mensen niet op nummers stemmen omdat ze die nummers gewoon te vaak gehoord hebben (Hold The Line ofzo). Maar ja, terug naar de battle.
Wat misschien wel zo is, is dat mensen niet op nummers stemmen omdat ze die nummers gewoon te vaak gehoord hebben (Hold The Line ofzo). Maar ja, terug naar de battle.

0
geplaatst: 24 september 2010, 19:19 uur
Precies zoals ik al zei. Omdat er toevallig een paar mensen met een alternatieve smaak hier langskomen op hetzelfde moment, vliegen toppers (i.m.o.) als Comfortably Numb (die door het gros veel eerder als winnaar geaccepteerd zullen worden dan P.O.S.) eruit. HIerdoor komt er toch een vertekende winnaar uit.
Ik wil best een nieuwe battle plaatsen, maar ik heb geen flauw idee waar die staan.
Edit: Gevonden! Pagina 92
Stevie Wonder - Sir Duke vs. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
1-0, waarschijnlijk geen schijn van kans.
Ik wil best een nieuwe battle plaatsen, maar ik heb geen flauw idee waar die staan.
Edit: Gevonden! Pagina 92
1-0, waarschijnlijk geen schijn van kans.
0
geplaatst: 24 september 2010, 19:22 uur
Misschien zou je ook gewoon kunnen accepteren dat P.O.S voor de liefhebbers van het genre (Ik weet dat jij dat niet bent) een goed nummer is. En dat mensen dat nummer verkiezen boven Comfortabely Numb. Jouw smaak moet niet de smaak van de mensen hier zijn.
2-0 trouwens.
2-0 trouwens.

0
geplaatst: 24 september 2010, 19:23 uur
chevy93 schreef:
Precies zoals ik al zei. Omdat er toevallig een paar mensen met een alternatieve smaak hier langskomen op hetzelfde moment, vliegen toppers (i.m.o.) als Comfortably Numb (die door het gros veel eerder als winnaar geaccepteerd zullen worden dan P.O.S.) eruit. HIerdoor komt er toch een vertekende winnaar uit.
Hopelijk neemt 'het gros' vervolgens de moeite om P.O.S. te luisteren, geheid dat er mensen tussen zitten die het kunnen waarderen. Daar gaat zo'n spelletje in mijn ogen om (elkaar verrijken met muziek en niet 'opzoek' gaan naar het bekendste nummer).
3-1
* denotes required fields.