MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011 Finale Albums

zoeken in:
Afgelopen weekend heb ik alle albums waarvan de nummers in de MuMeLadder Finale van dit jaar afkomstig zijn beluisterd en dacht wat voor albumlijst je zou krijgen als er op het album zou worden gestemd i.p.v. het nummer.

En zie daar een idee voor een spel / ranglijst.

Het princiepe is simpel maak van de onderstaande albums een Top 27 en stuur die per PM naar mij toe. En ik zal alle lijstjes verwerken tot een eindlijst die vanaf 1 jan 2012 hier zal verschijnen. Plaats dus geen lijsten in dit Topic.

Het betreft de orgineele studio albums en dan hebben we dus een probleem met Joy Divisions Love Will Tear Us Apart en Atmosphere die staan niet op één van de 2 studio albums en kunnen derhalve dan ook niet mee doen met deze lijst helaas.

De 27 albums zijn:

- Arcade Fire - Funeral (Neighborhood #1 (Tunnels) / Neighborhood #3 (Power Out) / Rebellion (Lies))
- David Bowie - "Heroes" ("Heroes")
- Depeche Mode - Violator (Enjoy the Silence)
- dEUS - The Ideal Crash (Instant Street)
- Kate Bush - The Kick Inside (Wuthering Heights / The Man With the Child in His Eyes)
- Marvin Gaye - What's Going On (What's Going On)
- Massive Attack - Blue Lines (Unfinished Sympaty)
- Massive Attack - Mezzanine (Teardrop)
- Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Pray (The Mercy Seat)
- Nina Simone - Pastel Blues (Sinnerman)
- Pearl Jam - Ten (Black)
- Pixies - Doolittle (Debaser)
- Pixies - Surfer Rosa (Where Is My Mind)
- Radiohead - OK Computer (Paranoid Android)
- Radiohead - The Bends (Street Spirit (Fade Out))
- Sam Cooke - Ain't That Good News (A Change Is Gonna Come)
- Sigur Rós - Agaetis Byrjum (Svefn-G-Englar)
- Sinead O'Conner - The Lion and The Cobra (Troy)
- Talking Heads - Remain in Light (Once in a Lifetime)
- The Beatles - Sgt. Pepper's Lonley Hearts Club Band (A Day in the Life)
- The Clash - London Calling (London Calling)
- The Cure - Seventeen Seconds (A Forest)
- The Doors - The Doors (The End)
- The Smiths - Meat Is Murder (How Soon Is Now)
- The Smiths - The Queen Is Dead (There's a Light That Never Goes Out)
- The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico (Venus in Furs)
- U2 - The Unforgettable Fire (The Unforgettable Fire)

Ik snap best dat niet iedereen al die albums "gewoon" in de kast heeft staan, maar via pindakaazen / Spotify moet men toch wel een heel eind komen.
Lukt het echter niet om tot een Top 27 te komen dan mag er ook een kortere lijst worden ingestuurd echter wel met een minimum van 24, maar ik hoop dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.

De punten verdeeling is simpel nr. 1 27pt, nr. 2 26pt, enz tot nr. 27 1pt.

De deadline voor het inzenden is 31-12-2011 19.00 uur.

De Eindlijst zal vanaf 01-01-2012 in gedeeltes bekend worden gemaakt.

Heb El Ninjo vooraf over dit spel een PM gestuurd omdat het natuurlijk voortborduurd op zijn idee en hij vond het een goed idee.

PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

Dus laat de lijstjes maar komen.

Oké hier wil ik opzich wel aan meedoen, maar dan moet ik wel in rap tempo veel luisteren, hopelijk lukt dat.... ik zie het als een uitdaging .

Leuk! Vijf albums te beluisteren, moet lukken.

Lijkt mij ook een prima initiatief, maar dan moet ik nog 17 albums integraal gaan beluisteren.
Ik ga eens een poging wagen, moest er toch eens van komen

Dwejkk_ schreef:
maar dan moet ik wel in rap tempo veel luisteren, hopelijk lukt dat.... ik zie het als een uitdaging .

Over de deadline ben ik ook nog niet helemaal zeker, maar vond 31-12-11 wel een mooie (sluit het jaar goed af). Als blijkt dat het voor velen een probleem is schuif ik de deadline naar ergens in januari 2012

Maar in eerste instantie staat de deadline op 31-12-11 19.00 uur.

Eerste Top 27 is binnen (en het is niet eens die van mijzelf)

nee, was van mij.
Maar die deadline is pas over twee weken, meer dan genoeg tijd toch?
Is een beetje sullig om de finale albums over 2011 pas in 2012 af te sluiten

Leuk idee, maar 17 albums beluisteren (ik ken er 10) is me net iets teveel werk. Wellicht volgend jaar.

Nog 8 albums te beluisteren. Moet lukken

Funeral van Arcade Fire lijkt mij hier de automatische winnaar

Goed idee. Eerst nog zes albums luisteren!

thelion schreef:
- David Bowie - "Heroes" ("Heroes")
- dEUS - The Ideal Crash (Instant Street)*
- Massive Attack - Blue Lines (Unfinished Sympaty)
- Massive Attack - Mezzanine (Teardrop)
- Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Pray (The Mercy Seat)
- Nina Simone - Pastel Blues (Sinnerman)
- Pixies - Doolittle (Debaser)*
- Pixies - Surfer Rosa (Where Is My Mind)*
- Sam Cooke - Ain't That Good News (A Change Is Gonna Come)
- Sinead O'Conner - The Lion and The Cobra (Troy)
- Talking Heads - Remain in Light (Once in a Lifetime)*
- The Clash - London Calling (London Calling)*
12 albums, waarvan 5 keer herbeluisteren. In principe te doen, maar er komt zoveel op je af de komende weken.

Een top 24 moet er sowieso wel inzitten, omdat ik maar 6 albums helemaal niet ken.

Met mijn nieuwe iPod kan ik ze allemaal erop zetten.

Lijstje doorgestuurd...11x5^ (waarvan maar liefst 7 uit mijn top 10 en 2 voormalige top 10 noteringen), 8x4,5*, 6x4* en 2x3,5^* ...volgens mij behoorlijk "mainstream mumeter"

Lijstje ingezonden.

Ik zal ook wel meedoen Wel nog een album of 10 dat ik nog niet beluisterd heb, dus nog werk voor de boeg.

Een makkie: ik heb immers alle albums origineel op cd

Mijn nummer

1 - 11: 5* (waarvan 3 in mijn top 10)
12-17: 4,5*
18-26: 4*
27: 3,5*

Erg leuk initiatief

Al 5 volledige lijsten binnen en verwerkt.......

Eerste tussen stand komt na 10 verwerkte lijsten.

thelion schreef:
Al 5 volledige lijsten binnen en verwerkt.......

Eerste tussen stand komt na 10 verwerkte lijsten.

Ging je alles niet bekend maken na de einddatum(31/12)? Vind ik persoonlijk wel leuker

Tussen stand alleen met getallen natuurlijk verder verklap ik in de tussen standen nog niets.

Klein beetje de Ladder spanning nog eens overdoen

Misschien een idee om de deelnemers daarvan op dit topic te attenderen?

aERodynamIC schreef:
Misschien een idee om de deelnemers daarvan op dit topic te attenderen?

Daar zat ik ook al aan te denken...... zal binnenkort wel eens wat PM's gaan versturen.

Leuk idee.

Ik zal het album van Nina eens gaan beluisteren, dat is het enige dat ik nog niet ken.

DjFrankie (moderator)
Klaar met luisteren en ingeleverd.

Wordt dit nog wat thelion?

Momenteel 7 lijsten binnen, had ook niet verwacht dat het de eerste dagen sorm zou lopen., maar verwacht er nog wel een aantal.

Zal vandaag wel eens wat PM's gaan versturen.
Wellicht is het handig dat men hier even meld als men een lijst in gaat sturen.....

Maak anders reclame. Ik ga ook nog meedoen trouwens. Maar ik zal wat reclame voor je maken in het 'MuMe Top 2000 Besproken' topic. En zelf kan je ook in de MuMeladder 2012 reclame maken.

Kijk, dat is nou een leuk initiatief, wat natuurlijk goed past bij Musicmeter: de albums op een rij.

2 albums ken ik niet, maar hoef ik verder ook niet te kennen: oftewel: die mogen weinig punten krijgen. Mijn top 25 had ik verrassend snel gemaakt en je ziet toch echt wat verschillen met de 'losse nummers lijst'. Ben benieuwd wat eruit komt. Succes thelion!

Van mij kun je in elk geval nog een lijstje verwachten (eerst nog albums luisteren).

herman schreef:
Ik zal het album van Nina eens gaan beluisteren, dat is het enige dat ik nog niet ken.

Nina Hagen?

Aquila
thelion schreef:
Momenteel 7 lijsten binnen, had ook niet verwacht dat het de eerste dagen sorm zou lopen., maar verwacht er nog wel een aantal.

Had het topic nog niet gezien. Twee albums luisteren dat moet lukken, je krijgt van mij ook nog een lijstje, de nummer 1 zal geen verrassing worden. The Beatles gaan denk ik wel inleveren ten opzichte van de lijst met "nummers" - dat wordt nu geen Top 10 denk ik...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:23 uur

geplaatst: vandaag om 00:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.