Muziek / Muziekgames / De danceplaat van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2013, 00:40 uur
In navolging van het topic Lied van de Dag leek dit me wel een aardig topic. Een topic voor de danceliefhebbers, waar niet met enen, tweeën en drieën gestrooid wordt als er eens iets met beats voorbij komt... Dus mensen die nooit hoger dan een 6 stemmen op een dance-nummer in dat topic, gelieve dit topic links te laten liggen. 
Het procedé is verder hetzelfde. Ik citeer hier Stoepkrijt:
Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven. Na 24 uur kan het gemiddelde worden uitgerekend en mag er een nieuw nummer geplaatst worden. Zo kan er een top 20 worden bijgehouden.
N.B.: Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben. Een toelichting bij je cijfer (en eventuele discussies die daaruit voortvloeien) zijn daarom meer dan welkom! Dat maakt dit topic alleen maar interessanter.

Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven. Na 24 uur kan het gemiddelde worden uitgerekend en mag er een nieuw nummer geplaatst worden. Zo kan er een top 20 worden bijgehouden.
N.B.: Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben. Een toelichting bij je cijfer (en eventuele discussies die daaruit voortvloeien) zijn daarom meer dan welkom! Dat maakt dit topic alleen maar interessanter.
0
geplaatst: 13 september 2013, 00:44 uur
0
geplaatst: 13 september 2013, 13:09 uur
Tja vind het nog steeds bepaald geen hoogtepunt in de dancewereld.
6 want ik mag natuurlijk geen onvoldoende geven.
Maar verder ben ik absoluut een dance liefhebber, alleen deze valt bij mij dan in de hoek dance prullaria. En ik zeg het maar vast... Donna Summer's I Feel Love zal ook niet hoog scoren (waarschijnlijk een 6,5)
6 want ik mag natuurlijk geen onvoldoende geven.
Maar verder ben ik absoluut een dance liefhebber, alleen deze valt bij mij dan in de hoek dance prullaria. En ik zeg het maar vast... Donna Summer's I Feel Love zal ook niet hoog scoren (waarschijnlijk een 6,5)

0
geplaatst: 13 september 2013, 18:45 uur
Goeie start hier. Ondertussen is het nummer oud genoeg om te vergeten dat Albers hier achter zat. Wat doet hij tegenwoordig?
8,0
8,0
0
geplaatst: 13 september 2013, 19:12 uur
9,5 absolute klassieker!
Hij draait nog steeds, heeft twee jaar geleden een doorstart gemaakt bij het label van een vriend van mij, maar het loopt nog niet echt storm. Het helpt ook niet dat hij onder zijn eigen naam draait. Niemand onder de 30 weet dat hij degene is die verantwoordelijk is voor klassiekers als Plastic Dreams en Fiesta...
Sunderland schreef:
Goeie start hier. Ondertussen is het nummer oud genoeg om te vergeten dat Albers hier achter zat. Wat doet hij tegenwoordig?
Hij draait nog steeds, heeft twee jaar geleden een doorstart gemaakt bij het label van een vriend van mij, maar het loopt nog niet echt storm. Het helpt ook niet dat hij onder zijn eigen naam draait. Niemand onder de 30 weet dat hij degene is die verantwoordelijk is voor klassiekers als Plastic Dreams en Fiesta...
0
geplaatst: 13 september 2013, 19:17 uur
Zo en dan ga ik ook lekker nog hoger zitten dan Dance Lover (hoezo rockliefhebbers die dance altijd omlaag stemmen?) 
8,2
Benieuwd hoeveel spin-offs er nu gaan volgen

8,2
Benieuwd hoeveel spin-offs er nu gaan volgen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 september 2013, 20:13 uur
Ik was eigenlijk voornemens dit topic inderdaad links te laten liggen.
Maar op dag 1 doe ik toch maar even mee.
7,5
Maar op dag 1 doe ik toch maar even mee.
7,5
0
geplaatst: 14 september 2013, 00:12 uur
Titmeister schreef:
9,5 absolute klassieker!
ok, thnx!9,5 absolute klassieker!
(quote)
0
geplaatst: 14 september 2013, 01:09 uur
Jaydee scoort gemiddeld een 8.23.
Vandaag:
Een sprong van 1993 naar 2013 en dus pas sinds kort uit, is dit een remix door de momenteel erg productieve DJ Sprinkles, in een eens te meer emotioneel zwaar geladen, grootse vorm. Voor mij is dit voorlopig de beste danceplaat van 2013.
Vandaag:
Een sprong van 1993 naar 2013 en dus pas sinds kort uit, is dit een remix door de momenteel erg productieve DJ Sprinkles, in een eens te meer emotioneel zwaar geladen, grootse vorm. Voor mij is dit voorlopig de beste danceplaat van 2013.
0
geplaatst: 14 september 2013, 10:16 uur
8
Muzikaal dik in orde, zang/stemmen hoeft af en toe van mij niet zo.
Muzikaal dik in orde, zang/stemmen hoeft af en toe van mij niet zo.
0
geplaatst: 14 september 2013, 10:18 uur
herman schreef:
Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven.
Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven.
Ik pas en wacht op de volgende klassieker.
0
geplaatst: 14 september 2013, 13:34 uur
Ik ben wat minder nostalgisch ingesteld als de heren boven mij:
8
Er mocht af en toe wat meer pit/vaart in het nummer zitten. Desondanks zeker een mooie ontdekking!
8
Er mocht af en toe wat meer pit/vaart in het nummer zitten. Desondanks zeker een mooie ontdekking!
0
geplaatst: 14 september 2013, 14:12 uur
De reden dat ik dit topic heb opgezet is niet alleen uit onvrede, maar ook om platen te kunnen uitkiezen die in de dancewereld redelijke faam hebben, maar wellicht te obscuur zijn voor het algemene lied-van-de-dag-topic.
Aan hele nieuwe platen cq. toekomstige klassiekers had ik nog niet gedacht, maar dat moet wat mij betreft ook wel kunnen, zolang het maar niet een kennismaak-topic pur sang wordt.
Ben in ieder geval blij dat ik deze heb beluisterd, want dit is wel een erg vette ontdekking. Die drums lijken me gesampled uit Incredible Bongo Band's Apache, geweldige vondst.
9
Aan hele nieuwe platen cq. toekomstige klassiekers had ik nog niet gedacht, maar dat moet wat mij betreft ook wel kunnen, zolang het maar niet een kennismaak-topic pur sang wordt.
Ben in ieder geval blij dat ik deze heb beluisterd, want dit is wel een erg vette ontdekking. Die drums lijken me gesampled uit Incredible Bongo Band's Apache, geweldige vondst.
9
0
geplaatst: 14 september 2013, 14:35 uur
Excuus, ik had niet zo stilgestaan bij het doel. Maar de plaat waar deze vanaf komt is op onder anderen Resident Advisor en XLR8R juichend ontvangen en bevindt zich daardoor toch niet echt ver onder de radar 
Voor mij is dit een 9.5.

Voor mij is dit een 9.5.
0
geplaatst: 15 september 2013, 00:44 uur
8 ... inderdaad een aardige ontdekking
Ik durf dadelijk een nieuwe te plaatsen, als ik mag.
Ik durf dadelijk een nieuwe te plaatsen, als ik mag.
0
geplaatst: 15 september 2013, 01:08 uur
01. Jaydee - Plastic Dreams (8.23)
02. June - Lost Area (8.07)
New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes (1990)
Madchester beats.
Strakke single remix van het wat slomere origineel
dat is terug te vinden op het onvolprezen debuutalbum Pigeonhole.

New wave gitaren op dansklare beats. Een formule die doet denken aan New Order.
De producer van Pigeonhole is niet toevallig de producer van Power Corruption & Lies.
02. June - Lost Area (8.07)
New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes (1990)
Madchester beats.
Strakke single remix van het wat slomere origineel
dat is terug te vinden op het onvolprezen debuutalbum Pigeonhole.

New wave gitaren op dansklare beats. Een formule die doet denken aan New Order.
De producer van Pigeonhole is niet toevallig de producer van Power Corruption & Lies.
* denotes required fields.