MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1969

zoeken in:
8-7

Even een mededeling. De deadline van deze halve finale loopt af op 14 maart om 06:20 omdat om die tijd de vorige battle pas definitief beslist werd. Tenzij uiteraard Nick Drake of The Beatles voor die tijd deze battle winnen met de vereiste twee stemmen verschil.

wibro schreef:
Even een mededeling. De deadline van deze halve finale loopt af op 14 maart om 06:20 omdat om die tijd de vorige battle pas definitief beslist werd. Tenzij uiteraard Nick Drake of The Beatles voor die tijd deze battle winnen met de vereiste twee stemmen verschil.

Finale tijd

FINALE

t/m 10: 2 verschil
24 uur regel van toepassing

(afbeelding)

vs

(afbeelding)

Cured
1-0

thelion schreef:
(quote)

Finale tijd

Je hebt je wekker gezet zo te zien .

2-3

Beide top (sowieso een heerlijk muziekjaar).

3-3

3-6

Ik had toch graag Nick Drake in de finale gehad.

Casartelli (moderator)
In the Court of the Crimson King was natuurlijk de enige echt terechte winnaar geweest, maar Dusty biedt veel troost.

3-7

Cured
Ik had Dusty toch zeker niet in de finale willen hebben, maar wat stevigers en minder zoet/lief.

Ik had Dusty niet in de finale verwacht, maar staat wel in m'n top 3 van albums van dit jaar (samen met Neil Young en VU). Geen klachten dus van mijn kant.

Zephyr
3-8

4-8 Dusty ook prima maar Abbey Road is nog 1 klasse beter

5-8 eens met laxus11

Dusty is prima, top album maar inderdaad echt een tikje minder dan Abbey Road (en ook dan Five Leaves Left).

5-9

Nick Drake had hier van beide albums gewonnen.

6-9 (5* tegen 4*)

6-10

En de winnaar van de Knock-out: 1969 is;

(afbeelding)

Wel een verrassende winnaar. Ik had het zelf nooit verwacht. Ik had Five Leaves Left van Nick Drake van te voren als winnaar getipt. Wel blij dat The Beatles met Abbey Road het uiteindelijk niet zijn geworden.

Iedereen bedankt voor het meespelen trouwens.

Op z'n minst een verrassende winnaar. Vooral het gegeven dat The Beatles van Nick Drake winnen en vervolgens verliezen van Dusty Springfield vind ik bijzonder, dat zou impliceren dat dit album populairder is dan Five Leaves Left.

Maar, voor Dusty want het is een superalbum!

Ik wilde je serieus taggen met de vraag of je de beslissende stem wilde plaatsen, maar daar zag ik toch maar van af om niet van stemmen ronselen beticht te worden. Leuk dat je toch gewoon de persoon bent die de 10e stem geeft .

Natuurlijk is Dusty in Memphis een prima album (4,5*) maar Abbey Road en het debuut van Nick Drake zijn toch nog een ietsje beter. Maar er werden heel wat prima albums in 1969 uitgebracht.

Voor alle deelnemers die aan deze editie hebben meegedaan;

De Muziek >> Muziekgames >> Knock-out: 1968 is inmiddels begonnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.