MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
Dag medemetalliefhebbers!

Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !

Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:

Om de 2 dagen plaats iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.

Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.

Het nummer moet uit 2015 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.

De editie van 2014 voor de liefhebbers.

Veel plezier en als iemand een goed nummer heeft om 2015 met aan te vatten dan mag die dat direct posten hieronder!

Mag dat een nummer zijn dat op een album staat dat eind januari uitkomt, maar in november al als single werd uitgegeven?

JSPR_G schreef:
Mag dat een nummer zijn dat op een album staat dat eind januari uitkomt, maar in november al als single werd uitgegeven?

Vanzelfsprekend!

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / / )

Direct het topic ook bekend maken bij de meespelende users uit het vorige topic:

Dieter, The_CrY, Don Cappuccino, Metalhead99, odi, Rudi S, AOVV, ...

6.8

Zit iets in, maar weet me toch niet volledig te raken.

Instrumentaal vind ik het gaaf, maar de vocalen wringen. Ze hebben niet het meeslepende om de muziek echt te dragen, het voelt vrij misplaatst aan.

6,3

Net zoals Mike heb ik wat moeite met de vocalen. Instrumentaal gezien is dit echter wel goed te verteren. 6,2

Ik ben wel fan van de zang, zolang het afgewisseld wordt met hardere vocals. Het geeft de band iets unieks.
Dit is toch een van de releases van 2015 waar ik naar uitkijk. Hun vorige album is immers al van 2009 geleden.
Ik vind hun muziek altijd prachtig, maar het is altijd vrij emotieloos. In dit nummer vind ik dat iets beter. Het tweede vrijgegeven nummer daarentegen vind ik echt niet goed.

8,5

Het doet me niet echt veel eigenlijk

6.3

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / 8 / 6,575)
03/01: The Crown - Headhunter (Dieter / / )

Voor mij een onbekende Zweedse band die al heel wat jaartjes aan de weg timmert.
Dit is in ieder geval een lekker nummer! Ga het hele album zeker proberen.

7,5

6

Zit te weinig in wat mij betreft.

De eerste helft is niet zo denderend, maar halverwege wordt het nummer wel boeiender.

7

6

Echt zo'n track die het ene oor in en het andere oor weer uitgaat. Ook een zesje omdat het niet slecht is.

De uitvoering is zeker niet slecht, maar mijn ding is het nooit geweest (metal nummers die bijna het hele nummer in hetzelfde standaard tempo doorgaan). De zanger klinkt dan wel weer goed.
Conclusie: 6

6,5

Wel aardig.

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / 8 / 6,575)
03/01: The Crown - Headhunter (Dieter /7/6,429)
05/01: Angra - Storm of Emotions (Metalhead99 / / )

Het lijkt wel of Fabio Lione door de jaren heen een steeds beter en veelzijdiger zanger is geworden. Hij bewees dit door de jaren heen al met het Rhapsoy (of Fire) materiaal, maar hij laat zich hier weer van een heel andere kant zien. De eerste indruk is bij mij erg goed. Wat mij betreft één van dé metal releases van deze maand.
Beoordeling: 8

Volgens mij wordt het dit jaar voor mij weer eens tijd om een Angra album te beluisteren! Klinkt erg goed. Ik ben een grote fan van Holy Land uit 1996, maar andere albums heb ik steeds halverwege afgezet omdat ik me kapot verveelde. Eens kijken of dat nu anders is.

8

Toen ik het filmpje aanklikte vreesde ik voor het ergste, maar dit is wonderwel een uitstekende track. De zanger haalt af en toe goed uit, maar het blijft een randje houden, daardoor werkt hij niet op mijn zenuwen. Ook wordt de track mooi opgebouwd met het mysterieuze basloopje aan het begin.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.