MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Anderstalige Ladder (De Grote Finale)

zoeken in:
Mijn nummers 6, 7 en 8 zijn wel mijn mooiste nieuwe ontdekkingen van dit jaar.

El Ninjo schreef:
Mijn nummers 6, 7 en 8 zijn wel mijn mooiste nieuwe ontdekkingen van dit jaar.

Voor mij Chopy en Roberto Fonseca. Hoe toevallig toch weer

Van Roberto Fonseca ben ik het hele album gaan luisteren en die bevalt goed.

DjFrankie (moderator)
01 Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen (Deens)
02 Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
03 Ásgeir Trausti - Heimförin (IJslands)
04 Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens)
05 Sigur Rós - Hoppípolla (IJslands)
06 Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans)
07 Valravn - Kroppar (Faröers)
08 Mammút - Salt (IJslands)
09 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (IJslands)
10 Baustelle - Dark Room (Italiaans)
11 BAP - Kristallnaach (Duits)
12 Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa (Bambara)
13 Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
14 Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)
15 Thievery Corporation - Claridad (Spaans)
16 Søren Huss - Svigt (Deens)
17 Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (Noors)
18 Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (Mandarijn)
19 Françoiz Breut - La Certitude (Frans)
20 dEUS - Quatre Mains (Frans)
21 Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen (Duits)
22 Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)
23 Kohann - Friantiz (Bretons)
24 Aviv Geffen - Black & White (Hebreeuws)
25 Matia Bazar - Ti Sento (Italiaans)
26 Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa (Yolngu Matha)
27 Amor Electro - A Máquina (Portugees)
28 Akute - Scieny (Wit-Russisch)
29 Chopy - Baran (Rain) (Koerdisch)
30 Astyplaz - Zaira (Grieks)

El Ninjo bedankt

aERodynamIC schreef:
Dankjewel voor de organisatie Erminio
Dat naast de MuMe-ladder: petje af! Ik vind dit een ongelooflijk mooi topic. Zo jammer dat de belangstelling zo gering is.

Ja...en daar ligt gelijk het issue voor volgend jaar....dan ga ik me helaas voor jullie alleen maar concentreren op de organisatie van de MuMeLadder. Ik wil eigenlijk al langere tijd wat actiever in wat ander topics gaan opereren waarin wat nieuwe muziek voorbij komt zoals de MuMeAfrekening en het Maak Kennis met topic....verder weer actiever meedoen in de Alternatieve Top 152 (superleuk topic ook om onbekendere muziek te ontdekken) wat er de laatste dagen / weken ook weer niet van kwam door de finales van de MuMeLadder en dit topic en de nominatie ronde van de MuMeLadder....dus ik ga me afmelden voor de organisatie voor 2016.

Persoonlijk denk ik - hoe leuk ik dit topic ook vind en hoeveel leuke dingen ik ook ontdekt heb - dat het misschien goed is om hier een sabatical te nemen...dit m.n. ook omdat - denk ik, maar wellicht dat jullie er anders over denken en mijn ongelijk bewijzen - we doordat we met een heel klein select vast groepje spelen het ook steeds lastiger gaat worden in een hoop taalgroepen nog echt veel nieuwe dingen te gaan ontdekken volgend jaar, ik ben een beetje bang dat we in hetzelfde kringetje blijven ronddraaien....je zag nu al dat het bij enkele taalgroepen lastig was de nominaties vol te krijgen. Gelukkig dat dynamo d heel veel van die nominaties heeft opgevuld maar ook bij de Afrikaanse ladder, de Portugese ladder en de Italiaanse ladder werd het al lastig.

Eens. Hoe erg ik dat ook vind. Maar qua nomineren zullen we niet heel veel verder komen met nieuwe dingen en ik vond de uitslagen telkens niet heel erg de moeite waard door het kleine aantal deelnemers. Dan zegt zo'n lijstje toch wat minder.

Ik vind het absoluut zonde, maar denk inderdaad dat het beter is om het dan maar eens een jaartje te laten voor wat het is.

El Ninjo schreef:
(quote)

Ja...en daar ligt gelijk het issue voor volgend jaar....dan ga ik me helaas voor jullie alleen maar concentreren op de organisatie van de MuMeLadder. Ik wil eigenlijk al langere tijd wat actiever in wat ander topics gaan opereren waarin wat nieuwe muziek voorbij komt zoals de MuMeAfrekening en het Maak Kennis met topic....verder weer actiever meedoen in de Alternatieve Top 152 (superleuk topic ook om onbekendere muziek te ontdekken) wat er de laatste dagen / weken ook weer niet van kwam door de finales van de MuMeLadder en dit topic en de nominatie ronde van de MuMeLadder....dus ik ga me afmelden voor de organisatie voor 2016.

Persoonlijk denk ik - hoe leuk ik dit topic ook vind en hoeveel leuke dingen ik ook ontdekt heb - dat het misschien goed is om hier een sabatical te nemen...dit m.n. ook omdat - denk ik, maar wellicht dat jullie er anders over denken en mijn ongelijk bewijzen - we doordat we met een heel klein select vast groepje spelen het ook steeds lastiger gaat worden in een hoop taalgroepen nog echt veel nieuwe dingen te gaan ontdekken volgend jaar, ik ben een beetje bang dat we in hetzelfde kringetje blijven ronddraaien....je zag nu al dat het bij enkele taalgroepen lastig was de nominaties vol te krijgen. Gelukkig dat dynamo d heel veel van die nominaties heeft opgevuld maar ook bij de Afrikaanse ladder, de Portugese ladder en de Italiaanse ladder werd het al lastig.

Ja, ik hoorde het al van Arnout. Heb nog even overwogen om de organisatie over te nemen, maar ik heb het nu waarschijnlijk te druk om dit op korte termijn vol te kunnen doen. En ik zie ook het probleempje met het verzamelen van nieuwe nominaties opdoemen. Misschien beter om een jaartje te broeden op die nieuwe nominaties en ook te kijken wat er het komende jaar aan nieuws opduikt.

Wellicht is het wel een aardig idee om na een maand of drie rust een anderstalige light op te starten. Zonder nieuwe nominaties, maar met alleen de landenfinalisten (mogelijk ook van eerdere jaren). En dan met nog kleinere ladders om wat verse deelnemers aan te trekken, zodat er in de volgende editie meer mensen kunnen nomineren.

Dit was mijn lijstje:

01. Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen (Deens)
02. Astyplaz - Zaira (Grieks)
03. Françoiz Breut - La Certitude (Frans)
04. Ásgeir Trausti - Heimförin (IJslands)
05. Søren Huss - Svigt (Deens)
06. Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (Noors)
07. Mammút - Salt (IJslands)
08. dEUS - Quatre Mains (Frans)
09. Baustelle - Dark Room (Italiaans)
10. Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa (Bambara)
11. Valravn - Kroppar (Faröers)
12. Kohann - Friantiz (Bretons)
13. Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
14. Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)
15. Sigur Rós - Hoppípolla (IJslands)
16. Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
17. Akute - Scieny (Wit-Russisch)
18. Amor Electro - A Máquina (Portugees)
19. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (Mandarijn)
20. Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)
21. Matia Bazar - Ti Sento (Italiaans)
22. BAP - Kristallnaach (Duits)
23. Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens)
24. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (IJslands)
25. Thievery Corporation - Claridad (Spaans)
26. Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen (Duits)
27. Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa (Yolngu Matha)
28. Chopy - Baran (Rain) (Koerdisch)
29. Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans)
30. Aviv Geffen - Black & White (Hebreeuws)

remcodulac schreef:

Wellicht is het wel een aardig idee om na een maand of drie rust een anderstalige light op te starten. Zonder nieuwe nominaties, maar met alleen de landenfinalisten (mogelijk ook van eerdere jaren). En dan met nog kleinere ladders om wat verse deelnemers aan te trekken, zodat er in de volgende editie meer mensen kunnen nomineren.

Ik denk dat er wel voldoende basis is om verspreid over het jaar een paar "losse taalladders" te spelen zoals bijv een Franse Ladder en een Duitse Ladder, misschien ook een Scandinavische ladder. Op zich wil ik aan de organisatie van zo'n losse ladder nog wel meewerken.

El Ninjo schreef:
Dat is nu net het punt, wat ik na de editie van de vorige finale al met Han had besproken en waarom ik de afgelopen editie niet meer mee zou spelen. Maar ja....is me toch niet helemaal gelukt
Maar lijkt me inderdaad beter om even een rustpauze in te lassen. De organisatie van dit topic neemt (ga ik toch wel vanuit) behoorlijk wat tijd in beslag (dagelijks ladders klaarzetten, o.a., naast alle berekeningen en voortgang in de ladders). Waarvoor nogmaals dank aan vnl. Han en Erminio voor de organisatie van het afgelopen jaar/de afgelopen jaren.

Onderstaand mijn top 30 Anderstalige Ladder 2015 finale:

1. Mammút - Salt (IJslands)
2. Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (Noors)
3. Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa (Yolngu Matha)
4. Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)
5. Chopy - Baran (Rain) (Koerdisch)
6. Matia Bazar - Ti Sento (Italiaans)
7. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (Mandarijn)
8. Astyplaz - Zaira (Grieks)
9. dEUS - Quatre Mains (Frans)

10. Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans)
11. Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
12. Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen (Duits)
13. Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens)
14. Ásgeir Trausti - Heimförin (IJslands)
15. Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen (Deens)
16. Akute - Scieny (Wit-Russisch)
17. BAP - Kristallnaach (Duits)
18. Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
19. Amor Electro - A Máquina (Portugees)
20. Sigur Rós - Hoppípolla (IJslands)
21. Aviv Geffen - Black & White (Hebreeuws)
22. Françoiz Breut - La Certitude (Frans)
23. Thievery Corporation - Claridad (Spaans)
24. Valravn - Kroppar (Faröers)
25. Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)
26. Baustelle - Dark Room (Italiaans)
27. Kohann - Friantiz (Bretons)
28. Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa (Bambara)
29. Søren Huss - Svigt (Deens)
30. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (IJslands)

Mooi winnaar van een over het algemeen geweldige lijst. En ook dit jaar nog weer wat fraaie ontdekkingen mogen doen.

Ik ben het met jullie eens, dat een pauze verstandig is. Losse taalladders met bekende talen of inderdaad Scandinavië zo nu en dan, zoals El Ninjo voorstelt, zijn nog wel kansrijk. Met als bonus wel een plek in de finale.

Een Anderstalige ladder light, zoals remcodulac voorstelt, zie ik ook wel zitten maar dan in de 2e helft van het jaar met de top 100 nummers van de afgelopen drie edities aangevuld met nieuwe nominaties van de deelnemers. Nieuwe nominaties zouden het voor mij aantrekkelijker maken. Bovendien komen er ook weer nieuwe nummers bij en die moeten ook kans maken.

In ieder geval een heel jaar lang is te veel gevraagd van ons allen, denk ik, maar een finale in de maand december is wel een leuke traditie. Te meer, daar het ook onze geweldige MusicMeter website verrijkt naast al het Engelstalige "geweld".

Mijn lijstje:

1. Roberto Fonseca (ft. Fatoumata Diawara) - Bibisa
2. Matia Bazar - Ti Senti
3. Mammút - Salt
4. Françoiz Breut - La Certitude
5. dEUS - Quatre Mains
6. Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa
7. Astyplaz - Zaira
8. Oumou Sangaré - Ne Be Fi
9. Sigur Rós - Vidrar Vel Til Loftárása
10. Siri Nilsen - Passasjer
11. Baustelle - Dark Room
12. Tamikrest - Aratan N Tinariwen
13. Thievery Corporation - Claridad
14. Ásgeir Trausti - Heimförin
15. Valravn - Kroppar
16. Folk & Røvere - Litt Naermere Himmelen
17. Sigur Rós - Hoppípolla
18. Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen
19. Kohann - Friantiz
20. Søren Huss - Svigt
21. Amor Electro - A Maquina
22. Akute - Scieny
23. Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen
24. Stoffer & Maskinen - Indeni
25. BAP - Kristallnaach
26. Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
27. Die Heuwels Fantasties (ft. Francois van Coke) - Sonrotse
28. Dewa 19 - Arjuna
29. Chopy - Baran (Rain)
30. Aviv Geffen - Black and White

El Ninjo bedankt voor alle tijd en moeite die je in dit mooie spel hebt gestopt. Bewonderenswaardig dat je dit allemaal naast de MuMeLadder hebt kunnen doen.

Mijn inzending was:

15. (14)
01. (---) Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen (Duits)
02. (01) Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans)
03. (---) Sigur Rós - Hoppípolla (IJslands)
04. (---) Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
05. (---) Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (IJslands)
06. (03) Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa (Yolngu Matha)
07. (---) dEUS - Quatre Mains (Frans)
08. (09) Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (Noors)
09. (---) Baustelle - Dark Room (Italiaans)
10. (---) Thievery Corporation - Claridad (Spaans)
11. (---) Amor Electro - A Máquina (Portugees)
12. (06) Ásgeir Trausti - Heimförin (IJslands)
13. (---) Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen (Deens)
14. (---) Mammút - Salt (IJslands)
15. (---) Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens)
16. (18) Kohann - Friantiz (Bretons)
17. (---) Françoiz Breut - La Certitude (Frans)
18. (---) BAP - Kristallnaach (Duits)
19. (21) Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
20. (---) Astyplaz - Zaira (Grieks)
21. (05) Valravn - Kroppar (Faröers)
22. (---) Chopy - Baran (Rain) (Koerdisch)
23. (19) Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (Mandarijn)
24. (27) Aviv Geffen - Black & White (Hebreeuws)
25. (---) Søren Huss - Svigt (Deens)
26. (---) Akute - Scieny (Wit-Russisch)
27. (26) Matia Bazar - Ti Sento (Italiaans)
28. (---) Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa (Bambara)
29. (---) Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)
30. (24) Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)

El Ninjo schreef:

Ik denk dat er wel voldoende basis is om verspreid over het jaar een paar "losse taalladders" te spelen zoals bijv een Franse Ladder en een Duitse Ladder, misschien ook een Scandinavische ladder. Op zich wil ik aan de organisatie van zo'n losse ladder nog wel meewerken.

Eens met het voorstel voor de sabbatical, er zou voor mij waarschijnlijk ook teveel luistertijd in gaan zitten om actief deel te blijven nemen. Voor een Duitse, Franse of Scandinavische ladder ben ik nog wel te porren.

dynamo d schreef:
Te meer, daar het ook onze geweldige MusicMeter website verrijkt naast al het Engelstalige "geweld".

Vooral dat. Ik heb in dit topic meer leuke ontdekkingen gedaan dan in de MuMe-ladder. Hier vallen nummers nog echt op.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.