Muziek / Nieuws / Radiostation Kink houdt op te bestaan
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:04 uur
Het schijnt dat ze op de crematie van Arjen Grolleman nog heel andere dingen zeiden, de heren van V-Ventures.
Triest nieuws, al vond ik de programmering de laatste tijd een stuk eenzijdiger dan 10 jaar geleden. Kink FM X-Rated luisterde ik nog het meest, dat moet er nu ook mee ophouden.
Triest nieuws, al vond ik de programmering de laatste tijd een stuk eenzijdiger dan 10 jaar geleden. Kink FM X-Rated luisterde ik nog het meest, dat moet er nu ook mee ophouden.

0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:16 uur
Ik luisterde er bijna nooit meer naar, jaaaaaren geleden deed ik dat nog wel eens, maar alsnog jammer. Toch wel één van de betere Nederlandse radiostations.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:18 uur
Jammer, vooral naar het nachtprogramma Club Casablanca heb ik veel geluisterd. Erg grappig en eigenlijk altijd wel een sublieme playlist.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:34 uur
Buiten het feit om of het Kink betreft, is het sowieso zonde te noemen als een bijzondere zender moet verdwijnen. Klonen van Radio 2 of Radio 3 zijn er genoeg. Maar zenders met een eigen geluid zijn amper op één hand te tellen.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:40 uur
Quote mijzelf even vanuit het R.I.P. topic:
Er is ook nog zoiets als internet-radio toch ?
Genoeg leuke, interessante, goede en obscure keuzes te maken dacht ik zo.
En wat betreft het ''overlijden'' van een zender, ik merk dat het mij niets doet.
Met alle respect, maar ik heb gedurende mijn leven nog nooit iets echt goeds via een radio-zender ontdekt...
Alle muziek die ik luister en alle muzikanten die ik waardeer heb ik via via tot mij gekregen.
Radio heeft daar in mijn belevingswereld geen invloed op gehad (sterker nog, het grootste deel komt nooit op de radio) en dus een zender minder slaap ik niet minder om...ik luister het toch niet.
Genoeg leuke, interessante, goede en obscure keuzes te maken dacht ik zo.
En wat betreft het ''overlijden'' van een zender, ik merk dat het mij niets doet.
Met alle respect, maar ik heb gedurende mijn leven nog nooit iets echt goeds via een radio-zender ontdekt...
Alle muziek die ik luister en alle muzikanten die ik waardeer heb ik via via tot mij gekregen.
Radio heeft daar in mijn belevingswereld geen invloed op gehad (sterker nog, het grootste deel komt nooit op de radio) en dus een zender minder slaap ik niet minder om...ik luister het toch niet.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:55 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Kink FM:
Einde van kink fm is nabij. Jammer dat weer een rock (alternatieve) radiostation verdwijnt.
Einde van kink fm is nabij. Jammer dat weer een rock (alternatieve) radiostation verdwijnt.
0
geplaatst: 30 juni 2011, 08:01 uur
Jammer, luister er regelmatig naar tijdens het werk. En dan is het toch wel een van de betere stations, zeker als je nog rekening moet houden met andere kamergenoten...
0
geplaatst: 30 juni 2011, 08:17 uur
Ik vond Kink FM niet meer zo goed de laatste tijd. Ze draaiden er weinig goede muziek omdat de nadruk veel te veel op rockmuziek lag. Ondanks dat is het toch jammer dat die zender verdwijnt, want de andere radiozenders zijn helemaal niks. Veel gelul en weinig muziek.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 juni 2011, 09:26 uur
Kink FM was de laatste jaren lang niet zo leuk meer als vroeger. De playlist is veel te eenzijdig (het lijkt wel alsof men denkt dat alleen rockmuziek alternatief is) en met het overlijden van Arjen Grolleman verdween de laatste markante dj. Toch is het wel te prijzen dat het commerciële Veronica maar liefst 16 jaar geld bleef pompen in de marginale zender.
0
geplaatst: 30 juni 2011, 10:34 uur
Ondanks dat het vroeger allemaal beter was heb ik Kink FM nog dagelijks aanstaan en is het voor mij > 10 jaar de inspiratiebron om nieuwe muziek te leren kennen. De teleurstelling was dan ook groot gisteravond toen ik het bericht hier las (en er nog niets over had gehoord op Kink zelf). Uiteindelijk is het knap dat ze het zo lang hebben volgehouden, wat Titan zegt, en moest dit wel een keer gebeuren.
Nu op zoek naar alternatieven; KX Radio en StuBru zijn opties en ik houd een sprankje hoop dat Kink ook nog een vervolg gaat krijgen als internetradiostation o.i.d.
Nu op zoek naar alternatieven; KX Radio en StuBru zijn opties en ik houd een sprankje hoop dat Kink ook nog een vervolg gaat krijgen als internetradiostation o.i.d.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 22:30 uur
Erg jammer, luister Kink dagelijks en heb via Kink veel mooie alternatieve muziek ontdekt.
Dus nu de vraag: welke (evt internet) zender draait zelfde soort muziek want moet er niet aan denken om heel de dag 3FM te gaan luisteren.
Dus nu de vraag: welke (evt internet) zender draait zelfde soort muziek want moet er niet aan denken om heel de dag 3FM te gaan luisteren.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 23:05 uur
Ik luisterde zelf nooit kink. Luister meestal Arrow classic rock of Hotradio+. Vind het beiden prima stations met weinig gelul. Weet niet of het vergelijkbaar is.
0
geplaatst: 30 juli 2011, 00:14 uur
Hotradio+ ken ik niet, maar Arrow Classick Rock is absoluut niet te vergelijken met Kink FM. Kink FM is meer van de nieuwerwetse rock. Die draaien misschien 1 keer hetzelfde nummer per dag.
Helaas zijn er niet zoveel zenders die vergelijkbaar zijn met Kink FM. Studio Brussel komt dan nog het dichtste in de buurt.
Helaas zijn er niet zoveel zenders die vergelijkbaar zijn met Kink FM. Studio Brussel komt dan nog het dichtste in de buurt.
0
geplaatst: 30 juli 2011, 07:29 uur
Gringo_m schreef:
Erg jammer, luister Kink dagelijks en heb via Kink veel mooie alternatieve muziek ontdekt.
Ik ben inmiddels al helemaal overgeschakeld naar Studio Brussel en die zender bevalt mij prima.
Zoals 'herman' al heeft gezegd komt die zender het dichtst in de buurt van Kink FM.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 juli 2011, 12:34 uur
En dan te bedenken dat Studio Brussel steeds meer richting 3FM aan het opschuiven is.
0
geplaatst: 27 september 2011, 18:15 uur
Een groep medewerkers van Kink FM begintop 1 oktober met een internetstation: Pinguin Radio. Wie er precies aan meewerken in onduidelijk.
"Het is geen 'doorstart' van Kink FM, het is niet op de kabel, alleen via internet. Maar het belangrijkste: de muziek, waar het om draait, zal te horen blijven", zo laat Jantien van Tol, station manager van Kink FM weten op Twitter.
Bron"Het is geen 'doorstart' van Kink FM, het is niet op de kabel, alleen via internet. Maar het belangrijkste: de muziek, waar het om draait, zal te horen blijven", zo laat Jantien van Tol, station manager van Kink FM weten op Twitter.
Pinguin Radio 
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 08:20 uur
Mooie laatste woorden van Jantien van Tol vannacht op KinkFm en respect voor Stenders die dit (integraal) uitzond op 3FM:
YouTube - End of Kink FM
Laatste nummer op Kink de nr 1 van de Kink1600: Black van Pearl Jam.
Ben er even stil van...
YouTube - End of Kink FM
Laatste nummer op Kink de nr 1 van de Kink1600: Black van Pearl Jam.
Ben er even stil van...
* denotes required fields.