MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Stel, je wordt gevraagd voor een best-of compilatie van ...

zoeken in:
essential NENA

Nur Getraümt
Ganz oben
99 Luftballons
Leuchtturm
Vollmond
Kino
Zaubertrick

?
Das Land der Elefanten
Rette Mich
Lass Mich Dein Pirat Sein
Feuer und Flamme
Du Kennst die Liebe Nicht
Irgendwo Irgendwie Irgendwann

essential KRAFTWERK

CD1 1974-1977

01. Autobahn
02. Geiger Counter
03. Radioactivity
04. Radioland
05. Antenna
06. Ohm Sweet Ohm
07. Europe Endless
08. Showroom Dummies
09. Trans Europe Express
10. Metal on Metal

CD2 1978-1986

11. The Robots
12. Spacelab
13. The Model
14. Neon Lights
15. Computer World
16. Pocket Calculator
17. Computer Love
18. Tour de France
19. Boing Boom Tschak
20. Musique Non Stop

CD3 the mix

21. Autobahn
22. Radioactivity
23. Trans Europe Express
24. Abzug
25. Metal on Metal
26. The Robots
27. Pocket Calculator
28. Dentaku
29. Computer Love
30. Music Non Stop

Sublieme muziek.

THE CURE singles and albums

Een kennismakings dubbelalbum met alle singles
en van de meeste albums ook één of twee extra tracks.

CD1

01. Killing an Arab
02. 10.15 Saturday Night
03. Boys Don't Cry
04. Jumping Someone Else's Train
05. Play for Today
06. A Forest
07. M
08. Primary
09. Other Voices
10. Charlotte Sometimes
11. One Hundred Years
12. The Hanging Garden
13. A Strange Day
14. Let's Go to Bed
15. The Walk
16. The Love Cats
17. Shake Dog Shake
18. The Caterpillar

CD2

19. Inbetween Days
20. Push
21. Close to Me
22. A Night Like This
23. Why Can't I Be you?
24. Catch
25. If Only Tonight We Could Sleep
26. Just Like Heaven
27. Hot! Hot! Hot!
28. Plainsong
29. Lullaby
30. Lovesong
31. Pictures of You
32. Fascination Street
33. Never Enough
34. High
35. Friday I'm in Love
36. A Letter to Elise

Ik gebruikte overal de single mixen of edits, behalve
voor A Forest en A Letter to Elise ... dat zijn de album versies.

The best of Oasis

CD1

1. Live Forever
2. Rock N Roll Star
3. Supersonic
4. Cigarettes and Alcohol
5. Whatever
6. Roll with It
7. Wonderwall
8. Don't Look Back in Anger
9. Hey Now!
10. Champagne Supernova
11. D'You Know What I Mean?
12. Stand by Me
13. Acquiesce
14. The Masterplan
15. Talk Tonight

CD2

1. Go Let It Out
2. Gas Panic!
3. Fuckin' in the Bushes
4. The Hindu Times
5. Stop Crying Your Heart Out
6. Little by Little
7. Songbird
8. Lyla
9. The Importance of Being Idle
10. Part of the Queue
11. Let There Be Love
12. Waiting for the Rapture
13. The Shock of the Lightning
14. I'm Outta Time
15. Soldier On

LucM, ik ben blij dat je Whatever niet vergat.
Was een non-album single die ontbrak op Stop the Clocks!!!
Nooit begrepen waarom dat zo was???

The best of Kate Bush

CD1

1. Wuthering Heights
2. The Man with the Child in His Eyes
3. Strange Phenomena
4. The Saxophone Song
5. Them Heavy People
6. Wow
7. Symphony in Blue
8. Hammer Horror
9. Babooshka
10. Army Dreamers
11. Breathing
12. Delius (Song of Summer)
13. Violin
14. Sat in Your Lap
15. Suspended in Gaffa
16. The Dreaming

CD2

1. Running Up That Hill (A Deal with God)
2. Hounds of Love
3. Cloudbusting
4. Hello Earth
5. The Sensual World
6. This Woman's Work
7. The Fog
8. Rocket Man
9. Rubberband Girl
10. Moments of Pleasure
11. The Song of Solomon
12. The Red Shoes
13. King of the Mountain
15. An Architect's Dream
15. Sunset
16. Aerial

.... de eerste 5 albums van Simple Minds:

1. Life in a Day
2. Chelsea Girl
3. Factory
4. Premonition
5. Calling Your Name
6. Scar
7. I Travel
8. Today I Died Again
9. This Fear of Gods
10. Thirty Frames a Second
11. Theme For Great Cities
12. Wonderful in Young Life
13. Sweat in bullet
14. Love Song
15. This Earth That You Walk Upon
16. Seeing Out the Angel

VETTE New Wave plaat zou dat zijn!

Deep Purple

1. Highway Star
2. Speed King
3. Woman From Tokyo
4. Before Time Began
5. Knocking at Your Back Door
6. Lazy
7. Child in Time
8. Space Truckin'
9. Haunted
10. Sometimes I Feel Like Screaming
11. Hush
12. Fireball
13. Burn
14. Perfect Strangers
15. Smoke on the Water
16. Black Night

Pink Floyd

1. Speak to Me/Breathe
2. Wish You Were Here
3. Time
4. Money
5. Astronomy Domine
6. Learning to Fly
7. Another Brick in the Wall pt. 2
8. Set the Controls for the Heart of the Sun
9. High Hopes
10. Hey You
11. Dogs
12. Shine On You Crazy Diamond Parts I - V
13. Welcome to the Machine
14. Us and Them
15. Comfortably Numb
16. Echoes

Velvet Underground (omdat deze te kort schiet) :

(afbeelding)

Kant A:
1. I'm Waiting for the Man (4:39)
2. Femme Fatale (2:38)
3. Venus in Furs (5:12)
4. All Tomorrow's Parties (6:00)
5. There She Goes Again (2:41)
6. White Light / White Heat (2:47)
7. Lady Godiva's Operation (4:56)
8. What Goes On (4:55)
9. I'm Set Free (4:04)

Kant B:
10. Sister Ray (17:27)
11. Candy Says (4:04)
12. After Hours (2:07)
13. Sweet Jane (3:55)
14. I'm Sticking with You (2:26)

Een kleine 70 minuten...

Op een LP gaat het niet passen, vanwaar dan kant A en B ?

handsome_devil
Je vergeet Heroin

DubbelCD. De regel is trouwens 16 nummers (zie openingspost), dus naast Heroin kan er nog wel eentje bij.

Voor Heroin moet dus nog wel plek te maken zijn, maar ik wilde ook weer niet heel het debuut erop zetten.

sxesven
Heroin en Black Angel's Death Song dan maar!

Voeg alleen nog "Rock & Roll" toe en hij is af.

Antonio
Ik heb voor mezelf (ten tijde van de discman) wel eens een compilatie gemaakt van Frank Zappa, omdat ik het zat was op vakantie elke keer stapels cd's (niet alleen van hem hoor...) mee te moeten nemen.

Heb uiteindelijk (na zeer veel wikken en wegen) 4 cd's van 80 minuten elk nagenoeg volgebrand met mijn favoriete nummers en eigenlijk was zelfs dat nog niet genoeg...

Ben blij dat ik nu een MP3 speler heb

Best of The Alan Parsons Project:

1. The Raven
2. The Tell-Tale Heart
3. To One In Paradise
4. Don’t Let It Show
5. Can't Take It With You
6. I’d Rather Be A Man
7. May Be A Price To Pay
8. Time
9. The Turn Of A Friendly Card
10. Eye In The Sky
11. Old and Wise
12. Don’t Answer Me
13. Ammonia Avenue
14. The Same Old Sun
15. Light Of The World
16. Standing On A Higher Ground

Father McKenzie
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Beatles: Je brandt je "20 Beatles Superfavorieten van user...":

Mag ik een oproep doen aan alle echte Beatles-fans, -freaks en -maniakken?

Wel, collega-Beatlianen, ik brandde onlangs voor in de auto/de truck een ceedeetje met mijn 20 grootste favoriete songs van de Fab Four.
Niet makkelijk, want je begint te noteren, en al gauw heb je er te véél... dus moet je schrappen.... tot je voor jezelf de essentie overhoudt.
Het hoeven niet echt de allergrootste hits of zo te zijn, zeker niet, maar de songs waarvan je altijd blij, vrolijk of uitgelaten wordt, of die je gewoon ontroeren.

Ga er eens voor zitten, en schuif en schik, zodat het geheel ook nog een lekker beluisterbare plaat wordt.

Ik werk met i-tunes, en dan kun je makkelijk nummers verplaatsen, tot je er zelf tevreden over bent, en dan; branden maar.

De bedoeling is, dat ik de leukste "20 superfavorieten van user x, y en z" van the Beatles voor mezelf ga branden, dat kan leuke cd's opleveren voor onderweg, toch?

Ik zit geheel in een Beatles-herbelevingsperiode, misschien nog andere users ook, gezien die remasters die onlangs verschenen - en die nog heel hoog op mijn verlanglijstje staan, en zo komen we die tijd ook weer door, want ik zal me een gat in de lucht springen als ik de box voor het eerst betast, openmaak, de inkt ruik, de boekwerkjes bekijk, etc.... ach nèt een kind in een snoepwinkel, ik weet dat wel...

Ik deed mijn huiswerk al, want deze hier brandde ik, en die speelt al vaak in mijn Cliootje en in mijn Mercedes-truck;

"20 Beatles Superfavorieten van Father McKenzie"

track 1 Taxman
track 2 Ticket To Ride
track 3 Two Of Us
track 4 Hey Bulldog
track 5 Martha My Dear
track 6 Old Brown Shoe
track 7 The Ballad Of John And Yoko
track 8 I`ve Just Seen a Face
track 9 For You Blue
track 10 Penny Lane
track 11 Something
track 12 Blackbird
track 13 Tomorrow Never Knows
track 14 For No One
track 15 I Am The Walrus
track 16 Got To Get You Into My Life
track 17 Yer Blues
track 18 I Want You (She's So Heavy)
track 19 While My Guitar Gently Weeps
track 20 A Day In The Life

Ik heb met pijn in het hart "Strawberry Fields Forever" er niet in staan maar ja, dan moest ik For You Blue eruit gooien, ging ook niet... het is echt zoals de Fransen zeggen "l'embarras du choix", ofwel de moelijkheid om te kiezen, want je gooit er altijd dingen uit die je er misschien toch ook had ingewild, gezien het grote en sterke oeuvre van de Fab Four...
Mij valt op, ik deed het er niet om, dat er 5 George Harrison songs ("Harrisongs") instaan, dat is precies één kwart.... maar laat je vooral niet door mijn cd leiden en doe je eigen ding ermee.

Hartelijk dank aan alle zware Beatles fans die hier willen aan meewerken!

Als je "speciale" versies, bijvoorbeeld van the Anthology reeks wil gebruiken voor je cd, gelieve dat erbij te melden.
Ik zelf hield me aan hun officiële oeuvre, de keuze was daar al hartverscheurend genoeg...

And in the end
The love you take
Is equal to the love you make...

Antonio
Mijn Top 20 zou er zo uitzien:

1. Come Together
2. Something
3. Maxwell's Silver Hammer
4. Oh ! Darling
5. Octopus's Garden
6. I Want You
7. Here Comes The Sun
8. Because
9. You Never Give Me Your Money
10. Sun King
11. Mean Mr Mustard
12. Polythene Pam
13. She Came In Through The Bathroom Window
14. Golden Slumbers
15. Carry That Weight
16. The End
17. Her Majesty
18. Happiness Is A Warm Gun
19. A Day In The Life
20. Twist And Shout

Father McKenzie
Ja, maar héél Abbey Road, leuk, maar de bedoeling is dit niet echt, daar kan je niet veel mee.... het is wel een béétje de bedoeling dat vele facetten en platen aan bod komen; tja, leuk, maar kijk, die ga ik niet branden, dan draai ik gewoon Abbey Road, toch???
Ik vind dit dus een béétje flauw, en het getuigt niet echt van een ware fan die er ook wat moeite wil voor doen.... toch bedankt!

Father McKenzie
Nou, met dank aan de leiding van deze site, die mijn TOPIC helemaal niet begrepen hebben.

De bedoeling is niet een super best of te gaan maken, maar gewoon de nummes die jezelf het meeste plezier doen.

Dus de titel die ik nu boven dit topic zie hangen, is echt onnozel en knudde!

Lees dus asjeblieft wel wat ik oorspronkelijk bedoel, het is NIET de bedoeling de echt 20 beste songs van de band samen te stellen, dat lukt toch niet, het is echt enkel de bedoeling welke 20 nummers je persoonlijk altijd raken of blij maken of ontroeren,

dat zei ik al, maar men wil hier alweer gewoon een "best of" van maken, niet de bedoeling dus, sorry!

Soms zou ik de polietieagentjes hier op de site echt een DRAAI om de oren willen geven, echt wel!

Father McKenzie schreef:
[...] het is NIET de bedoeling de echt 20 beste songs van de band samen te stellen, dat lukt toch niet, het is echt enkel de bedoeling welke 20 nummers je persoonlijk altijd raken of blij maken of ontroeren,

Dat komt toch op hetzelfde neer? Jouw best of zal andere nummers bevatten dan een best of van een andere gebruiker. Het beste van is namelijk nogal relatief.

Father McKenzie
L_T_B schreef:
(quote)

Dat komt toch op hetzelfde neer? Jouw best of zal andere nummers bevatten dan een best of van een andere gebruiker. Het beste van is namelijk nogal relatief.

daarom dat het ook absoluut geen best of is,

het zijn je favoriete nummers

fa -vo -rie--te nummers

is nog iets héél anders dan best ofs, want die zijn gestoeld op hele andere normen.

Als ik de 20 beste moet samenstellen zien die er totaal anders uit, dan zijn het de 20 beste voor de massa, voor iedereen, neen, de bedoeling was echt totaal maar dan ook TOTAAL iets anders,
je hebt er dus echt niets van begrepen, sorry, maar dat méén ik!

Niets te best of of greatest hitsen hier,

gewoon de nummers die je véél plezier bezorgen, al zijn het de rotslechtste songs die ze ooit gemaakt hebben..... zucht

Eerrlijk gezgd, na die eigenwijze tussenkomst heb ik er al echt geen zin meer in, ik zal de users die me na aan het hart liggen er gewoon in een pm om vragen, dank U wel heren moderators, echt wel!

Antonio
Father McKenzie schreef:

het zijn je favoriete nummers

fa -vo -rie--te nummers

is nog iets héél anders dan best ofs, want die zijn gestoeld op hele andere normen.

gewoon de nummers die je véél plezier bezorgen, al zijn het de rotslechtste songs die ze ooit gemaakt hebben.....

In dat geval voldoet mijn Top 20 aan jou normen
Toegegeven, wel een beetje flauw om een heel album te noemen, maar het is voor mij persoonlijk dan ook zo'n meesterlijke plaat, daar kan wat betreft ander Beatles materiaal weinig aan tippen...

Father McKenzie
Je volste recht Antonio, je volste recht, maar die cd vind ik nu net niet zo speciaal dat ik hem ook ga branden, dan draai ik liever gewoon heel Abbey Road, toch?
Ik vind het ook één van hun beste cd's daar niet van....

Father McKenzie
Aan alle andere users-Beatles fans;

Sla dus geen acht op de hierboven staande titel, want de vlag dekt absoluut de lading niet,
ga terug naar het eerste bericht hier,

het gaat om jullie favoriete songs,

dus niet persé een best of of een "greatest hits", daar ben ik NIET naar op zoek, echt niet...

Ik vind die titel hierboven, die me hier opgedrongen wordt, dus niet relevant, ik heb nooit de bedoeling gehad om "stel dat je...." neen dus.... en ik ben er niet blij mee ook.

Maar ja, Moderatoren, Moderators zijn ook maar mensen, en in dit geval begrijpen ze mijn vraag langs geen kanten....

Ik begrijp jouw bedoeling héél goed en ik merk nu, zo onder het eten al, dat een lijstje van 20 nummers, een bijna onmogelijke opgave is. Zo uit mijn hoofd had ik er al 20. Daarin verwerkt herinnering, nostagische gevoelens, de "trots" bij aankoop van een plaat. Maar ik denk, dat ik er vanavond al wel uit ben. Ik ben er wel achter dat je gewoon op je eerste gevoel af moet gaan. Aan elk, ik herhaal elk nummer van de Beatles, plakt bij mij wel een"(jeugd) herinnering. Maar ik ga een poging wagen. En wat "die politieagentjes" betreft. Laat je niet gek maken. Ik heb de laatste tijd genoeg pm'tjes aan mijn broek gehad. Ze kunnen mijn F**king rug op.

Fijn dat we zo volwassen met elkaar om kunnen gaan....

Father McKenzie schreef:
het gaat om jullie favoriete songs,

dus niet persé een best of of een "greatest hits", daar ben ik NIET naar op zoek, echt niet...

De starter van dit topic ging ook niet voor een "algemene" best of mijn beste Patrick. Hij had precies hetzelfde idee als jij. Zie het eerste bericht in dit topic.

JonnieBrasco schreef:
Welke 16 nummers komen er dan op? M.a.w.: Met welke nummers vind jij dat het best-of album in de winkel zou moeten liggen?

Father McKenzie
Ok, Paul, maar dan vind ik de titel "Stel..." toch nog geheel niet de bedoeling, ik wil helemaal niet gevraagd worden voor een best-of, want dan had ik dat wel zo gesteld in het topic, waar ik mijn woorden gewikt en gewogen had.

Maar nu probeer ik niet meer mijn bedoeling uit te leggen, het moet onderhand wel voor de meesten duidelijk zijn, dacht ik wel....

groetjes hoor....

Father McKenzie
Ad Brouwers schreef:
Ik begrijp jouw bedoeling héél goed en ik merk nu, zo onder het eten al, dat een lijstje van 20 nummers, een bijna onmogelijke opgave is. Zo uit mijn hoofd had ik er al 20. Daarin verwerkt herinnering, nostagische gevoelens, de "trots" bij aankoop van een plaat. Maar ik denk, dat ik er vanavond al wel uit ben. Ik ben er wel achter dat je gewoon op je eerste gevoel af moet gaan. Aan elk, ik herhaal elk nummer van de Beatles, plakt bij mij wel een"(jeugd) herinnering. Maar ik ga een poging wagen. En wat "die politieagentjes" betreft. Laat je niet gek maken. Ik heb de laatste tijd genoeg pm'tjes aan mijn broek gehad. Ze kunnen mijn F**king rug op.

Kijk, deze User had het wèl begrepen, wat ik bedoelde met dit topic, dat een wat domme titel heeft opgeplakt gekregen....

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.