MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eigen muziek vs. Door anderen geschreven muziek

zoeken in:
Bij Interpol - Turn on the Bright Lights (2002):

aphexfreak schreef:
Komop zeg! Madonna heeft in heel haar leven nog nooit 1 tekst zelf geschreven...

Wat heeft dat nou met de kwaliteit van de muziek te maken

Lost Highway
ACole_20 schreef:
(quote)

Wat heeft dat nou met de kwaliteit van de muziek te maken

Veel, als je het mij vraagt ...

Uiteraard wel met de kwaliteit van de muzikant, maar toch niet met de kwaliteit van de muziek puur op zichzelf?

Is weer een discussie op zich...

Lost Highway
Niet met de muziek op zich, maar wel met de kwaliteit van de muzikant, daar heb je een punt.
Maar om in de pop/rock van een groot artiest te spreken vind ik dat ze toch best verantwoordelijk zijn voor hun eigen teksten.
Dat is ook de reden waarom ik nogal lacherig doe rond die nieuwe cd van Spears; komaan zeg, elk buurmeisje kan dergelijke producties inzingen; gaan we die dan ook voor volwaardig artiest verslijten?

Nee dat gaan we niet, een deel van het artiest zijn is gewoon dat je een boodschap hebt, of bepaalde meningen/denkbeelden etc. die je wilt delen met jouw publiek. Als je als artiest je teksten laat schrijven dan ben je een incomplete artiest aangezien je fans zich dan niet met jouw teksten inleven maar met een of andere douchebag die voor nog 6 andere popsterren liedjes schrijft.

Dn!S schreef:
Als je als artiest je teksten laat schrijven dan ben je een incomplete artiest aangezien je fans zich dan niet met jouw teksten inleven maar met een of andere douchebag die voor nog 6 andere popsterren liedjes schrijft.

Tenzij je zo slim bent om juist het schrijven van teksten uit handen te geven omdat je anders teksten krijgt als: "weet je wat ik wil? een opblaaskrokodil" Ook niet echt waar het artiestenniveau van stijgt (als je het al artiesten mag noemen waar deze tekst van afkomstig is).
Er zijn ook artiesten die juist een tekstschrijver hebben (of hadden) om samen tot een mooi lied te komen (denk aan Boudewijn de Groot en die wil ik niet bestempelen als incomplete artiest)

nee dan zeker niet, als je maar niet je tekst volledig door iemand ander laat schrijven. bij het voorbeeld dat je als laatste noemde dat vind ik wel best, als je met iemand samen de teksten schrijft.

tnf
Lost Highway schreef:
Niet met de muziek op zich, maar wel met de kwaliteit van de muzikant, daar heb je een punt.
Maar om in de pop/rock van een groot artiest te spreken vind ik dat ze toch best verantwoordelijk zijn voor hun eigen teksten.
Dat is ook de reden waarom ik nogal lacherig doe rond die nieuwe cd van Spears; komaan zeg, elk buurmeisje kan dergelijke producties inzingen; gaan we die dan ook voor volwaardig artiest verslijten?

Dat liedje 'Gimme more' zit eigenlijk gewoon goed in elkaar (idem voor Toxic, Boys en I'm a slave for you, typische gevallen van 'guilty pleasures'), maar dat heeft met Britney inderdaad niets te maken. Die heeft tenslotte niets anders hoeven doen dan het nummer inzingen cq. hijgen. Bovendien worden er 100.000 filters op gezet terwijl het meiske in werkelijkheid amper toon kan houden.

Nee, m'n lof wat betreft die nummers gaat uit naar de producers e.d. en niet naar haar (bij dat soort nummers zijn producers minstens zo belangrijk als schrijvers).

Guardian of Isis
Bij Britney Spears - Circus (2008):

boy1988m schreef:
en de meeste artiesten schrijven hun eigen nummers niet
Juist wel.

En Regi is de lelijkerd van Milk Inc., dat je misschien niet kent als je niet uit België komt, maar ze vullen het Sportpaleis (wat toch goed is voor zo'n 10.000 à 14.000 man) tot tienmaal toe. Compleet absurd vind ik dat, aangezien het van de zwakste muziek is die er bestaat.

Kingsnake
boy1988m schreef:
nou 4 nummers hebben het gehaald..

en de meeste artiesten schrijven hun eigen nummers niet

oja en wie is Regi

Wat een klinkklare onzin.

Kingsnake
boy1988m schreef:
ooo van Milk Inc wat een K*T groep en K*T Muziek.

en ik ken wel een paar Belgische artiesten zo als Hadise en katerine

Het is de realiteit

ze betalen voor die nummers misschien bands of artiesten die niet zo bekend zijn schrijven hun nummers zelf maar de meeste bekend artiesten laten nummers schrijven

Bekende artiesten die hun nummers zelf schrijven:
Rolling Stones
Beatles
Miles Davis
Stevie Wonder
Michael Jackson
Prodigy
Red Hot Chili Peppers
Metallica

Nu heb ik alle stijlen wel gehad, en ze zijn nog bekender dan Britney ook en al eeuwen bezig.

boy1988m
Kingsnake schreef:

Bekende artiesten die hun nummers zelf schrijven:
Rolling Stones
Beatles
Miles Davis
Stevie Wonder
Michael Jackson
Prodigy
Red Hot Chili Peppers
Metallica

Nu heb ik alle stijlen wel gehad, en ze zijn nog bekender dan Britney ook en al eeuwen bezig.

ik denk dat je niet kan lezen wat ik zij de meeste ik zij niet iedereen

en toen de Beatles nog bij elkaar waren toen schreef iedereen z'n eigen muziek.

Kingsnake
boy1988m schreef:
(quote)

ik denk dat je niet kan lezen wat ik zij de meeste ik zij niet iedereen

en toen de Beatles nog bij elkaar waren toen schreef iedereen z'n eigen muziek.

Ik kan prima lezen.
Jij zei (met e-i) dat bekende artiesten meestal hun eigen muziek niet schreven.
ik deed maar een greep uit een poel van 1miljoen in de hoop dat je er een paar zou kennen.

boy1988m
natuurlijk ken ik ze, alleen 1 niet

Rolling Stones( ze maken goed muziek maar niks voor mij)
Beatles(niks voor mij)
Miles Davis( ken ik niet)
Stevie Wonder( de beste R&B artiest)
Michael Jackson(Wanner kont zijn nieuwe album en ze oude album waren ook goed)
Prodigy( hun komen toch ook met een nieuwe album
Red Hot Chili Peppers(ook heel goed favorite nummers zijn
Californication, Otherside)
Metallica( niks voor mij)

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.