MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Brit Pop periode ... 15 jaar verder

zoeken in:
er is veel gebeurd over de laatste 15 jaar (sinds doorbraak van de hele Brit Pop scene) en nog steeds zijn er mensen die de term Brit Pop gebruiken voor bands die bezig waren voor de 1992 - 1993 periode, en al was Brit Pop voor de Britten zelf al lang afgelopen voordat Franz Ferdinand en Futureheads hun debut albums uit brachten wordt die term zelfs vandaag nog gebruikt om bijna elke Britse band zo te noemen! ...

op 20 juni komt er een 3 CD compilatie album uit via Universal:

Common People: The Brit Pop Story

met 54 tracks van die periode (en geen BLUR of OASIS) - in GB gaat de hele album maar 12 pond (14 euro?) kosten. een leuk revisit aan die hele periode met soms lang vergeten maar toch goede bands ...

On 20th June, Universal are set to release a 3 CD collection entitled Common People: The Brit Pop Story which is a comprehensive journey through the Brit Pop era of the 90`s - The 54 track set has been carefully compiled to include most of the big names of the era: SUEDE, PULP, SAINT ETIENNE, THE AUTEURS, JAMES, STONE ROSES; along with a lot of forgotten gems: BABY BIRD, SALAD, SHED SEVEN, GENEVA, ELASTICA, DUBSTAR, BOO RADLEYS, MARION, and everything else in between. It is so much more than the press battle between OASIS and BLUR, and the album reveals the real story that lay beyond, with some of the great singles and tracks that helped define the era. Bob Stanley (Saint Etienne) has provided the sleevenotes for each of the 54 tracks in the box within a 24-page booklet in the style of a classic Select issue from April 1993. For more info see our special feature about THE INDEPENDENT which back in early 1994 was the very first venue in The Netherlands to be playlisting the rising Brit Pop scene

The full track listing on this album can be found at:

http://www.play.com/Music/CD/4-/9814379/Various-Common-People-Brit-Pop-The-Story/Product.html

originele artikel (in engels) met links:

Muziek Info Juni 2009 @ AAPA

Antonio
Zijn de Beatles niet gewoon de ultieme Britpop Band ???

nee, maar wel een britse pop band

fastpulseboy
Antonio schreef:
Zijn de Beatles niet gewoon de ultieme Britpop Band ???

pfffff zo heette het toen nog niet. In de tijd van britpop vond ik het ook een zinloze benaming. Was altijd erg content met "indie".

Deze compilatie is precies wat ik in die tijd allemaal luisterde, naast nog tientallen soortgelijke bandjes.
Maar om dat nu allemaal weer her uit te brengen.....
Maar goed voor die prijs natuurlijk wel een leuke kennismaking.

Inderdaad. Wel een leuk document met dat boekje erbij (ik heb nog ergens een oude Select liggen denk ik, typisch britpopblad idd), maar de echte liefhebber heeft bijna al die bands al in de kast staan natuurlijk.

Volgens mij is Britpop een benaming
die vanaf de jaren 90 gebruikt werd voor Britse pop
die hoorbaar teruggreep naar The Beatles and The Stones
(om The Kinks en The Small Faces niet te vergeten).

Heerlijke muziek ... als je 't mij vraagt.

Mark E. Corrigan

Rock 'n' roll.

Da's nou een echte klassieker inderdaad.

Mark E. Corrigan
Hurricane #1 en Gay Dad samen op één schijfje, het moet niet gekker worden.

Gay Dad.

Zelden een album zo vaak in de uitverkoopbak zien liggen. Maar To Earth with Love was wel een fantastische single indertijd.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.