Muziek / Toplijsten en favorieten / Soul/R&B Songs Top....
zoeken in:
0
tondeman
geplaatst: 18 oktober 2007, 15:35 uur
Reijersen schreef:
Iemand anders hier misschien wat in te brengen? Een eigen lijstje (Tondeman, jij was toch ook bezig?) of iets anders?
Iemand anders hier misschien wat in te brengen? Een eigen lijstje (Tondeman, jij was toch ook bezig?) of iets anders?
yasper schreef:
Ja Tondeman doe eens je best.
Ja Tondeman doe eens je best.
Gek genoeg was ik gisteren bezig met een album-lijstje. Dat ging van top tien naar top 25 naar top 50 naar uiteindelijk niets omdat ik gewoon niet kan kiezen...
En: kies je alleen soul, of zet je ook echte funk erin en dan ook weer de meer bluesy muziek... t' is lastig
Maar binnenkort zal ik eens wat zetten.
0
tondeman
geplaatst: 18 oktober 2007, 15:42 uur
Ok, dan zal ik me voornamelijk toe gaan leggen op de toch wel ondergewaardeerde ''post-schlager'' variant binnen de soul-muziek.
0
tondeman
geplaatst: 18 oktober 2007, 15:56 uur
Thx, Ik zal eerst wachten tot Stuzzie zijn lijst af heeft, we willen natuurlijk niet dat het forum overbelast raakt
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 16:02 uur
Misschien ook een ideetje voor jou yasper, een soullijstje maken.
0
geplaatst: 8 november 2007, 18:11 uur
Mijn 25 favoriete soulballads (1nr per artiest)
1. Sam & Dave- When Something Is Wrong With My Baby
2. James Carr- At The Dark End Of The Street
3. Roberta Flack- The First Time Ever I Saw Your Face
4. Otis Redding- That's How Strong My Love Is
5. Smokey Robinson & The Miracles- You Really Got a Hold on me
6. Marvin Gaye- Let's Get It On
7. Sam Cooke- A Change Is Gonna Come
8. Al Green- How Can You Mend A Broken Heart
9. Percy Sledge- When A Man Loves A Woman
10. Aretha Franklin- Never Loved A Man (The Way I Love You)
11. Bill Withers- Ain't No Sunshine
12. Stevie Wonder- I Don't Know Why I Love You
13. Ben E King- Stand By Me
14. Irma Thomas- Wish Someone Would Care
15. Etta James- I'd Rather Go Blind
16. Temptations- My Girl
17. Carla Thomas- Give Me Enough (To Keep Me Going)
18. Chi-Lites- Have You Seen Her
19. Five Satins- In the Still Of The Night
20. Shirelles- Will You Still Love Me Tomorrow
21. Aaron Neville- Tell It Like It Is
22. James Brown- It's A Man's Man's Man's World
23. Solomon Burke- If You Need Me
24. Curtis Mayfield- Gypsie Woman
25. Joe Tex- Sweet Woman Like You
1. Sam & Dave- When Something Is Wrong With My Baby
2. James Carr- At The Dark End Of The Street
3. Roberta Flack- The First Time Ever I Saw Your Face
4. Otis Redding- That's How Strong My Love Is
5. Smokey Robinson & The Miracles- You Really Got a Hold on me
6. Marvin Gaye- Let's Get It On
7. Sam Cooke- A Change Is Gonna Come
8. Al Green- How Can You Mend A Broken Heart
9. Percy Sledge- When A Man Loves A Woman
10. Aretha Franklin- Never Loved A Man (The Way I Love You)
11. Bill Withers- Ain't No Sunshine
12. Stevie Wonder- I Don't Know Why I Love You
13. Ben E King- Stand By Me
14. Irma Thomas- Wish Someone Would Care
15. Etta James- I'd Rather Go Blind
16. Temptations- My Girl
17. Carla Thomas- Give Me Enough (To Keep Me Going)
18. Chi-Lites- Have You Seen Her
19. Five Satins- In the Still Of The Night
20. Shirelles- Will You Still Love Me Tomorrow
21. Aaron Neville- Tell It Like It Is
22. James Brown- It's A Man's Man's Man's World
23. Solomon Burke- If You Need Me
24. Curtis Mayfield- Gypsie Woman
25. Joe Tex- Sweet Woman Like You
0
geplaatst: 8 november 2007, 18:28 uur
What's in a name? Daar kan serieus over gediscusieerd worden. Genres als Doo wop, Gospel, Blues en Jazz legden de basis voor soulmuziek en verscheidene nummers in deze genres kan je evengoed al onder de noemer 'Soul' klasseren. De begeleidingsgroep van Sam Cooke, The Soul Stirrers bestonden al in 1927 en hadden al een erg 'soulvolle' sound.
0
geplaatst: 8 november 2007, 20:52 uur
Om Mijn 'doo woptheorie' enigzins te ondersteunen (en vooral just for the fun of it) hierbij mijn 40 favoriete doo woptunes:
1. Five Satins- In The Still Of The Nite
2. Flamingos- I Only Have Eyes For You
3. Drifters- There Goes My Baby
4. Marcels- Blue Moon
5. Cadillacs- Speedoo
6. Dion & The Belmonts- I Wonder Why
7. Chords- Sh-Boom
8. Coasters- Yakety Yak
9. Frankie Lymon & The Teenagers- Why Do Fools Fall In Love
10. Little Anthony & The Imperials- Tears On My Pillow
11. Capris- There's A Moon Out Tonight
12. Dion & The Belmonts- A Teenager in love
13. Dells- Oh What A Nite
14. Lee Andrew & The Hearts-Long, Lonely Nights
15. Drifters- This Magic Moment
16. Penguins- Earth Angel
17. Maurice Williams & the Zodiacs- Stay
18. Eldorados- Bim Bam Boom
19. Duprees- You Belong To Me
20. Crests- Sixteen Candles
21. Skyliners- Since I Don't Have You
22. Coasters- Poison Ivy
23. Earls- Remember Then
24. Spaniels- Goodnight Sweetheart, Goodnight
25. Platters- The Great Pretender
26. Gene Chandler- Duke Of Earl
27. Dubs- Could This Be Magic
28. Frankie Lymon & The Teenagers- I Want You To Be My Girl
29. Platters- Only You
30. Jive Five- My True Story
31. Moonglows- Sincerely
32. Little Anthony & The Imperials- Going Out Of My Head
33. Five Satins- To The Aisle
34. Del-Vikings- Come Go With Me
35. Drifters-Under The Boardwalk
36. Four Bars- If I Give My Heart To You
37. Bobettes- Mr Lee
38. Jive Five- What Time Is It
39. Danny & The Juniors- At The Hop
40. Temptations- Barbara
1. Five Satins- In The Still Of The Nite
2. Flamingos- I Only Have Eyes For You
3. Drifters- There Goes My Baby
4. Marcels- Blue Moon
5. Cadillacs- Speedoo
6. Dion & The Belmonts- I Wonder Why
7. Chords- Sh-Boom
8. Coasters- Yakety Yak
9. Frankie Lymon & The Teenagers- Why Do Fools Fall In Love
10. Little Anthony & The Imperials- Tears On My Pillow
11. Capris- There's A Moon Out Tonight
12. Dion & The Belmonts- A Teenager in love
13. Dells- Oh What A Nite
14. Lee Andrew & The Hearts-Long, Lonely Nights
15. Drifters- This Magic Moment
16. Penguins- Earth Angel
17. Maurice Williams & the Zodiacs- Stay
18. Eldorados- Bim Bam Boom
19. Duprees- You Belong To Me
20. Crests- Sixteen Candles
21. Skyliners- Since I Don't Have You
22. Coasters- Poison Ivy
23. Earls- Remember Then
24. Spaniels- Goodnight Sweetheart, Goodnight
25. Platters- The Great Pretender
26. Gene Chandler- Duke Of Earl
27. Dubs- Could This Be Magic
28. Frankie Lymon & The Teenagers- I Want You To Be My Girl
29. Platters- Only You
30. Jive Five- My True Story
31. Moonglows- Sincerely
32. Little Anthony & The Imperials- Going Out Of My Head
33. Five Satins- To The Aisle
34. Del-Vikings- Come Go With Me
35. Drifters-Under The Boardwalk
36. Four Bars- If I Give My Heart To You
37. Bobettes- Mr Lee
38. Jive Five- What Time Is It
39. Danny & The Juniors- At The Hop
40. Temptations- Barbara
0
geplaatst: 8 november 2007, 23:50 uur
Motown Top-100
1. Marvin Gaye- What's Going On
2. Smokey Robinson & The Miracles- You Really Got A Hold On Me
3. Jackson 5- I Want You Back
4. Four Tops- Reach Out I'll Be There
5. Temptations- Papa Was A Rolling Stone
6. Stevie Wonder- Superstition
7. Supremes- My World Is Empty Without You
8. Marvin Gaye- I Heard It Through The Grapevine
9. Jr. Walker & The All Stars- How Sweet It Is (To Be Loved By You)
10. Marvin Gaye- Let's Get It On
11. Four Tops- Baby I Need Your Loving
12. Isley Brothers- This Old Heart Of Mine ( Is Sweet For You)
13. Stevie Wonder- For Once In My Life
14. Supremes- Where Did Our Love Go?
15. Smokey Robinson & The Miracles- The Tracks Of My Tears
16. Martha & The Vandellas- Dancing In The Street
17. Mary Wells- My Guy
18. Temptations- My Girl
19. Contours- Do You Love Me
20. Marvin Gaye- Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
21. Jackson 5- ABC
22. Gladys Knight & The Pips- If I Were Your Woman
23. Jr. Walker & The All Stars- Shotgun
24. Marvin Gaye & Tammi Terrell- Ain't No Mountain High Enough
25. Marvelettes- Please Mr Postman
26. Stevie Wonder- Sir Duke
27. Four Tops- If I Were A Carpenter
28. Brenda Holloway- Every Little Bit Hurts
29. Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion
30. Marvin Gaye- Mercy Mercy Me (The Ecology)
31. Smokey Robinson & The Miracles- Tears Of A Clown
32. Temptations- Since I Lost My Baby
33. Mary Wells- You Beat Me To the Punch
34. Temptations- Just My Imagination (Running Away With Me)
35. Eddie Kendricks- Girl You Need A Change Of Mind
36. Four Tops- I Can't Help Myself (Sugar Pie Honey Bunch)
37. Marvin Gaye & Tammi Terrell- Ain't Nothing Like The Real Thing
38. Jr. Walker & The All Stars- (I'm A) Roadrunner
39. Stevie Wonder- Higher Ground
40. Jimmy Ruffin- What Becomes of the Brokenhearted?
41. Supremes- You Keep Me Hangin' On
42. Marvin Gaye- Stubborn Kind Of Fellow
43. R. Dean Taylor- There's A Ghost In My House
44. Stevie Wonder- Shoo-Be-Doo-Be-Doo-Da-Day
45. Willie Hutch- Brother's Gonna Work It Out
46. Undisputed Truth- Smiling Faces Sometimes
47. Martha & The Vandellas- Nowhere To Run
48. Gladys Knight & The Pips- Neither One of Us (Wants to Be the First to Say Goodbye)
49. Marvelettes- When You're Young And In Love
50. Temptations- Ain't Too Proud To Beg
51. Rick James- Superfreak
52. Four Tops- It's All In The Game
53. Diana Ross- Upside Down
54. Marvin Gaye- How Sweet It Is (To Be Loved By You)
55. Spinners- It's A Shame
56. Mary Wells- The One Who Really Loves You
57. Jackson 5- The Love You Save
58. Frank Wilson- Do I Love You? (Indeed I Do)
59. Marvin Gaye- I'll Be Doggone
60. Commodores- Brick House
61. Martha & The Vandellas- (Love Is Like a) Heat Wave
62. Marvin Gaye & Tammi Terrell- If I Could Build My Whole World Arond You
63. Willie Hutch- Slick
64. Isley Brothers- Behind A Painted Smile
65. Stevie Wonder- Livin' For The City
66. Supremes- You Can't Hurry Love
67. Supremes- I Hear A Symphonie
68. Marvin Gaye- I Want You
69. Rare Earth- People Get Ready
70. Queen Latifah- U.N.I.T.Y.
71. Originals- The Bells
72. Temptations-I Can't Get Next To You
73. Stevie Wonder- Uptight (Everything's Alright)
74. Four Tops- Standing In The Shadows Of Love
75. Erykah Baduh- On & On
76. Jr. Walker & The All Stars- Way Back Home
77. Marvelettes- Destination Anywhere
78. Marvin Gaye & Kim Weston- It Takes Two
79. Commodores- Three Times A Lady
80. Barrett Strong- Money (That's What I Want)
81. Brenda Holloway- You've Made Me So Very Happy
82. Smokey Robinson & The Miracles- Going To A Go-Go
83. Stevie Wonder- If You Really Love Me
84. Supremes- Love Is Like An Itching In My Heart
85. Marvin Gaye & Tammi Terrell- You're All I Need To Get By
86. Marvin Gaye- Got To Give It Up
87. Smokey Robinson & The Miracles- If You Can Want
88. David Ruffin- My Whole World Ended (The Moment You Let Me)
89. Supremes- Baby Love
90. Stevie Wonder- Love's In Need Of Love Today
91.Temptations- Beauty is Only Skin Deep
92. Chris Clarke- Love's Gone Bad
93. Shorty Long- Here Comes The Judge
94. Elgins- Heaven Must Have Sent You
95. Edwin Starr- War
96. Isley Brothers-Take Me In Your Arms (And Rock Me For A Litte While)
97. Willie Hutch- Get Ready For The Get Down
98. Velvelettes- Needle In A Haystack
99. Temptations- Cloud Nine
100. Four Tops- It's The Same Old Song
1. Marvin Gaye- What's Going On
2. Smokey Robinson & The Miracles- You Really Got A Hold On Me
3. Jackson 5- I Want You Back
4. Four Tops- Reach Out I'll Be There
5. Temptations- Papa Was A Rolling Stone
6. Stevie Wonder- Superstition
7. Supremes- My World Is Empty Without You
8. Marvin Gaye- I Heard It Through The Grapevine
9. Jr. Walker & The All Stars- How Sweet It Is (To Be Loved By You)
10. Marvin Gaye- Let's Get It On
11. Four Tops- Baby I Need Your Loving
12. Isley Brothers- This Old Heart Of Mine ( Is Sweet For You)
13. Stevie Wonder- For Once In My Life
14. Supremes- Where Did Our Love Go?
15. Smokey Robinson & The Miracles- The Tracks Of My Tears
16. Martha & The Vandellas- Dancing In The Street
17. Mary Wells- My Guy
18. Temptations- My Girl
19. Contours- Do You Love Me
20. Marvin Gaye- Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
21. Jackson 5- ABC
22. Gladys Knight & The Pips- If I Were Your Woman
23. Jr. Walker & The All Stars- Shotgun
24. Marvin Gaye & Tammi Terrell- Ain't No Mountain High Enough
25. Marvelettes- Please Mr Postman
26. Stevie Wonder- Sir Duke
27. Four Tops- If I Were A Carpenter
28. Brenda Holloway- Every Little Bit Hurts
29. Smokey Robinson & The Miracles- I Second That Emotion
30. Marvin Gaye- Mercy Mercy Me (The Ecology)
31. Smokey Robinson & The Miracles- Tears Of A Clown
32. Temptations- Since I Lost My Baby
33. Mary Wells- You Beat Me To the Punch
34. Temptations- Just My Imagination (Running Away With Me)
35. Eddie Kendricks- Girl You Need A Change Of Mind
36. Four Tops- I Can't Help Myself (Sugar Pie Honey Bunch)
37. Marvin Gaye & Tammi Terrell- Ain't Nothing Like The Real Thing
38. Jr. Walker & The All Stars- (I'm A) Roadrunner
39. Stevie Wonder- Higher Ground
40. Jimmy Ruffin- What Becomes of the Brokenhearted?
41. Supremes- You Keep Me Hangin' On
42. Marvin Gaye- Stubborn Kind Of Fellow
43. R. Dean Taylor- There's A Ghost In My House
44. Stevie Wonder- Shoo-Be-Doo-Be-Doo-Da-Day
45. Willie Hutch- Brother's Gonna Work It Out
46. Undisputed Truth- Smiling Faces Sometimes
47. Martha & The Vandellas- Nowhere To Run
48. Gladys Knight & The Pips- Neither One of Us (Wants to Be the First to Say Goodbye)
49. Marvelettes- When You're Young And In Love
50. Temptations- Ain't Too Proud To Beg
51. Rick James- Superfreak
52. Four Tops- It's All In The Game
53. Diana Ross- Upside Down
54. Marvin Gaye- How Sweet It Is (To Be Loved By You)
55. Spinners- It's A Shame
56. Mary Wells- The One Who Really Loves You
57. Jackson 5- The Love You Save
58. Frank Wilson- Do I Love You? (Indeed I Do)
59. Marvin Gaye- I'll Be Doggone
60. Commodores- Brick House
61. Martha & The Vandellas- (Love Is Like a) Heat Wave
62. Marvin Gaye & Tammi Terrell- If I Could Build My Whole World Arond You
63. Willie Hutch- Slick
64. Isley Brothers- Behind A Painted Smile
65. Stevie Wonder- Livin' For The City
66. Supremes- You Can't Hurry Love
67. Supremes- I Hear A Symphonie
68. Marvin Gaye- I Want You
69. Rare Earth- People Get Ready
70. Queen Latifah- U.N.I.T.Y.
71. Originals- The Bells
72. Temptations-I Can't Get Next To You
73. Stevie Wonder- Uptight (Everything's Alright)
74. Four Tops- Standing In The Shadows Of Love
75. Erykah Baduh- On & On
76. Jr. Walker & The All Stars- Way Back Home
77. Marvelettes- Destination Anywhere
78. Marvin Gaye & Kim Weston- It Takes Two
79. Commodores- Three Times A Lady
80. Barrett Strong- Money (That's What I Want)
81. Brenda Holloway- You've Made Me So Very Happy
82. Smokey Robinson & The Miracles- Going To A Go-Go
83. Stevie Wonder- If You Really Love Me
84. Supremes- Love Is Like An Itching In My Heart
85. Marvin Gaye & Tammi Terrell- You're All I Need To Get By
86. Marvin Gaye- Got To Give It Up
87. Smokey Robinson & The Miracles- If You Can Want
88. David Ruffin- My Whole World Ended (The Moment You Let Me)
89. Supremes- Baby Love
90. Stevie Wonder- Love's In Need Of Love Today
91.Temptations- Beauty is Only Skin Deep
92. Chris Clarke- Love's Gone Bad
93. Shorty Long- Here Comes The Judge
94. Elgins- Heaven Must Have Sent You
95. Edwin Starr- War
96. Isley Brothers-Take Me In Your Arms (And Rock Me For A Litte While)
97. Willie Hutch- Get Ready For The Get Down
98. Velvelettes- Needle In A Haystack
99. Temptations- Cloud Nine
100. Four Tops- It's The Same Old Song
0
geplaatst: 9 november 2007, 00:48 uur
Welkom, zinulzki. Prachtige lijstjes waarvan ik het gedeelte dat ik niet ken, eens snel moet opduiken.
0
geplaatst: 10 september 2008, 20:38 uur
psychonaatje schreef:
Welkom, zinulzki. Prachtige lijstjes waarvan ik het gedeelte dat ik niet ken, eens snel moet opduiken.
Welkom, zinulzki. Prachtige lijstjes waarvan ik het gedeelte dat ik niet ken, eens snel moet opduiken.
Wat een meesterlijke top tien heeft hij ook (die van zijn profiel dan hé )
0
geplaatst: 10 september 2008, 20:46 uur
1. Gregory Abott- Shake you down
2. Luther Vandross- I'd Rather
3. George Benson Affirmation
4. Johnny Gill- My My My(live)
5. Karyn White- Superwoman
dit is master of niet???wie nog meer wil weten.......k hoor het wel
2. Luther Vandross- I'd Rather
3. George Benson Affirmation
4. Johnny Gill- My My My(live)
5. Karyn White- Superwoman
dit is master of niet???wie nog meer wil weten.......k hoor het wel
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 28 oktober 2008, 22:27 uur
In Genres > Overigen > Beste Soul Nummer:
Toon je favo soul nummer (het liefst geen mengeling van soul/funk)
Al Green - What Is This Feeling ( )
Toon je favo soul nummer (het liefst geen mengeling van soul/funk)
Al Green - What Is This Feeling ( )
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 11:07 uur
Ik werk op dit momten ook weer aan een update van mijn lijst.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 16:24 uur
0
geplaatst: 4 mei 2009, 17:18 uur
Leuk, die lijstjes. Met de tegenwoordige R&B heb ik niet zoveel (of misschien luister ik er gewoon te weinig naar) en mijn kennis van het genre is minder uitgebreid dan de meesten van jullie. Maar een top 100 of zelfs 200 van mijn favoriete soul- en funknummers moet geen probleem zijn.
Ik zal het later nog wel nader uitwerken, maar eerst maar eens een top 40. Zwaar gekleurd door de jaren zeventig, maar in die tijd werd nu eenmaal de beste (soft-) soul gemaakt, toch?
1. Stevie Wonder - I wish
2. L.T.D. - Back in love again
3. Marvin Gaye - Inner city blues (makes me wanna holler)
4. The O'Jays - For the love of money
5. Yvonne Fair - It should have been me
6. Luther Vandross - Never too much
7. Deniece Williams - Free
8. Chanté Moore - Am I losing you
9. Donny Hathaway - A song for you
10. Stevie Wonder - Superstition
11. Earth Wind & Fire - Fantasy
12. Rick James - Superfreak
13. The O'Jays - Backstabbers
14. Al Green - Tired of being alone
15. Buckshot Lefonque - Another day
16. Bill Withers - Ain't no sunshine
17. Lou Rawls - See you when I get there
18. Marvin Gaye - When did you stop loving me, when did I stop loving you
19. Teddy Pendergrass - Love T.K.O.
20. En Vogue - Hold on
21. The Bar-Kays - Holy ghost
22. Minnie Riperton - Inside my love
23. Donny Hathaway - Giving up
24. Al Green - Love and happiness
25. Teddy Pendergrass - Get up, get down, get funky, get loose
26. Rose Royce - Wishing on a star
27. Temptations - Ball of confusion
28. Marvin Gaye - Mercy mercy me (the ecology)
29. The Spinners - I'll be around
30. Millie Jackson - If lovin' you is wrong (I don't want to be right)
31. Emotions - Best of my love
32. The Family Stand - Ghetto heaven
33. Stevie Wonder - Pastime paradise
34. Billy Paul - Let the dollar circulate
35. Dorothy Moore - Misty blue
36. Minnie Riperton - Perfect angel
37. Stargard - Wear it out
38. En Vogue - My lovin'
39. L.T.D. - Shine on
40. Earth Wind & Fire - Reasons
Ik zal het later nog wel nader uitwerken, maar eerst maar eens een top 40. Zwaar gekleurd door de jaren zeventig, maar in die tijd werd nu eenmaal de beste (soft-) soul gemaakt, toch?
1. Stevie Wonder - I wish
2. L.T.D. - Back in love again
3. Marvin Gaye - Inner city blues (makes me wanna holler)
4. The O'Jays - For the love of money
5. Yvonne Fair - It should have been me
6. Luther Vandross - Never too much
7. Deniece Williams - Free
8. Chanté Moore - Am I losing you
9. Donny Hathaway - A song for you
10. Stevie Wonder - Superstition
11. Earth Wind & Fire - Fantasy
12. Rick James - Superfreak
13. The O'Jays - Backstabbers
14. Al Green - Tired of being alone
15. Buckshot Lefonque - Another day
16. Bill Withers - Ain't no sunshine
17. Lou Rawls - See you when I get there
18. Marvin Gaye - When did you stop loving me, when did I stop loving you
19. Teddy Pendergrass - Love T.K.O.
20. En Vogue - Hold on
21. The Bar-Kays - Holy ghost
22. Minnie Riperton - Inside my love
23. Donny Hathaway - Giving up
24. Al Green - Love and happiness
25. Teddy Pendergrass - Get up, get down, get funky, get loose
26. Rose Royce - Wishing on a star
27. Temptations - Ball of confusion
28. Marvin Gaye - Mercy mercy me (the ecology)
29. The Spinners - I'll be around
30. Millie Jackson - If lovin' you is wrong (I don't want to be right)
31. Emotions - Best of my love
32. The Family Stand - Ghetto heaven
33. Stevie Wonder - Pastime paradise
34. Billy Paul - Let the dollar circulate
35. Dorothy Moore - Misty blue
36. Minnie Riperton - Perfect angel
37. Stargard - Wear it out
38. En Vogue - My lovin'
39. L.T.D. - Shine on
40. Earth Wind & Fire - Reasons
0
geplaatst: 4 mei 2009, 20:11 uur
Erg mooi lijstje!
Ik zou er ook eens een willen maken, maar veel te moeilijk. Als het wat afgebakender is, valt dat nog mee, zoals bij mijn Funky 45.
Maar is wel leuk om eens over na te denken.
(Ik ben de koning van de sluikreclame!)
Ik zou er ook eens een willen maken, maar veel te moeilijk. Als het wat afgebakender is, valt dat nog mee, zoals bij mijn Funky 45.
Maar is wel leuk om eens over na te denken.
(Ik ben de koning van de sluikreclame!)
0
geplaatst: 4 mei 2009, 20:28 uur
Zeker een leuk lijstje van Gaucho. Zitten veel nummers tussen die ik ook in de top zou hebben. Deniece Williams, Rose Royce en LTD, ook bij mij favoriet, zijn op deze site nog bijna onbesproken. Het herkenningsfeest voor mij in deze lijst zal ook iets te maken hebben met dat we ongeveer even oud zijn.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 20:28 uur
kemm schreef:
Erg mooi lijstje!
Ik zou er ook eens een willen maken, maar veel te moeilijk. Als het wat afgebakender is, valt dat nog mee, zoals bij mijn Funky 45.
Maar is wel leuk om eens over na te denken.
(Ik ben de koning van de sluikreclame!)
Erg mooi lijstje!
Ik zou er ook eens een willen maken, maar veel te moeilijk. Als het wat afgebakender is, valt dat nog mee, zoals bij mijn Funky 45.
Maar is wel leuk om eens over na te denken.
(Ik ben de koning van de sluikreclame!)
Maar als je 45 nummers te weinig vindt kan je altijd nog uitwijken naar mijn Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B Top 2000 )
0
pretfrit
geplaatst: 3 juli 2010, 15:32 uur
1.Marvin Gaye - When did you stop loving me, when did I stop loving you: Pijnlijk mooi...
2.Al Green - Simply beautiful: Als Al Green dit liedje voor mij bedoelt heeft..ik zou direct homo worden
3.Bill Withers - Ain't no sunshine: Goede soulzangers kennen de blues
4.Otis Redding - I love you more than words can say; Liedje zonder duidelijke kop en staart maar wat een smachten Redding weet zou zelfs de vogeltjesdans nog soul mee kunnen geven
5.Stevie Wonder - As Weet samen met albumvolger Another star zelfs mijn meest chagrijnige bui nog om te buigen
2.Al Green - Simply beautiful: Als Al Green dit liedje voor mij bedoelt heeft..ik zou direct homo worden
3.Bill Withers - Ain't no sunshine: Goede soulzangers kennen de blues
4.Otis Redding - I love you more than words can say; Liedje zonder duidelijke kop en staart maar wat een smachten Redding weet zou zelfs de vogeltjesdans nog soul mee kunnen geven
5.Stevie Wonder - As Weet samen met albumvolger Another star zelfs mijn meest chagrijnige bui nog om te buigen
* denotes required fields.