Grand Avenue - The Outside (2007)

Denemarken
Label: EMI

1. Give Myself Away (4:30)
  2. London (3:05)
  3. Bullet (3:32)
  4. Monday Morning (3:37)
  5. The Outside [Album Version] (4:55)
  6. Winter's Passing By (4:35)
  7. Anything That's You (4:51)
  8. Closer (5:39)
  9. You Please Me (3:56)
  10. Restless World (4:07)
  11. Ordinary (4:58)
  12. Playground * (4:34)
  13. After the Rain * (4:51)
  14. She * (5:13)
  15. On Your Side * (4:23)
  16. This Is Not an End * (4:16)
Ik ga ze vanavond beluisteren. Dit is het voorprogramma van Saybia. Ik ben zeer benieuwd

Gezien in Brussel als voorprogramma van Saybia.. Een ge-wel-dig voorprogramma...de vaart zat er goed in, goeie lyrics, goeie sound...prima...die gasten komen er wel...
Super...

Ze waren inderdaad goed, maar ik vond dat je wel kon horen dat het een voorprogrammabandje was. Zeker in vergelijking met het geniale Saybia.
Hoe dan ook, ik wil dit album wel hebben maar ik kan het nergens vinden...

avatar van SirNoodle
mooi derde album van deze Denen. ook ontdekt als voorprogramma van Saybia, en in Copenhagen snel hun hele collectie bij elkaar gekocht (danku God voor tweedehandszaken).

het is niet baanbrekend, en niet grensverleggend, maar 't is wel mooie melodieuze rock/pop, iets steviger dan Saybia (als we die groep dan toch wat als referentie gebruiken).

De echte versie van dit album telt trouwens een pak minder nummers (slechts een tiental dacht ik), de rest staan enkel op de tourversie die ze verkopen na elk concert, en bevat songs van de vorige albums.

avatar van vigil
11 nummers staan er op het normale album die sinds begin feb. in elke goede platenzaak moet liggen voor een redelijke prijs (bij de Media Markt lag hij voor 11,99)

avatar van platedraaier
Ik vind hier niet veel aan. De stem van de zanger is zelfs wat irritant.
Verder gewoon pop/rock waar niets te beleven valt.

avatar van starsailor
Best een aardig plaatje, met een af en toe een behoorlijk stadiongeluid. Een soort Coldplay met minder piano en meer gitaar.

avatar van Reijersen
Dit is best een aardig album van deze Denen. Heb deze band leren kennen via mijn stage bij EMI en daar werd het vergeleken als een mix van Coldplay en U2. Nou halen ze dat bij lange na niet, maar het is wel een onderhoudend cd'tje.

als je coldplay en editors bij elkaar gooit krijg je ong. dit, hele oninteressante muziek dit.

Louis2703 schreef:
Hoe dan ook, ik wil dit album wel hebben maar ik kan het nergens vinden...

Dit vind ik niet echt een argument. Zo heb ik Muse ooit nog in het voorprogramma van Live gezien en ik moet zeggen dat ze Live overtroffen! Ik ken deze cd niet maar ga hem nog wel luisteren.

@wards schreef:

Van die argumentatie van jou klopt eerlijk gezegd vij weinig. Ik vind Grand Avenue gewoon een voorprogrammabandje.
Dan moet je niet ineens Muse in het voorprogramma van Live erbij slepen, die hebben er werkelijk waar helemaal niet mee te maken.

Kortom, je argumentatie ondersteunt je mening niet.

avatar van borland
vigil schreef:

Hij ligt er nu voor € 4.99

avatar van likeahurricane
Bullet en Closer zouden eigenlijk grote hit krakers moeten zijn, ook live blijven deze nummers overeind

live in Utrecht

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Stadionpop (met de toevoeging stadion- als duiding van het grote geluid is dit toch meer -pop dan -rock) in de traditie van Coldplay en Saybia, maar toch wel een graadje minder. Je valt je er geen buil aan, maar je mist er ook niet zoveel aan als je het voorbij laat gaan.

Favoriete nummers zijn Give Myself Away en Closer (als het moet galmen, dan moet het ook maar meteen goed galmen). Na enige twijfel tussen Bullet en het titelnummer kreeg de laatste de derde gele ster.