Keziah Jones - Blufunk Is a Fact! (1992)

Nigeria
Rock / Funk
Label: Herald

1. The Wisdom Behind the Smile (4:06)
  2. Walking Naked Thru a Bluebell Field (3:31)
  3. Rhythm Is Love (4:18)
  4. Runaway Slavery Days Are Over (3:02)
  5. Where's Life? (4:49)
  6. The Funderlying Undermentals (4:07)
  7. Frinigro Interstellar (3:11)
  8. Free Your Soul (4:05)
  9. Curious Kinda Subconcious (4:08)
  10. The Waning (2:47)
  11. The Invisible Ladder (2:53)
  12. Pleasure Is Kisses Within (2:59)
Hey, Keziah Jones. Die cd heb ik wel eens gekocht n.a.v. zijn optreden als voorprogramma van Lenny Kravitz. Maakte toen best wel indruk.
De cd heb ik inmiddels al weer weggedaan, maar was zo slecht niet. Deze artiest is nooit echt goed doorgebroken, alhoewel er na deze cd nog wel een paar zijn verschenen.

E
Zijn allernwste is een JUWEELTJE. Black orpheus heettie.

avatar van Joän
Lekkere muziek, heb dit album ongeveer 15 jaar geleden gekocht, grijs gedraaid en een beetje zat.
Hij ligt nu al jaren in mijn kast, misschien ga ik hem binnenkort weer eens opzetten.
Ik heb het album African Space Craft ook, maar Blufunk Is a Fact! is toch een stuk beter naar mijn mening.

Zoals aERodynamIC al zei, hij is nooit echt goed doorgebroken, althans niet in Nederland. Meeste mensen die ik ken hebben helaas nog nooit van hem gehoord.