Alan Stivell - Renaissance de La Harpe Celtique (1971)

Frankrijk
Folk / Wereld
Label: Fontana

1. Ys (8:43)
  2. Marv Pontkalleg (3:29)
  3. Ap Huw Penllyn (2:50)
  4. Eliz Iza (2:54)
  5. Gaeltacht (18:47)
avatar van Mssr Renard
Ik ga deze lente naar Bretagne, dus ben aan het inlezen in de cultuur. En wat blijkt: Alan Stivell speelt een traditionele Keltische harp en verzamelt mooie traditionals uit de Pan-Keltische wereld en brengt deze samen met een keur aan muzikanten op bijv. cello, tablas en gitaar.

Deze plaat heeft veel prijzen gewonnen, en wat mij betreft terecht. Want alhoewel de harp het hoofdinstrument is, is het nergens aloverheersend.

Stivell heeft een uitgebreid repertoire en ik kijk ernaar uit deze te ontdekken.
Als liefhebber van Vollenweider is dit helemaal mijn straatje.

avatar van Savant
Mssr Renard schreef:

Als liefhebber van Vollenweider is dit helemaal mijn straatje.

Ik zou vooral zijn eerste twee live platen checken, die zijn zéér de moeite waard!

avatar van Mssr Renard
Ga ik dan zeker doen, want wat ik nu allemaal op het spoor kom, is erg grillig. Hij gaat met zijn muziek allerlei kanten op die mij wat minder plezieren. Ik wil juist instrumentaal.