Billy Idol - Happy Holidays (2006)

Alternatieve titel: A Very Special Christmas Album

Label: Unique

1. Frosty the Snowman (2:27)
  2. Silver Bells (2:42)
  3. Happy Holiday (2:04)
  4. Merry Christmas Baby (4:07)
  5. White Christmas (2:33)
  6. Here Comes Santa Claus (2:01)
  7. God Rest Ye, Merry Gentlemen (2:56)
  8. Santa Claus Is Back in Town (3:21)
  9. Let It Snow (2:27)
  10. Winter Wonderland (2:20)
  11. Run Rudolph Run (3:02)
  12. Blue Christmas (2:26)
  13. Jingle Bell Rock (2:03)
  14. Christmas Love (3:59)
  15. Oh Christmas Tree (4:32)
  16. Silent Night (2:17)
  17. Auld Lang Syne (1:20)
avatar van Tekh
mooi zeg de 1e stem brengen op dit kerstalbum van Billy en dat nog wel op kerstmis.(wat een feest)

avatar van TTotal
1,0
Tja, Christmas is over. Ik vond Billy toch 110% cooler in de jaren '80. Heb bijvoorbeeld de 12 " van White Wedding nog staan, toen rockte Billy nog!
Weet niet of we na dit kerstdrama ooit nog iets van hem horen.

Empyrium
Devil's Playground was toch niet onaardig? Kerstalbums zie ik altijd als een tussendoortje.

avatar van kaztor
Wat is dit nou weer in god's name...

avatar van winterstorm
0,5
kaztor schreef:
Wat is dit nou weer in god's name...

Antwoord: een blunder van jewelste. Billy slaagt er niet in de kerstsfeer op te roepen, wat ik toch wel essentieel vind aan een kerstplaatje...

avatar van ALTA
Het is een bekende, oude man die kerst liedjes zingt... Meer eigenlijk niet. Het klinkt oubollig en saai maar afgezien daarvan is het een prima kerst plaat!

avatar van ZAP!
Ik dacht even dat er een Hilbert Idolenmayer (of zo) was die niet wist dat de artiestennaam Billy Idol al in gebruik was...

avatar van vielip
Empyrium schreef:
Devil's Playground was toch niet onaardig?

Dat is zeker het geval! Laatste écht goede album van 'm vind ik. Dit kerstalbum maar links laten liggen destijds. Kon en kan me niet voorstellen dat dit wat voorstelt namelijk. Heb Billy best hoog zitten maar met dit soort fratsen moet 'ie niet aan komen.

avatar van RuudC
1,5
Los van of het de kerstsfeer moet oproepen; dit is een grote grap. Dit album staat niet op spotify. Zegt ook wel genoeg. Toch blijf ik me afvragen: waarom? Waarom, Billy? Als iemand zo'n idee oppert, dan moeten alle alarmbellen toch afgaan? Je kunt toch van mijlenver ruiken dat dit geen goed idee is. Ik heb het album op youtube beluisterd. In de enkele videoclips staat Billy nog breed te lachen, maar twintig jaar na je hoogtij hoef je er toch niet van uit te gaan dat je fanbase vervallen is tot een seniele bende kerstvierders. Billy's stem geeft er wel een wat rauw randje aan, maar verder is het oubollig en truttig. Als je dan toch kerstmuziek wilt luisteren, kun je in mijn opzicht beter bij de klassiekers blijven. De titel valt wel op trouwens. Als je het in Amerika zegt, komt de KKK je lynchen.

Tussenstand:
5. Charmed Life
6. Happy Holidays
7. Devil's Playground

avatar van lennert
Kom op, dit is fucking hilarisch. Ik kan hier geen lage score aangeven omdat dit de enige manier is hoe ik die walgelijke kerstkitsch binnen kan houden. Billy Idol is een held dat hij dit de wereld heeft aangedaan. Ik haat kerstmuziek vanuit de bodem van mijn hart en heb hier niets dan een grote grijns op mijn bakkes en alleen daarvoor al zou ik dit album een megascore willen geven.

Dat doe ik uiteindelijk niet, maar kom op, God Rest Ye, Merry Gentlemen heeft nooit zo mooi geklonken als vanuit de mond van een brakke punkpoprocker. Santa Claus Is Back In Town klinkt zo verdomd sleazy. Liever dit dan dat ik nog een keer een Sinatra of Crosby moet aanhoren.

Vanzelfsprekend is het allemaal absolute drek, maar ik zie de humor er echt wel van in. Gewoon lachen om deze grap en niet te moeilijk over doen.

Tussenstand:
1. Rebel Yell