Craig Richards - Fabric 01 (2001)

Dance
Label: Fabric

1. Gemini - At That Cafe (4:38)
  2. Cpen - Pirate's Life (4:37)
  3. Antonelli Electr. - Dubby Disco (4:19)
  4. Dub-Tech Soundsystem - Sugar Rush (3:04)
  5. Jamie Anderson - Montage (4:52)
  6. SCSI-9 - Cozmoport (3:58)
  7. SCSI-9 - Cologne (3:33)
  8. Lo-Kee - Sinners (5:33)
  9. Ernst Viebeg - Nightlife (4:30)
  10. Bushwacka! - Bluntski (4:57)
  11. Swag - Drum Hydraulics (4:38)
  12. Roman IV - (14x7x4) (6:32)
  13. Wavescape - Silicon Jazz (5:41)
  14. Terry Francis - Took from Me (4:57)
  15. Helmet - Early Riser (4:50)
  16. Schatrax - Mispent Years (2:53)
tuktak
was altijd wel benieuwd naar deeltje 1 en ik kan zeggen dat hij absoluut niet tegenvalt. craig richards weet altijd wel goede setjes af te leveren, zo ook op deze fabric 01. trapt af met een stapeltje lekkere techhouseplaatjes om iets na de helft wat om te slaan naar wat downtempo, een beetje acid en weer af te sluiten met wat techhouse.
voornamelijk het eerste deel bevalt mij prima, en had van mij de hele mix door mogen blijven gaan. deze keuze voor afwisseling is echter ook geen slechte en zorgt er iig voor dat de mix niet verzand in eenheidsworst (in de positieve zin), wat veel mensen misschien niet zullen trekken. een goede aftap dus van deze serie.

avatar van Antie
Vind het ook schitterend begin.
Maar mij bij liggen de favorieten dan toch meer op einde.
Buiten dan "SCSI-9 - Cologne" is voor mij eerste uitschieter.
"Wavescape - Silicon Jazz" vind ik ook schitterend.
En natuurlijk de afsluiter "Schatrax - Mispent Years" is ooohhh zo mooi.
"Terry Francis" laat hier ook van zich horen.

Ik raad zeker Fabric 2 - terry francis aan.
Vind ik nog beter dan deze.
Is ook iets meer techhouse aanwezig.
Ik heb ze pas vandaag toegevoegd, dus nog enkele daagjes geduld

avatar van Antie
Wie deze al zo goed vind van "Craig Richards " moet dringend
deze eens beluisteren.

Fabric 15 - Tyrant mixed by...

Dubbele cd van Craig onder de naam "Tyrant"

avatar van Poa
Poa
Die twee tracks van SCSI-9 zijn heerlijk. Misschien maar eens wat van dat duo opsnorren.

Antie schreef:
Maar mij bij liggen de favorieten dan toch meer op einde.

Mee eens, de laatste 4 van deze mix: zeer fijn.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Hele dikke 4*, zeer goed begin van deze serie.

avatar van Bill Evans
Was tot nu toe totaal onbekend voor mij, deze Craig Richards. Ook bij de tracklist weinig herkenning. (14x7x4) van Roman Flügel herkende ik wel, van Mixmag Live (#20) met Richie Hawtin, maar bij nadere bestudering van de tracklist van die cd, heet dat nummer Altes Testament, (14x7x4) is blijkbaar de A kant van die plaat. Lijken verdomd veel op elkaar die twee.. Anyways, lekkere mix deze Fabric 01.