Four Shapes of Noize Render Personality Disorder EP (2006)

Hongarije
Electronic
Label: Black Hoe

1. Noize Punishment - Riotbringer (2:06)
  2. Unsane Virusez - Bullet in Your Head (4:53)
  3. Mental Output - Fuck Off Breakcore (2:54)
  4. Forbidden Society - No Future [Forbidden Society Remix] (5:58)
lambf
Lekker explosief Ep'tje. 4 verschillende bands, maar 1 iemand die de muziiek verzorgt (alleen in Unsane Virusez doet er nog een MC mee). Riotbringer is een explosief hardcore nummer met veel ATR invloeden zijn verwerkt. Bullet in Your Head is veel beter, relaxte drum 'n' bass met erg goede, relaxte vocalen. Fuck Off Breakcore is de hardste track. redelijk noisy, en erg druk. No Future is leuk, jammer alleen van dat lange intro.

thejazzscène
Ben niet zo vol over deze Ep. Het enige nummer dat nog een zekere hoogte behaalt is Noize Punishment - Riotbringer. Die beukt er nog stevig op los. De punkachtige trekjes mochten nog iets scherper gezet worden in de muziek.
Fuck off Breakcore leek mij eerst nog enige spanning te bevatten. Maar er zitten te weinig hoogtepunten in. Ik vind dat breakcore constant moet switchen tussen stiltes, tikkende geluiden en zwaar industriële beats. De muziek moet van oor naar oor vliegen en de luisteraar aanvallen. Dit doet het niet vind ik. Dit is voor mij eerder cheape core.

avatar van Leonard91
1,0
Dit is me veeeeeels te hard, daarnaast vind ik dat er erg weinig variatie in de tracks te herkennen is. Het ragt er gewoon een beetje op los, de enige track die ik nog enigzins kan "waarderen" is track twee, en in mindere mate track 4. Ik snap niet dat iemand in normale staat naar die andere twee nummers kan luisteren, wat een troep. Een 1*

Edit: Fuck Off Breakcore is een van de slechtste stukken "muziek" die ik ook gehoord heb. Nog een keertje geluisterd en ontdekt dat de chaos wel te overzien is, maar dat maakt het voor mij niet beter.

avatar van Onderhond
Njah

Fuck Off Breakcore is hier duidelijk de uitblinker op dit EPtje. Breakcore ditjes, datjes en vooral moetjes buiten beschouwing gelaten. Lekker compromisloos trommelvliesvernielingswerk dat op een mooi tempo doorraast.

De rest vind ik net wat lauw in vergelijking. Eerste track is fijn maar die punkinvloeden mogen eruit. Bong-Ra durft er zich ook wel aan wagen, klinkt meestal ook nergens naar. Tweede track is echt té soft en saai.

Laatste trackje is dan nog wel een stuk beter. Fijn dansvloerplaatje. Weinig uitdaging misschien, maar gewoon ff lekker voetjes van de grond.

Kleine 4.0*, met dank aan B1.