Tweet - Southern Hummingbird (2002)

R&B
Label: Elektra

1. So Much to Say (Intro) (1:24)
  2. My Place (4:24)
  3. Smoking Cigarettes (4:16)
  4. Best Friend (5:08)

11. Complain (5:14)
  12. Heaven (3:39)
  13. Call Me (2:56)
  14. Drunk (5:25)
  15. Southern Hummingbird (Outro) (1:31)
  16. Sexual Healing (Oops Pt. 2) (4:47)
  17. Big Spender * (5:42)

met Missy Elliott

totale tijdsduur: 1:03:15 (1:08:57)
avatar van BoordAppel
Ik ben niet echt een fan van R&B maar als Timbaland en Missy Elliot er iets mee te maken hebben dan wil ik het zeker wel een kans geven. Zij geven er altijd toch iets origineels aan en zorgen ervoor dat het niet verzand in standaard gezwijmel. Dat gebeurd hier dus ook niet maar echt heel bijzonder vind ik het niet. Veel nummers zijn me toch iets te saai maar er valt nog wel wat te genieten. Motel bijvoorbeeld. Tweet die alleen bijgestaan wordt door een gitaartje, iets wat je niet vaak hoort in de hedendaagse R&B. Leuk nummer.

Vind het wel jammer dat er niet meer nummers als Oops (Oh My) opstaan. Lekker bouncend nummertje zoals je ze wel vaker van Timbo hoort. De rest van het album is toch wat standaard R&B. Een beetje te vergelijken met de laatste van Missy. Daar stonden alleen wat meer up tempo nummers op en dat ligt me toch wat beter.

avatar van Jordy
Oops is inderdaad een goed nummer, jammer alleen van het deel waarin Missy met een erotische stem aan het uitleggen is hoe ze zich uitkleed enzo

avatar van Kos
Kos
Oops is erg lekker inderdaad , maar er zijn nogal wat verschillende versies.

avatar van Madonna
Tweeeet!!!! nee, geen gele badeend kreet......Deze topper ooit gekocht in NYC op straat bij een afrikaan. "I've found a place, where we can boogie, boogie all night" opnieuw uitgebracht met een lekkere discobeat. Deze hele CD is een ontdekkingstocht, paar keer luisteren en je bent hooked!..."OOOPPPSSSS, there goes my shirt above my head...ooh, my!"

-3.5-

avatar van kemm
Zomerse temperaturen, geen wolkje aan de lucht, een mooi strand en dan deze Southern Hummingbird in je oren, zo komt hij het meest tot zijn recht. Nog even wachten dus...

avatar van Kos
Kos
Oops is toch wel de beste Timbaland track to date.

avatar van catdog
Die beat van 'Oops'

avatar van pureshores
best een vreemd rnb album, temeer dat ondanks Missy Elliott en Timbaland niet van die futuristische bliepjes en loops gebruikt worden. Het luistert allemaal heel spaarzaam en minimalistisch en de single Oops is totaal een verkeerde inleider want er is verder niets van die categorie te vinden.Boogie 2 nite klinkt in de album versie al funky maar ik ben nu gewend aan de DB Boulevard remix (en niet die 538 gestoomde cover van Booty luv).
Eigenlijk is de eerste helft niet zo bijzonder maar juist de laatste nummers vanaf Heaven doen mij meer, bovendien zit er nogal wat venijn in de teksten (moet nog eens goed luisteren), het is in ieder geval ver van cliche (uit 2002/2003) en door de spaarzame produktie op de meeste nummers lijkt het inhoudelijk ook allemaal wat verder te gaan dan the usual bills en ass.
Alleen Smoking cigarettes is irritant want hetzelfde zinnetje wordt tot den treure herhaald