Biosphere - Shenzhou (2002)

Noorwegen
Electronic
Label: Touch

1. Shenzhou (5:04)
  2. Spindrift (4:37)
  3. Ancient Campfire (7:45)
  4. Heat Leak (4:57)
  5. Houses on the Hill (5:43)
  6. Two Ocean Plateau (3:10)
  7. Thermal Motion (4:27)
  8. Path Leading to the High Grass (3:55)
  9. Fast Atoms Escape (3:29)
  10. Green Reflections (3:32)
  11. Bose-Einstein Condensation (2:47)
  12. Gravity Assist (7:04)
avatar van Rayaccos
Er gebeurt niks dacht ik eerst, totdat ik langzaam werd meegetrokken in de warme soundscapes en er nooit helemaal meer ben uitgekomen.

avatar van John Doe
Ben benieuwd.

luxaflex
Heel heel warm...
Huizelijk...
Intelligent liftmuziek!
Een pracht album die je niet moet luisteren maar moet voelen!

avatar van Fianosther
Bij deze plaat waan ik mezelf altijd naar een donkere hotelkamer boven een concertgebouw. Ik lig daar dan op bed (met of zonder meid, het liefst met ) heerlijk te genieten van de muziek die in het concertgebouw gespeeld wordt. De stukken van Debussy die gespeeld worden zijn niet duidelijk hoorbaar maar daar ligt juist de kracht, het versterkt de sfeer in de hotelkamer met een grote factor. Pracht ambientplaat! 4*

_2M
Wat is dit toch een fijne plaat. Shenzhou zet je ver in de avond op terwijl je uit het raam staart. Je neemt en af en toe een auto waar, die even snel weer uit het weinige lantaarnlicht verdwijnt. Wegdromend over die vele nachtelijke bestemmingen word je ongemerkt meegesleept door deze warme deken van muziek. Betoverend.

avatar van Thelonious Monk
Dit album is diep. Diep gewoon. Fianosther heeft het gevoel dat ik hierbij heb perfect verwoord. Kan ik niet veel aan toevoegen

avatar van Nakur
Wat is Green Reflections eigenlijk een klassetrack! DIe was me nooit eerder echt opgevallen...

avatar van shimahero
Eindelijk nog eens een nieuw Biosphere kunnen kopen. Ben benieuwd.

yorgos.dalman
Ik vind Shenzhou (helaas) wat killer en leger dan zijn voorgangers Cirque en Substrata.
Toch zal ie t.z.t. nog wel eens om een herziening vragen.
Ik heb geduld.
Het is en blijft immers Biosphere...

avatar van popstranger
Ik vind dit na elke beluistering een meer en meer fascinerende plaat. De albums van biosphere zijn bij mij zowiezo al slowburners maar het sfeertje op dit album brengt me op plaatsen waar ik fysiek nog nooit ben geweest.