Thunderdome VI heb ik altijd als een ommekeer gezien in de reeks. Geen abrupte wending, maar de eerste CD die het ruwe en harde van de eerste Thunderdomes stilaan vaarwel zei. Afgezien daarvan, staan hier toch nog steeds een hoop zeer lekkere nummer op.
"Live At London" is zo'n lekker trackje. Hangt een speciaal sfeertje, zeer coole voice samples, en enkele leuke melodietjes. "Hardcore" is wat simpeler, leuke beuker, oldstyle, maar dan zonder dat extra ruwe kantje. "Get Down And ..." is de eerste echte track waar de kentering duidelijk is. Schattig, maar wat simpel en flauw. Ook "We Gonna Get This Place" is wat mager. Voelt te leeg aan. "Stereoid" is darentegen wel weer cool. De eerste basses zijn magisch, de rest van het nummer gewoon goed. "Burn Motherfuckers" is weer iets minder leuk, net als "Party ???". Tracks die wat te clean klinken. "Vulger" is de eerste echte topper. "Four Non Blonds" is weer een zeer coole Ilsa Gold track. Veel samples, heeft meer van een remix weg, maar wel leuk dus. Geweldige intro, verder lekkere samples en een aardig bassje. "Some Sort Of Pill" is ook leuk, maar op een totaal andere manier. Schattige voice samples en ook dat insectenvleugelsampletje is allerliefst. Thunderdome keert zich helemaal tegen z'n "Fuck Mellow" stelling met "The Witch". Coole track, daar niet van, maar echt hard is het niet meer. Topper van CD1 is ongetwijfeld "One More Time". Lekkere breakbeats, geweldige voice samples en coole melodieën. Altijd een zwak gehad voor deze track. "Get Busy Time" is een pak harder, stevige basses, typisch Scott Brown stijl ook. Nooit een echt grote fan geweest van de man, maar z'n nummers waren toch steeds de moeite. "Parade Of Love" is een nogal vervelende Dano track, "Fiesta Loca" een matig mellow nummertje. Ook "Musical Box" weet niet echt te overtuigen. "The Sound He Makes" wel, alleen zou ik niet snel gedacht hebben dat het een Prophet track was. Maar lekkere stomper dus. "Where's Rotterdam" is weer een misser, "Wake Up The Overdose" daarentegen een echte topper. Mellow, dat zeker, maar wat een schattig melodietje en leuke sampletjes. En dan nog zo'n heerlijk snel bassje, gevoelig punt
. Afsluiten doet deze CD voor het eerst met een mix van de vorige verzamelaar. Type mix dan zoveel mogelijk voice samples in één track probeert te proppen, maar ben ik op zich wel voor te vinden. Aardige CD, met enkele toppers, maar ook enkele dipjes dus
CD2 is in z'n geheel wat beter. Prachtige opener meteen. "Believe The Innocence" is een fantastische Prophet track, geweldige melodie en leuke voice samples. "Get Me Sexy" is een mindere track (projectje van 3 Steps Ahead, niet ?), "Kick This Motherfucka" iets beter maar verouderd. Was er vroeger wel voor te vinden, maar die Weirdo & Sim tracks doen me niet al te veel meer. "This Is The Thunderdome" wel. Blijft een ongemeen geweldige track, ook hier weer een wreed coole intro. Iets wat wel meer hardcore tracks op dit CDtje hebben. Ook "Burnin' Up" weet mij te bekoren, maar neigt weer een pak meer naar mellow. Ook "Shake Your Stuff" blijft in die randzone hangen. "Don't Deny The Beat" is wat minder, al blijft die Club X naam wel legendarisch voor ons Belgen. "Morphic Resonance" is de topper van CD2. Weer zo'n Holographic track dat z'n tijd ver vooruit was. Die goatrancy melodieën in hardcore, weet niet of het hen ooit nagedaan is, maar het resultaat klinkt geweldig. "Techno Renegade" doet me weer wat minder, "This Is Wicked" is het volgende toppertje. Weer een mellow track, ik weet het, maar nummertjes al deze blijven een smile op m'n gezicht toveren. Geweldige valse voice samples met trippy melodietjes. En ook "The Mad One" weet om dezelfde reden mij wel te bekoren. "Fuck You Up" is dan weer een stevig pak harder. Lekkere track, snelle ritmes en volle klank. "Don't Move Slow" doet me dan weer niks. Traag en loom, de titel dient blijkbaar ter compensatie. Ook "Get The Fuck ..." is een stevige misser. "Paradonna On Speed" is wel een zeer aardige Dano track, eentje om te cherishen dus. Lekker snel en cool melodietje. "Viva Vivaldi" is een cool verkrachtingstrackje (De zomer van de 4 seizoenen moet eraan geloven), wat ik ooit zelf aan onze muziekleraar laten horen heb toen. En mens doet wat als hij jong en onbezonnen is
. "SOB" is degelijk, maar 3 Steps kan beter, "Should I Say Fuck It" en "I Am The Magnificent" aardig, maar snel weer vergeten.
Aardige Thunderdome dus, maar ik had toch liever ofwel die ouwere, ofwel zo'n Happy Hardcore CD. Vele tracks zweven tussen beide in, en zijn vis nog vlees. 3.5*