F.R. David - Words (1982)

Tunesiƫ
Label: Carrere

1. Words (3:31)
  2. Someone to Love (3:28)
  3. Take Me Back (3:55)
  4. Pick Up the Phone (4:00)
  5. Music (3:13)
  6. Rocker Blues (3:35)
  7. Givin' It Up (3:19)
  8. He (3:13)
  9. Porcelain Eyes (2:41)
  10. Can't Get Enough (4:00)
avatar van Dielie
Words!

de jaren 80 waren toch ook geweldig

avatar van matthijs
Zingt ook op Vangelis 'Earth' (1973), beetje anders wel.

avatar van adri1982
matthijs schreef:
Zingt ook op Vangelis 'Earth' (1973), beetje anders wel.
Zoals daar in de nummers Let it Happen en My Face in the Rain. In het laatst genoemde nummer leek zijn stem heel wat op die van de Griekse/Egyptische Demis Roussos (1946 - 2015), omdat Vangelis destijds op zoek was naar een vervanger voor hem in Aphrodite's Child (Vangelis nam toen uiteindelijk toch maar zijn eigen artiestennaam aan).
Dit is ook terug te horen in zijn hit Words, waarin toch weer die Demis Roussos-achtige klank in zijn stem zit. Eigenlijk heet deze zanger Roberto Fitoussi, hij heeft zijn initialen omgedraaid en David erachter gezet.