Hospital Bombers - Footnotes (2007)

Label: Excelsior

1. Theme (1:37)
  2. Bad Neighbourhood (2:25)
  3. Jack Off (4:04)
  4. Devil's Music (2:15)
  5. Godwin's Law (5:01)
  6. Kittens (1:10)
  7. Punk's Not Dead (3:01)
  8. Plan B (2:04)
  9. Black Box (3:17)
  10. Tighten the Knots (2:28)
  11. Thunderstorm (4:00)
  12. Footnotes (3:58)
  13. From Up Here (1:39)
avatar van levenvergeten
Ik zag ze live in het Paard van Troje voor vrij weinig publiek, maar dat was een erg sterke show. Ze vroegen of het geluid harder mocht en rockten hun complete show lang gevarieerd door. Het is eigenlijk een redelijk normaal bandje maar de viool die er bij vlagen doorheen komt, of het orgeltje geeft het net even een leuke twist.

Het album staat nu op de luisterpaal en is ook vrij consistent en goed. Het is een indierockbandje, zoals er wel veel zijn, maar zeker één van Nederlands beloften. Ik ben benieuwd of ze zichzelf kunnen verbeteren in de toekomst. Dit is alvast een sterk debuut.

Ze doen mij een beetje aan Seedling denken door die viool. Eenzelfde soort bandje uit Nederland, maar dan van een paar jaar geleden. Leuk bandje, dat zeker.

avatar van levenvergeten
Dat meisje van de viool zat geloof ik ook in Seedling.

Susanne is dat volgens mij.

Leuke cd, een paar keer op luisterpaal beluisterd hopend dat ik eindelijk eens een artiest zou kunnen toevoegen, kom ik hier toch weer enigzins teleurgesteld aan, ff douche maar... leuke cd

hele leuke cd zelfs, zeker de nummers 4 t/m 7 heb ik vaak overnieuw zitten luisteren.

avatar van Relic Delic
Inderdaad een leuke plaat. Naar mijn weten één van de leukere Nederlandse bandjes van de laatste tijd.

avatar van gemaster
Uitstekend debuutalbum. Zag dit voorbij komen bij Vrije Geluiden van de VPRO. Ik kijk dat programma nooit omdat ik dan meestal werk of in coma lig van de avond ervoor. Dit keer had ik er tijd voor en ik zag de Hospital Bombers voorbij komen. Het interview was leuk en het liedje wat ze speelden, 'jack off', was bloedmooi. Snel dus de rest van het album geluisterd en hoewel dat niveau niet gehaald wordt, is dit een zeer geslaagde plaat. Een erg leuke ontdekking.

avatar van Yak
Yak
Fijn album zeg! Doet me sterk aan de Mountain Goats denken, maar dan minder spaarzaam. 4*

Larsch
Ik zie de vergelijking met The Mountain Goats niet zo, heel af en toe qua de stem van de zanger misschien. Feit blijft dat dit een heerlijke plaat is, vooral de viool werkt verfrissend. Alleen jammer dat From Up Here zo'n slecht nummer is, geeft me een nare bijsmaak. Wat mij betreft was het na het mooie Footnotes genoeg geweest.

Dat terzijde, 4,0*.

avatar van oruiz