Bryan Adams - You Want It, You Got It (1981)

Canada
Label: A&M

1. Lonely Nights (3:46)
  2. One Good Reason (4:22)
  3. Don't Look Now (3:06)
  4. Coming Home (3:34)
  5. Fits Ya Good (4:35)
  6. Jealousy (3:49)
  7. Tonight (4:58)
  8. You Want It, You Got It (3:49)
  9. Last Chance (3:17)
  10. No One Makes It Right (3:17)
avatar van Saldek
Ook hier nog veel soulachtige ondertoon te vinden. Toch geeft hij hier in vergelijking met z'n eerste toch meer, heel wat meer eigenlijk, ruimte voor wat pittig gitaarwerk. En dat maakt dit album gelijk al een stuk sterker.

yEYo!
Geen enkel nummer doet mij wat hier,jammer.

avatar van James Douglas
Met uitzondering van twee tracks heeft Bryan alles op dit album op later overklast op zijn opvolgers. Wat zijn dan die twee tracks die ik wel uitzonderlijk sterk zijn? Het stevig rockende 'Fits ya Good' en het minimaal klinkende 'Tonight'. Die laatste vind ik echt een pareltje van een ballad die ook op een Reckless niet had misstaan.

heb dit album pas eind jaren'80 leren kennen en was er direct weg van! Dit is de Bryan die ik graag hoor, "to the point", rauw, kort en krachtig, maar even goed zwoel en warm met zijn ballads waarvoor hij de ideale stem heeft! Absolute uitschieter zijn de ballads die niemand beter dan Bryan kon vertolken (coming home en no one makes it right)

avatar van rkdev
Eerste stap richting de BA die we kennen. Fits Ya Good en No One Makes It Right zijn voor mij de uitschieters.

goed album!!!

avatar van vielip
Iets beter dan het debuut maar nog niet op het niveau van Cuts like a knife dat hierna kwam. De nummers die me wel kunnen bekoren zijn; Lonely nights, Fits ya good, Tonight, No one makes it right en het titelnummer.

Hendrik68
Het debuut van deze jongeman uit Kingston, Ontario was niet om over naar huis te schrijven. De plaat ontbeerde naast goede songs ook een richting. Hij leek rock 'n' roll te willen maken dat echter tegelijk ook door jaren 70 disco liefhebbers leuk gevonden moest worden. Dat ging dus niet. Bob Clearmountain zag echter wel wat in deze kleine schreeuwlelijk. Hij ging zelf de productie doen en schakelde drummer Mickey Curry in om de LP van de drumpartijen te voorzien. Het enorm effectieve drumwerk viel zo goed in de smaak dat Mickey Curry lange tijd min of meer de vaste drummer zou blijven. Vreemd genoeg ontbreekt hij op sommige nummers van zijn werelwijde doorbraak Reckless. Dit album zet de toon voor de verdere carriere van Adams. De nummers zijn niet allemaal even sterk, vooral Jealousy en Don't Look now zijn van een dermate belabberd niveau dat zelfs Clearmountain en de begeleiders er geen chocola meer van kunnen maken. De overige nummers zijn echter dik in orde. De opener en de afsluiter zijn de onbetwiste toppers. Adams bewijst gemakkelijk in het gehoor liggende songs te kunnen schrijven, een vaardigheid die op de opvolgers steeds meer tot uiting komt, met als hoogtepunt Into the Fire.

avatar van vielip
Mooi geschreven Hendrik! Precies zoals ik dit album (en de daarop volgende) beleef. En ook ik heb me altijd afgevraagd waarom Mickey Curry op sommige nummers op Reckless ontbreekt. Zelfs in de videoclip van Run to you zie je die andere drummer. Zal wel komen doordat Curry een veel gevraagd sessiedrummer was in die tijd gok ik.

avatar van vielip
Ik verhoog toch naar 3*. Heb het album recent nog weer eens geluisterd en ik moet bekennen dat het overgrootte deel toch heel lekker klinkt. Als je de albums van Bryan langsloopt dan zit er t/m Into the fire eigenlijk best een mooie stijgende lijn in. Waking up the neighbours heeft ook nog zeker z'n momenten maar stijgen doet de lijn vanaf toen niet meer. Eerder andersom

avatar van Brutus
Een klasse beter dan het debuut, maar er staan nog steeds van die aalgladde nummers op.
Door houd ik absoluut niet van.

avatar van Twinpeaks
Toch wel een betere plaat dan het debuut , al is niet alles even hosanna .Een zoektocht naar de juiste vorm zullen we het maar noemen. De stijgende lijn in componeren valt wel op .Het krijgt wat meer kop en staart .
Leuk albumpje van Adams . Niks meer , niks minder . 3 sterren.

avatar van Arjan Hut
Hele leuke plaat. Helpt misschien mee dat ik deze voor 50 cent uit een eurobak (kortingsdag) heb gehaald. Viel me 100% mee, klinkt zelfs lekkerder dan Cuts like a knife. Heeft denk ik meer met de sound (van ouwe cd's) te maken. Lonely nights kende ik al van Uriah Heep.