Laserdance - Around the Planet (1988)

Dance / Electronic
Label: ZYX

1. Shotgun (Into the Night) [Remix] (5:17)
  2. Battle Cry [Remix] (5:46)
  3. You & Me [Remix] (5:00)
  4. Mars Invaders [Remix] (5:07)
  5. Around the Planet (5:42)
  6. My Mine (5:17)
  7. Excitation (5:27)
  8. Final Zone (3:55)
  9. Shotgun (Into the Night) (Spacemix) * (8:29)
  10. Megamix Vol. 2 * (11:19)
  11. Electro Based [Space Version] * (5:59)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Logisch vervolg op het succes van Future Generation: muzikaal ligt het gewoon in dezelfde lijn, zonder dat het gaat vervelen. Lekker synthdance-album met de daarbij behorende ingrediënten.
Klassieker in zijn soort met toppertjes zoals Shotgun, You & Me en Mars invaders.
Laserdance bestond aanvankelijk uit het duo Erik van Vliet en Michiel van der Kuy. De eerste hield zich vooral bezig met het produceren van de Laserdance-albums en vele andere synthdance-albums en de laatste hield zich vooral met de composities bezig. Helaas in 1995 na het tegenvallende The Guardian of Forever uit elkaar gegaan.
In 2000 heeft Laserdance in de vorm van Erik van Vliet en ene Julius Wijnmalen nog geprobeerd terug te slaan met Strikes Back, maar zonder succes, volgens mij. Sindsdien is Laserdance naar mijn weten een stille dood gestorven.
Maar ten tijde van Around the Planet was Laserdance nog goed bezig en is naast het debuut Future Generation een must-have voor synthdance-liefhebbers.