Laibach - WAT (2003)

Sloveniƫ
Avant-Garde / Dance
Label: Mute

1. B Mashina (3:51)
  2. Tanz mit Laibach (4:19)
  3. Du Bist Unser (5:39)
  4. Achtung! (4:07)
  5. Ende (3:47)
  6. Now You Will Pay (6:06)
  7. Hell: Symmetry (5:06)
  8. Das Spiel Ist Aus (4:22)
  9. Satanic Versus (4:53)
  10. The Great Divide (5:11)
  11. Wat (5:33)
  12. Anti-Semitism (5:38)
avatar van c-moon
Op WAT neemt Laibach voor een stukje de draad weer op waar ze hem bij KAPITAL achterliet.. Dat wil dus zeggen een meer dance gericht album, maar met dat verschil dat ik het stukken beter vind dan KAPITAL.... en er staan leuke uitschieters op zoals "Tanz Mit Laibach", "Das Spiel ist Aus" en "WAT"...

Maar al bij al toch niet zo'n heel geslaagde plaat, wat mij betreft.. op de plaat vallen de heren nogal eens in herhalng..

Maar goed, ze blijven natuurlijk binnen hun genre bij de groten, al mis ik op dit album de pioniersgeest en de originaliteit.. Zit de mot erin.?

avatar van 93.9
Met het verwesterd worden van Slovenie is langzaam aan ook de rol van Laibach en de NSK (Neue Slovenische Kunst) uitgespeeld.
Jammer, maar de teksten van deze groep waren toch op z'n minst dubieus te noemen.

Electro_
Is Tanz mit Laibach ook een 'single' geweest? Ik meen me een nummer van hun te herrinneren met een soort Nazi in de video waarin je de hele tijd een stel kisten in beeld ziet marseren?

avatar van c-moon
Ja, dat klopt Electro. "Tanz Mit Laibach" was de single voor dit album...

Is een leuk nummer.

Electro_
Heb hem beluisterd, waarom zo'n verschrikkelijk laag gemiddelde? Misschien moet ik de eerdere albums eens beluisteren, maar zelf vind ik dit al een erg leuk album.

avatar van voskat
Fantastisch album dat ook live fe-no-me-naal gebracht werd.

Volstrekt belachelijk gemiddelde inderdaad.
Jullie hebben gewoon een kutsmaak.

4.5 ster

Dubieuze teksten? Misschien wel, maar als Queen voor een massa van 10.000'en mensen hetzelfde zingt is er niks aan de hand: "Ein Fleisch, ein Blut, ein ware Glaube!"

Muziek waarbij je tenminste even begint na te denken, ja.

c-moon schreef:

Mijns inziens is dit album gewoon een verkapte
nazistische propaganda. Niet voor niets is Laibach de Duitse naam voor Ljubljana.

avatar van Slowgaze
Laibach was net zo zeer fascistisch als Hitler een schilder!