Des'ree - Supernatural (1998)

R&B
Label: 550

1. What's Your Sign? (4:07)
  2. God Only Knows (4:44)
  3. Life (3:38)
  4. Best Days (4:11)
  5. Proud to Be a Dread (3:57)
  6. I'm Kissing You (4:53)
  7. Indigo Daisies (6:55)
  8. Time (4:13)
  9. Down by the River (5:11)
  10. Darwin Star (5:20)
  11. Fire * (3:49)

met Babyface

12. Warm Hands, Cold Heart * (4:39)
  13. Soul Paradise * (4:06)
  14. You Gotta Be [1999 Mix] * (4:00)
avatar van Jordy
Dat nummer Life.... dat moet wel het nummer met de slechtste, meest infantiele lyrics ooit zijn

avatar van brooklyn
Inderdaad zeg. "I'm afraid in the dark, especially when I'm in a park"
Gaat nergens over

avatar van starbright boy
"I don't wanna see a ghost, rather eat a piece of toast and watch the evening news"

avatar van tovenaar
Ik kan me nog herinneren dat dat mens voor die lyrics 1 of andere prijs heeft gewonnen... oef, echt té slecht.

avatar van BoordAppel
Jordy schreef:

Haha idd maar toch vond ik dat nummer wel wat hebben.

tondeman
Favoriete artiest van David Brent (voor diegene die dat wat zegt)

avatar van brooklyn
idd, schitterend

Electro_
Vanavond bij Idols gaat iemand ook een nummer van haar zingen hoorde ik. Weet alleen niet wie, en het was niet Life. Maar die ga ik nu wel even luisteren want die is best leuk.

avatar van Carow
Volgens mij doen ze dan wel 'Kissing You'... zal me niet verbazen als het Ellen is.

Electro_
Nou, jij veel plezier bij het kijken. Ik ga liever iets kijken wat ik leuk vind en dan zie ik morgen de uitslag wel ergens.

avatar van AstroStart
Wel een leuk album. Best Days is echt een van mijn favoriete nummers allertijden. Wat een topplaat!

"I tried to disappear,
From all my aches and feras
But now I close my eyes and journey
To this paradise
So beautiful, simply wonderful
I sit down and take my time
'Cos I feel now,
they were the best days
of i'm convinced now
they were the best days of my life"

avatar van Snowwhite
1,0
ik vond dit echt een draak van een album. Heb m verkocht op een rommelmarkt op koninginnedag. Nietszeggende deuntjes, veel van t zelfde. Kissing You is t enige hoogtepunt op de cd, maar die kan ik ook beluisteren van de Romeo+Juliet soundtrack.

brooklyn schreef:
"I'm afraid in the dark, especially when I'm in a park"

starbright boy schreef:

Erg grappig idd.

avatar van ewalk
nonsens, Life is gewoon een prettig en vrolijk nummer dat ongecompliceerd en ongekunsteld vertelt over bijgeloof en dergelijke. Het hoeft niet allemaal superdiepzinnig en zo. Dat de tekst volgens sommigen simpel is doet overigens niet af aan de geniale compositie.

Misschien dat "Het Bananenlied" dan meer iets is voor de mensen die dit te simpel vinden.

ewalk schreef:

Simpele reactie...

Sorry, maar Life is echt compleet ruk.

avatar van FunkStar
Tja, Des'ree. Zingt ze nog? Ik vind het nummer Life wel erg makkelijk en veel te veel gedraaid. De andere single van het album What's Yout Sign vind ik op zijn tijd nog best leuk om te horen.
Het nummer I'm Kissing You vind ik 1 van de mooiste love ballads ooit gemaakt. Het zit ook in de prachtige film Romeo & Juliet.

musicfriek schreef:

Simpele reactie...

Sorry, maar Life is echt compleet ruk.

Over simpele reactie gesproken: iets ruk vinden getuigt in dit geval zekers van een weldoordachte mening met doorslaggevende argumenten. Ik ben helemaal om!

avatar van musicfriek
Als je beter leest, dan weet je waarom ik het ruk vind: de tekst!

avatar van ewalk
Ik heb goed gelezen en las alleen dat je de tekst grappig vond en niet ruk!

avatar van PEN15
Die Des'ree rekt te veel woorden en eindes van zinnetjes met ah-ah-ah-a-a om een voorbeeld te geven:

'Cos everyone, has a si-i-i-i-ign.
Whether supernatural or divi-i-i-ine.
Believe or not, if you're so incli-i-i-ined.
'Cos in this great big unive-eh-eh-erse
We're the stars on ea-ea-earth

Ik kan onmogelijk naar deze stem luisteren zonder me er aan te gaan ergeren. Teksten en liedjes vind ik af en toe zelfs wel leuk, maar die stem joh. Ze lijkt wel een of ander mekkerende grasvretende herkauwer.

avatar van pureshores
voor 1 euro gevonden, absoluut geen slecht album. De single Life is natuurlijk overplayed en van een redelijk silly niveau maar staat niet als etalage nummer voor dit album.
Het is voornamelijk de tweede helft waar wat pareltjes staan (Indigo daisies, Down by the river en Darwin star), wel allemaal rustige nummers met minimale begeleiding.
De stem van Des'ree moet je wel liggen uiteraard, maar de safe begeleiding is naar mijn mening ook wat bij die stem past, flinke hiphop beats of een house setting passen er totaal niet bij en dan verzuipt alles in de produktie, dus laat het maar lekker voortkabbelen