Arthur Baker - Give in to the Rhythm (1991)

geen stemmen

Dance
Label: BMG

1. Let There Be Love (5:36)

met Leee John, Tata Vega en Toney Lee

2. Leave the Guns at Home (5:19)

met Al Green

3. I.O.U. (4:18)

met Nikeeta en Wendell Williams

4. (Rock Me in the) House of Love (6:28)

met Wanda Nash

5. Feels Like the First Time (5:03)

met Nikeeta

6. Inspiration (5:27)

met Leee John en Tata Vega

7. C'mon C'mon (5:05)

met Leee John

8. If Love Had a Heart (5:16)

met Leee John

9. 2 Can Play This Game (4:22)

met Wanda Nash

10. Let's Start from Scratch (4:29)

met Nikeeta en MC G.L.O.B.E.

11. Surrender (Trance Like Us) (5:16)

met Adele Bertei en Wendell Williams

12. Kiss the Ground (You Walk On) (6:02)

met Adele Bertei

13. Meaning of Life (5:08)

met Kate Ceberano

't kan vreemd lopen: ene moment zit je bij New Order; het volgende moment zit je hier. Baker is bekend geworden als producer op Tommy Boy - o.a. Afrika Bambaataa, Soul Sonic Force. Produceerde o.a. "Confusion New Order"

Dit is eigenlijk een 'dance' plaat - redelijk 'mellow' - van voor het dance-era. Dit disco noemen doe je de plaat te kort. Track 12 en 13 hebben een behoorlijk stevige beat. De songs met John Lee (voorheen Imagination) zijn wat 'softer', maar heel prettig, net als tracks 3,6 en 9 die alle goed dansbaar (beetje als Philly-soul).

Deze cd heeft lang in de auto gelegen - samen met zelfgemaakte compilatiebandjes (die zijn inmiddels ter ziele) en kwam je dan op een feest(je) waar hopeloze muziek werd gedraaid ( en waar vermoeiende pogingen werden gedaan om op Al Jarreau of - erger nog - Joan Armatrading te 'swingen'), wilde ik nog wel eens naar de auto lopen en ...

Op Amazon.co.uk staat deze plaat vermeld zoals ie hier staat - ik heb hem in een versie met een 1:15 min (non-vocal) intro en een andere nr 10 track.