Boy George - U Can Never B2 Straight (2002)

Label: EMI

1. Ich Bin Kunst (2:38)
  2. St. Christopher (3:46)
  3. She Was Never He (3:33)
  4. Cheapness and Beauty (3:47)
  5. Fat Cat (3:24)
  6. If I Could Fly (4:08)
  7. Unfinished Business (3:36)
  8. Julian (3:39)
  9. Wrong (4:07)
  10. Letter to a School Friend (3:49)
  11. The Deal (4:41)
  12. Losing Control (3:15)
  13. Same Thing in Reverse (3:35)
  14. Il Adore (6:14)
  15. Bow Down Mister / Too Much Jealousy (13:27)
Opener Ich Bin Kunst is misschien even schrikken, want dit is toch andere koek dan we van deze artiest kennen.
Vaudeville-cabaret; niet meer of minder en laat ik dat nu juist erg waarderen dus mijn aandacht was er gelijk bij.
Helaas een eenmalig bod van heer O'Dowd want de rest tapt uit een ander vaatje maar zeker geen minder vaatje. St. Christopher is jazzy/bluesy waar Boy George zich vocaal lekker kan uitleven en dat doet hij verder op alle nummers wel. Veel nummers hebben een akoestische ondertoon en dat vind ik hem beter staan dan de rock-uitbarstingen die hij laat horen op zijn andere album Cheapness & Beauty. De meestal popliedjes zijn niet hoogstaand maar wel relaxed.
Veel nummers zijn opnieuw opgenomen en stammen uit verschillende periodes. Zo komen Ich Bin Kunst, St. Christopher en Wrong uit de theatershow Taboo, is Bow Down Mister een bewerking van een Jesus Loves You-nummer en komen Cheapness and Beauty, If I Could Fly en Il Adore van het al genoemde album Cheapness & Beauty (en nee dit zijn niet die rockuitbarstingen waar ik het over had).
Die stem blijf ik geweldig vinden. Nu is het hopen op een zeer consistent album. Misschien moet hij zijn maatje Antony maar eens raadplegen.....

Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd draai ik dit album zeer geregeld en ik vind het per draaibeurt leuker worden. Een halfje erbij was dus nodig en voorlopig ben ik er nog wel even zoet mee denk ik.