Juno (2007)

Label: Rhino

1. Barry Louis Polisar - All I Want Is You (2:37)
  2. Kimya Dawson - My Rollercoaster [Juno Film Version] (0:53)
  3. The Kinks - A Well Respected Man (2:41)
  4. Buddy Holly - Dearest (1:53)
  5. Mateo Messina - Up the Spout (0:53)
  6. Kimya Dawson - Tire Swing (3:07)
  7. Belle and Sebastian - Piazza, New York Catcher (3:01)
  8. Kimya Dawson - Loose Lips (2:24)
  9. Sonic Youth - Superstar (4:06)
  10. Kimya Dawson - Sleep [Instrumental] (0:52)
  11. Belle and Sebastian - Expectations (3:35)
  12. Mott the Hoople - All the Young Dudes (3:35)
  13. Kimya Dawson - So Nice So Smart (2:47)
  14. Cat Power - Sea of Love (2:20)
  15. Kimya Dawsona en Antsy Pants - Three Hugger (3:14)
  16. The Velvet Underground - I'm Sticking with You (2:29)
  17. The Moldy Peaches - Anyone Else But You (2:58)
  18. Antsy Pants - Vampire (1:20)
  19. Ellen Page en Michael Cera - Anyone Else But You (1:56)
avatar van Serpico
Weet iemand of hier de muziek op staat die ook in deze trailer voorkomt?

avatar van itchy
Ja, ik hoor Anyone Else But You van Moldy Peaches en All the Young Dudes van Mott the hoople..

Dank u .

avatar van likeahurricane
Leuke film met ditto muziek

Nogal een hype deze film, al kwam ik daar pas achter nadat ik hem al gezien had. De soundtrack is wel erg leuk: ik was verrast al die Moldy Peaches- en Belle and Sebastian-dingen voorbij te horen komen. En ook The Kinks komen in een leuke setting voorbij, al hoop je dat het nummer - in de film althans - nog even terugkomt.

avatar van otherfool
Voor het eerst sinds tijden dat ik in de bios echt *weg* was van de soundtrack. Geweldig eindnummer, deze cd ga ik zeker halen.

Ik ook.

Geweldige soundtrack. De muziek is erg luchtig en vrolijk, wat niet alleen goed past bij de film, maar ook los een fijn toontje aanslaat. Kimya Dawson is wel een terugkerende naam, dus die moet je wel liggen, maar zo ja, dan is het een érg leuk album. All The Young Dudes is een beetje anders dan de rest, maar is wel een hoogtepuntje. Dat laatste nummer roept steeds weer het beeld van de bijbehorende scène op, erg mooi.

4* lijkt wat hoog, maar is het zeker waard.

Gisteren de film gezien, A Well Respected Man zit al een dag in me hoofd

avatar van SirNoodle
Toffe film met spitse dialogen, en de soundtrack trekt die lijn eigenlijk door. Opgewekte muziek ook (de openingstrack doet me altijd lachen).

Mijn versie heeft wel een compleet andere hoes dan hier...

avatar van otherfool
When I wear it I feel cute

Als dit soort lulligheid niet aan u besteedt is, wordt het lastig om van de Juno OST te houden. Gelukkig smelt ik hier helemaal van weg en heb ik met Kimya Dawson een nieuwe favoriete artieste gevonden. Wat een heerlijke teksten! Op prijsnummer Loose Lips gooit ze er nog een schepje bovenop:

if you wanna kill yourself
remember that I love you
call me up before your dead,
we can make some plans instead
send me an IM,
I'll be your friend

Tja, daar krijg ik het nou heel warm van. Net als de film 4 dikke sterren, want ook de rest van de soundtrack kan me zeer bekoren!

otherfool schreef:

Hé, herkenbaar, ik ben ook helemaal fan van Kimya Dawson geworden. Ze zingt met een soort onaffe nonchalantheid waar tegelijkertijd toch wel emotie in ligt. Mijn favoriet van haar is trouwens Tree Hugger:

And the rattle-snake said I wish I had hands
so I could hug you like a man,
and then the cactus said:
Well don't you understand?
My skin is covered with sharp spikes that'll stab you like a thousand knives,
a hug would be nice but hug my flower with your eyes

Onzinnig, niet echt diepgaand, maar o zo leuk Heerlijke sfeer straalt dit album uit, vette aanrader!

D-ark
Geweldige teksten ook, moldy peaches liedje op deze soundtrack is ook onzettend geweldig.

avatar van Serpico
Expectations is trouwens het beste nummer op dit album. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen, binnenkort ga ik maar eens een hele cd van Belle and Sebastian bestellen. Ongelooflijk! Zo'n 60 keer gedraaid sinds 12 februari volgens iTunes.

avatar van KampF
Voor het eerst in tijden weer een superleuke soundtrack.
Of ik kijk gewoon niet zo veel films

Hier ook . Vroeger wel.

avatar van Bertus
Kreeg deze gisteravond van een vriendin in handen geduwd. 'Jij vindt Belle & Sebastian toch leuk?' vroeg ze met gevoel voor understatement en toen ik op die vraag volmondig 'ja' antwoorde was vastgesteld dat ik dit leuk zou moeten vinden. Wat ik inderdaad doe! Fijne verzameling nummers is dit! Ik zou er bijna de film van willen gaan bekijken

avatar van Serpico
Ik ben voor de lol eens op zoek gegaan naar een afbeelding van wat volgens mij de Europese cover van dit album is, maar google heeft niets geholpen. Heeft iemand hem? Staat leuker op mijn iPod als ik ook echt het hoesje heb dat ik zelf heb in plaats van deze

1,0
kvont een tegen valler. ik hou niet zo van gezongen soundtracks. de film was goed maar de soundtrack was minder.

maar een 1*

Vooral Dearest is leuk. Eigenlijk gewoon een leuk en vrolijke soundtrack, maar af een toe íets te... emo ("We sure are cute for two ugly people?")

Donny Tourette
Je mist de ironie.

avatar van starbright boy
Geweldige muziek terwijl ik werk.

avatar van oruiz
Bertus schreef:

doe maar dan. erg leuke film. ook voor jou.

avatar van hectometersnor
Ik krijg maar niet genoeg van All I want is you en I'm sticking with you...

Zeer vermakelijke album die de film tot een topfilm maakte wat mij betreft

avatar van Bertus
oruiz schreef:

doe maar dan. erg leuke film. ook voor jou.

Heb 'm inmiddels gezien; de film beviel best!

Sea of love & Expectations zijn mijn favorieten. Mott the hoople zou ik dringend eens moeten beginnen beluisteren!

Ik kan evenwel deze cd niet volledig uitzitten. De liedjes van Kimya Dawson past zeer goed in de film maar apart valt het me toch tegen, misschien wel iets te 'cute' voor mij.

avatar van Vincent90
Heerlijke film en heerlijke soundtrack vooral All I Want Is You. Iedere keer als ik dat nummer hoor komt er spontaan een glimlach op m'n gezicht.
Heeft iemand overigens nog voor me als ik meer van het soort nummers als All I Want Is You wil?

4* trouwens

D-ark
Wat blijft dit een heerlijke soundtrack.

avatar van Thelonious Monk
Zalige, feelgood soundtrack bij een al even "warning cheesy talk" hartverwarmende film.

avatar van HaanHoen
Wat een heerlijke sfeervolle soundtrack. Luchtige en vrolijke pop/folk liedjes die garant staan voor een glimlach van oor tot oor. Betere nummers hadden niet uitgekozen kunnen worden voor de film, maar ook zonder de beelden erbij staan de tracks stuk voor stuk als een huis. En dat met vaak niet meer dan een luchtig gitaartje en subtiele vocalen. 4*

avatar van starbright boy
starbright boy schreef:
Geweldige muziek terwijl ik werk.

Heb de CD niet, maar ik zou 'm moeten hebben. Dit heb ik mijn Boudisque-tijd als ik op de DVD afdeling stond echt helemaal suf gedraaid. Was de ideale CD voor in de winkel, kwam van een film en stond vol leuke muziek. Goede herinneringen.

De film tot op de dag van vandaag niet gezien, maar ik heb sinds kort de DVD.