Shelby Lynne - Just a Little Lovin' (2008)

3,67

Country
Label: Lost Highway

1. Just a Little Lovin' (5:20)
  2. Anyone Who Had a Heart (3:35)
  3. You Don't Have to Say You Love Me (4:13)
  4. I Only Want to Be with You (3:52)
  5. The Look of Love (3:22)
  6. Breakfast in Bed (3:22)
  7. Willie and Laura Mae Jones (4:10)
  8. I Don't Want to Hear It Anymore (4:38)
  9. Pretend (3:08)
  10. How Can I Be Sure (3:39)
12 BERICHTEN
avatar van J.J. Wever
Zo aan de titels te zien is dit een eerbetoon aan Dusty Springfield,
ben benieuwd!

tondeman
In de krant waren ze haar al aan het vergelijken met Dusty...het zijn iig allemaal goeie liedjes maar eerst horen dan geloven.

Het kabbelt me teveel.
En om voor hedendaagse Dusty door te gaan moet je toch uit een ander vaatje tappen.
Beetje meer emotie was niet verkeerd geweest.

Dusty in Memphis geldt als één van de zuiverste en mooiste blanke soulplaten. Het meesterwerkje uit 1969 bracht de Britse zangeres Dusty Springfield in Memphis, centrum van de soulmuziek, samen met het muzikale team van Aretha Franklin. Shelby Lynne baseerde haar nieuwe cd losjes op dit meesterwerk.

De kleine en beeldschone zangeres uit Alabama heeft een bewogen leven achter zich. Op precies het juiste moment stapt ze naar de microfoon om zich te wagen aan de beroemde liedjes van de Engelse ijskoningin. Lynne legt al haar gevoel en ervaring in de songs en houdt alles perfect onder controle. Precies zoals Dusty dat zo goed kon.

Lynne waagt zich niet aan vocaal trapezewerk en ze plaatst zichzelf evenmin boven de originele liedjes. Voor haar geen Trijntje Oosterhuis-complex. Beheerst vertolkt ze de klassieke songs, alsof ze de luisteraar intieme geheimen toevertrouwt. Een klein, semi-akoestisch combo begeleidt haar en samen strippen ze alle emotie van de originelen.

De songs kunnen het hebben. Negen van de tien tracks op de plaat behoren tot het klassieke Amerikaanse songboek, waaraan mensen als Carole King, Randy Newman en Eddie Hinton schreven. Just a Little Lovin’ is dankzij die sterke liedjes, de erfenis van Dusty en de soulvolle en eigengereide aanpak van Lynne een zeer bijzondere plaat.

van kindamuzik.net

tondeman
Ik vind het vooral gezapig. Het is wel redelijk gezongen hoor, maar door zo'n rustige en minimale instrumentatie heeft het nergens het karakter dat Dusty's liedjes hadden. Bovendien heeft het geen soul, iets wat Dusty zeer zeker wel had.

avatar van beaster1256
ik vind dit een zeer leuke cd die ik veel ga draaien , prima covers van dusty springfield

avatar van Didgeplayer
Album zojuist beluisterd. Dit is niet zo mijn ding. Ik ben niet echt onder de indruk van haar stem. Leuke muziek voor in een grand cafe, maar niet bij mij thuis. Maar ja, smaken verschillen.

avatar van Jetsertje
Net binnen gehaald, prachtig

Gish
Help ! Waar is Dusty ?
Afblijven van klassiekers mevrouw Lynne.

avatar van heicro
Dusty Springfield zingt deze liedjes veel beter.

Cover-cd's zijn ook nooit zo aan mij besteed, maar deze is toch wel een hele mooie, hoor!

avatar van Frans_K
Prachtig album wat ik graag en vaak draai. In een grandcafé hoor ik vaak Norah Jones ik zou dit een hele goede aanrader/ verbetering vinden!