Grieves - Irreversible (2007)

Label: Black Clover

1. Fly Away (2:47)
  2. Unedible (3:23)
  3. Bottom of the Bottle (4:04)
  4. He Won't Answer (2:56)
  5. I Ate Your Soul (3:33)

met P Smoov

6. Irreversible (3:51)

met Mr. Lif

7. *Skit* (0:43)
  8. Capitol Hills Girls (That Look Like Capitol Hills Boys) (3:58)

met P Smoov

9. Front Foot Planted (4:10)

met Symmetry en Type

10. Another Love (4:52)

met Helen Chance

11. Scar Gardens (4:01)
  12. Get Down (3:06)
  13. Half Empty (3:57)
  14. Rebecca (2:34)
  15. If Luck Was a Lady (3:03)
  16. The Room We Hide In (2:56)

met Mad Son en Kublakai

17. Lazt Kall (7:10)

met Type, Rik Rude en P Smoov

18. Heroin Music (2:50)
avatar van jelmer19
De man is niet het prototype rapper qua uiterlijk, maar zijn muziek is zeker niet slecht. Met een nummer als Unedible bewijst hij dit. Ook de meeste andere nummers zijn zeker het beluisteren waar
3.5*

RedLightCityBoy
Clip van Unedible toegevoegd.

avatar van P.O.W.
Titeltrack is zo vet.

avatar van Chrisseh
Zitten zeker leuke tracks tussen, maar ook een paar die op den duur wat gaan vervelen.

Wat doet Capitol Hill Girls er opeens tussen trouwens? Dat nummer past echt niet bij dit album.(maar vind ik op een vreemde manier wel aanstekelijk).

avatar van P.O.W.
Vage track indd, maar op 1 of andere manier skip ik em niet vaak.

Grieves is een mc die getalenteerd is vind ik, vooral op de wat diepere nummers weet hij altijd te overtuigen, en dat zijn ook allemaal juweeltjes. Maar goed jammer genoeg staan er ook wat nummers op waarvan ik denk, is dat nodig.
Maar toch is dit een cd die het downloaden waard is, je krijgt er geen spijt van

avatar van Rene1979
Deze is duidelijk minder dan zijn opvolger. Maar ondanks dat nog steeds erg goed. Heb dit plaatje nu origineel in bezit en ben er erg blij mee.

avatar van Elohim
heerlijk album, ben echt een fan van dit album, ben nu bezig die EP uit 2010 ergens te pindakazen, en ga de andere albums die op MM staan ook even pindakazen

ik ben verliefd geworden op deze muziek na het horen van scar gardens. wat een heerlijke track is dat. de eerste drie nummers hebben me nooit erg kunnen boeien, I ate your soul klinkt altijd zo leuk. heerlijk sampletje. Daarna de gruwelijke samenwerking met Mr. Lif. Klinkt vet, leuke voice samples erin en lekkere verses van Grieves en Mr. Lif.
de skit is echt grappig eigenlijk XD
Capitol Hill Girls is juist een track die ik ALTIJD oversla, vind er echt niks aan.
Front Foot Planted, Scar Gardens, Get Down en de titeltrack zijn mijn favorieten. nummers als Capitol Hill Girls en Lazt Kall zijn tracks die ik altijd oversla.
over het algemeen is Grieves een goede MC die lekker spit met emotie, en vaak goede teksten.

Vergo
Elohim schreef:
nummers als Capitol Hill Girls en Lazt Kall zijn tracks die ik altijd oversla.

Ga ik helemaal mee akkoord. Super album 4*

avatar van Elohim
Alleen tracks als Capitol Hill Girls en Lazt Kall weerhielden mij ervan hier een vijf voor te geven. Die tracks ben ik tot zo'n punt gaan waarderen dat ik dit naarboven ga afronden naar de vijf.

avatar van -marco-
Heerlijk album van grieves, maar met Lazt Kall slaat hij de plank volledig mis, jammer.

Doch is de rest zeer goed te pruimen tot zeer goed.

Zijn 2011 album is dan voor mij ook HET album waar ik dit jaar het meest naar uitkijk!!

avatar van Silky & Smooth
Grappig dat ik ben begonnen bij Grieves laatste album/EP en eindig bij zijn eerste album, die ik al veel eerder had. Inmiddels is hij uitgegroeid tot een van mijn favoriete rappers. Hij rapt makkelijk, heeft een leuke stem (al merk je op dit album nog wel eens dat hij jong is) en zijn teksten zijn echt sterk. Dit album vind ik wel de minste tot nu toe, maar ook hier staan enkele erg goede nummers op. Jammer dan van Capitol Hill Girls en Lazt Kall. Ook vind ik het jammer dat ik de remix van I Ate Your Soul eerder gehoord heb dat het origineel, wat ik toch een van de mindere tracks vind. Op de EP vind ik dat juist een van de beteren!

avatar van Harderwiek
Hoeveel zijn er hier eigenlijk van uitgekomen?

avatar van MAS
MAS
Volgens mij is dat niet bekend.

avatar van Harderwiek
Goed album. Maar te lang. Grieves is wel echt hele fijne rapper met echt heerlijke flow! Ook zitten er een paar missers in en dan vooral Capitol Hills Girls, wat een klote nummers is dat, zonde! Wat erg fijn klinkt is dat hij de refreintjes zelf zingt en ook nog lekker klinkt en niet teveel herhaalt wordt, echt een pluspunt! Misschien dat die nog groeit, maar ben bang van niet, dit vooral door de lengte denk ik! 4*

avatar van Harderwiek
Heb hem halfje verlaagd, het album is simpelweg te lang, wat Grieves hier nog niet aan kan (hoop op het volgende album wel). Another Love is wel een nummer dat erg is gegroeid voor mij, op dit album. Heerlijk.

avatar van jordkaka
Keek net die clip, wtf is dat nou voor een gast. Maar het klinkt echt supervet dus ga dit maar eens luisteren.

avatar van ecktepatrick
Kan je ergens nog aan dit album komen?

avatar van Harderwiek
Hier. Ik had hem dubbel, maar heb mijn tweede exemplaar helaas maand geleden verkocht

avatar van ecktepatrick
Okee thanks.