Bobby Bland - Call on Me / That's the Way Love Is (1963)

Blues / R&B
Label: Duke

1. Call on Me (2:34)
  2. The Feeling Is Gone (2:29)
  3. Honky Tonk (2:22)
  4. Cry Lover Cry (2:46)
  5. Wishing Well (2:37)
  6. Share Your Love with Me (2:44)
  7. That's the Way Love Is (2:39)
  8. Care for Me (2:36)
  9. No Sweeter Girl (2:37)
  10. Bobby's Blues (2:22)
  11. Ain't It a Good Thing (3:18)
  12. Queen for a Day (2:56)
avatar van jorro
Redelijk bluesalbum van deze voor mij nog onbekende artiest. Goede songs, maar Ik mis wat emotie op dit tot in de puntjes verzorgde bluesalbum. Het is daardoor mij ietwat te glad. Dat past in mijn beleving niet helemaal bij blues.
Wel scoort dit album een mooie 15e plaats in de 100 Greatest Albums of 1963, Maar een niet opvallende 297e plaats in de BestEverAlbums of 1963.

avatar van jorro
Je hebt gelijk. Ik heb een paar weken geleden dat album van Bobby Bland beluisterd.
Maar ik beluister zoveel musici in de lijstjes die ik langs loop dat ik blij ben dat ik niet alles opsla.
En ja, dat is een 4* album.

avatar van spinout
Een echt blues album is dit niet; soms klinkt het als pop/easy listening ondanks Bland's goede stem. Er staan gelukkig ook goede nummers op.