Hitzone 38 (2006)

18. Snow Patrol - Chasing Cars
  19. Gebroeders Ko - Boten Anna
  20. Kus - Kus Gaat Los
avatar van musicfriek
Ook een zeer zwak deel wat mij betreft. Track 11 ken ik niet Scissor Sisters blijft een feest dat nummer en James Morrison vind ik weer een verschrikking. Het slechtste nummer is veruit Fergie Dan hoor ik 10x liever Kus..

Track 11 is hetzelfde als alle andere tegenwoordige danceproducties van Spinnin' Records: lopende band werk.

London Bridge vind ik eerlijk gezegd wel een leuk nummer, Kus ken ik volgens mij niet.

avatar van kaztor
0,5
Om Rob De Geus even te quoten: Hier word ik niet vrolijk van!
Hier zit helemaal niets bij.

Ook R.O.O.O.M. niet?

avatar van Kos
Kos
Alleen Shakira is wel aardig. .

avatar van tnf
tnf
Vast niet een van de beste delen. Het meeste is óf degelijk in elkaar gezet doch zouteloos, óf het is rommel.

Tracks 1, 3, 17 en 18 vallen in de categorie 'draaglijk' en track 2 zie ik als humor.

avatar van kaztor
herman schreef:
Ook R.O.O.O.M. niet?

Zegt me niets. Maar het meeste dat in de Top 40 staat zegt me niets bij de titels. Ik ken er hier een hoop van, maarre...... 't is niet best!

avatar van LucM
De nummers van Scissor Sisters en Snow Patrol vind ik prima (van beiden heb ik hun full CD waar dit nummer op staat). De rest zegt mij ook niets en enkele ken ik zelfs niet.

avatar van NewYorkCityLight
En wat vinden jullie van nummer 4?

NewYorkCityLight schreef:
En wat vinden jullie van nummer 4?

Heb ik zojuist beluisterd, het is enkel maar een sample van "Why" van Bronski Beat met een beat daarrond, inspiratieloos en dus compleet overbodig. Het feit dat hiervan nog verschillende remixen zijn uitgebracht, bewijst dat het enkel om de poen gaat.

avatar van vin13
0,5
Snowpatrol op eenzame hoogte neerkijkend op puin.

timon
Hoogte- en dieptepunten wisselen elkaar ongenadigd af op deze 38e editie uit een verder, hopeloze verzamelreeks. Keane en Kus, Snow Patrol en Gebroeders Ko.

avatar van LucM
De nummers van Shakira en Wyclef Jean, James Morrison en Keane vind ik ook nog te doen evenals dat van Kim Wilde (is het een remake of de originele versie?).

avatar van Madjack71
Niet slecht an sich, met James Morrison een van de populaire betere ontdekkingen van afgelopen periode.
Robbie Williams, die wat aan kwaliteit heeft ingeboet, maar nog redelijk mee kan.
Scissor Sisters, heerlijke Village People nostalgie muziek.
Beyonce, is een stayer. Heeft uitstraling, stem en de juiste mensen om zich heen.
Shakira met Wyclef, vind ik zowat het meest prikkelende nummer van haar.
Fergie, vooruit dan voor deze keer. Maar heeft verder niet veel talent vind ik.
Bob Sinclair...heeft een neusje voor leuke liedjes.
Kim Wilde is vergane glorie.
Blof pakt met Mens redelijk goed uit.
en Keane vind ik het mooiste nummer.
Snow Patrol, ben benieuwd of ze zichzelf ook nog kunnen ontwikkelen, of dat het bij die herhalingsakkoordenpop blijft.

avatar van Dibbel
Hitzone 38, jaar 2006:

Mijn ergens eerder gedane bewering dat het vanaf 2003 langzaam maar zeker weer wat beter gaat met de patient hitparadepop, wordt vooralsnog niet helemaal gestaafd, maar heel erg beroerd is deze nou ook weer niet.
Op deze weer 3 covers, waarvan er 2 mij gestolen mogen worden: Supermode met Tell Me Why (Bronski Beat uit 1984), wat ik toen al niks vond en Beatfreakz met Superfreak (Rick James (R.I.P.) uit 1981) die ik toen wel goed vond, maar hier vreselijk.
Kim Wilde covert zichzelf (1988) en dat mag ze van mij (van mij geen kwaad woord over mijn leeftijdgenote Kim Wilde, om hopelijk begrijpelijke reden).
Dan 2 nummers voor de kinderen van de Gebroeders Ko en Kus (ooit live gezien rond die tijd met mijn dochtertje), waar ik niks over zal zeggen.
Erg irritante liedjes van Kelis, Fergie, Bob Sinclar en John Marks.
Dance 4 Life van Tiesto hoor ik liever zonder Maxi Jazz en de liedjes van R.O.O.O.M. en Cascada kunnen er mee door, zonder dat ik ze vind irriteren.
Shakira irriteert wel een beetje, maar toch is dit op een of andere manier een goed nummer.
Beyonce kan ik ook wel hebben, maar Robbie Williams heeft met Rudebox ook wel een beetje een vervelend nummer.
Dan houden we de goede nummers over, te weten (van goed naar beter): James Morrison, Scissor Sisters, Blof, Keane en Snow Patrol).
Kom ik net op 2 sterren.

avatar van tnf
tnf
Sommige nummers van deze cd wat uitgebreider besproken. Mochten mensen na het lezen hiervan denken dat ik eerst wat zure citroenen heb geconsumeerd alvorens hieraan te beginnen: Nee, dat is níet het geval.

(Bij de niet-besproken nummers zit trouwens niks waarvoor ik wél warm loop.)

Robbie Williams - Rudebox

Een cover van Sly & Robbie's Boops, geen topfavoriet maar wel gewoon een leuk nummer. Robbie's versie vind ik iets knulligs hebben, vooral als die robotstem ertussendoor komt, en voor de pseudo-80's-productie moet ik echt in de stemming zijn (beter gezegd: pseudo-80's-productie vind ik per definitie een 'hit-or-miss-thing', het gaat in mijn oren al snel plastic klinken). Deze jongen kan absoluut beter dan dit.

Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'

Inmiddels al een goede subtopper op trouwfeesten, bedrijfsfeesten, enzovoort (tegen classics als Paradise by the dashboard light is moeilijk op te boksen). Voer voor massa's pittige kapseltjes die eventjes zin hebben om lekker gek te doen. Dit visioen maakt het wat campy nummer verder niet slechter, goed geschreven en een leuk tussenstukje op ongeveer 1/3 van het nummer bovendien, al vind ik het over de gehele linie wel érg gladjes.

Supermode - Tell Me Why

Steunend op een Bronski Beat-sample. Nogal 'leeg' deuntje. Ik voel er niks bij, het is me te vlak. Ik houd productioneel gezien simpelweg van wat meer dynamiek. Doe mij het origineel dan nog maar een keer.

Beyoncé - Déjà Vu

Geen enorme favoriet, maar wel gewoon lekker geproduceerd, en goed gezongen. Dat is een behoorlijk nietszeggend commentaar, maar er staat verder zó weinig leuks op deze editie (voor mezelf, dan), dat dit nummer toch maar even meegenomen moest worden.

Shakira en Wyclef Jean - Hips Don't Lie

Hebben meer mensen dat, dat ze de muziek vinden klinken als een mp3 op een te lage bitrate???

Beatfreakz - Superfreak

Dodelijk ongeïnspireerde cover van een van origine prima nummer van Rick James. Makkelijk cashen, lopende band-werk inderdaad, ik kan hier echt niet tegen. Bah.

Bob Sinclar en Cutee B. - Rock This Party

De vierde keer op deze cd dat er zonodig een (leuke) oude plaat door de gehaktmolen moest, dit keer is het C & C Music Factory's Gonna make you sweat. Resultaat is een combinatie van het kenmerkende melodietje met een hoop nutteloos geschreeuw eroverheen. Had dat nou niet gedaan. Het ergste is nog wel dat ik wéét dat Bob Sinclar veel beter kan dan dit; wat is er toch gebeurd met die vent sinds YouTube - Bob Sinclar - The beat goes on (Original Mix) (2002)?

Cascada - Everytime We Touch

Ik word op en neer geslingerd tussen 'vreselijk plat' en ook 'best gezellig'. Als op een dag bekend wordt dat Jan Wayne hier stiekem achter zat, zal ik niet verbaasd zijn. Dit is nagenoeg dezelfde simpele dreun als dat hij een jaar of vier eerder uitbracht. Ik dacht dat deze muziek in 2006 al uit de mode was. (Ik vind het trouwens positief dat ze voor de variatie eens een nét iets voller ogend meisje in de spotlights zetten; geen vadsig zwijn maar wel dichter bij 'de gemiddelde mens' staand dan de poppetjes die meestal als gezicht van dergelijke muziek dienen. Ze ziet er prima uit.)

John Marks - Carnival

Standaard lege, emotieloze 538 Dance Smash-cd-muziek. Ik zie er zó 50.000 mensen in een enorme hal op los gaan, maar kan er zelf werkelijk NIETS mee.

Keane - Crystal Ball

Dit is zo'n typische hedendaagse, ongeveer in deze periode opgekomen manier van 'rock'plaatjes produceren (waar ook o.a. Coldplay zich schuldig is aan gaan maken), waarbij in de refreinen hetzelfde euvel optreedt als bij danceplaatjes als het eerder besproken Tell me why; een trend die in die hoek al wat eerder ontstond: een wat vlakke muur van geluid. Er zit te weinig dynamiek in naar mijn smaak. En echt rocken vind ik dergelijke muziek vaak niet, terwijl het zich wel zo voordoet: ook dit nummer doet me snakken naar jankende gitaren en een zanger die a la de good old frontmannen van Nirvana en Living Colour alles eruit gooit. Professioneel gezien zit het geramd in elkaar, maar waar is de passie, verdomme?

Gebroeders Ko - Boten Anna

*kreunt zachtjes doch gepijnigd*

tnf schreef:
Shakira en Wyclef Jean - Hips Don't Lie

Grappig dat je dit zegt. Ik heb het niet vaak bij popmuziek (hoe goed of slecht ik het ook vind), maar juist dit nummer vind ik ook altijd erg flets klinken (en ik heb de originele single gehad, dus geen mp3). Met name de bas laat het nog wel afweten in mijn herinnering.

Herkenbare opmerking trouwens over de pittige kapsels bij Scissor Sisters. Ben blij dat ik niet veel van dat soort trouwerijen etc. meemaak.

avatar van pureshores
1.James Morrison - You Give Me Something-saaie huisvrouwenmuzak, dat ie veel beter kan bewees ie met Slave to the music

2.Robbie Williams - Rudebox-een vreemde comeback maar dit nummer werkt wel, de rap is verschrikkelijk slecht maar de beats maken het en iig veel beter dan die saaie skyradio pop die hij doorgaans maakt

3.Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'-pastiche camp pop met knipoog naar Bee Gees in dit nummer, je wordt er wel vrolijk van

4.Supermode - Tell Me Why-verdere bewerking van 80's discostampwerk, alleen leuk voor jongeren die origineel niet kennen, formule werk

5.Tiësto - Dance4Life-hoe iemand opgezweept kan worden door Maxi Jazz's slome stem is mij een raadsel

6.Kelis - Bossy-Kelis Rogers terug op naaldhakken en weer naar rnb en het is gelijk allemaal minder, maar nog altijd beter dan wat haar contemporaries doen

7.Beyoncé - Déjà Vu-adhd rnb, de Freemasons remix is wel heel leuk

8.Shakira en Wyclef Jean - Hips Don't Lie-dit staat waarschijnlijk in mijn top 50 meest irritante platen aller tijden

9.Fergie - London Bridge-solo werd Fergie niet wat ze zelf waarschijnlijk dacht te bereiken, dit nummer is wel enigzins te doen, het is weer eens wat anders

10.R.O.O.O.M - First Thing-ken ik niet

11.Beatfreakz - Superfreak-meer 80's opwarmwerk

12.Bob Sinclar en Cutee B. - Rock This Party-het origineel van C&C Music Factory hoeft niet geupdat te worden en waar al dat geschreeuw voor dient is een raadsel

13.Cascada - Everytime We Touch-botsauto muziek

14.John Marks - Carnival-ken ik niet

15.Kim Wilde - You Came-origineel 88 is leuk, nieuwe versie ken ik niet

16.Bløf - Mens-mens stop eens met zingen

17.Keane - Crystal Ball-Keane kan bij mij weinig verkeerd doen, degelijke popplaat

18.Snow Patrol - Chasing Cars-dit is 1 van hun grootste hits maar beetje gezapig, dr zouden nog veel leukere singles komen

19.Gebroeders Ko - Boten Anna-infantiele muziek voor Tros publiek

20.Kus - Kus Gaat Los-OK dan moeten wij op de vlucht

avatar van RogerV
1,5
1.James Morrison - You Give Me Something
Degelijk, maar zal het niet zelf opzetten

2.Robbie Williams - Rudebox
Een van zijn leukere nummers

3.Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'
Leuk nummer

4.Supermode - Tell Me Why
Erg toffe houseplaat op de Bronski beat loop.

5.Tiësto - Dance4Life
Buitengewoon brakke trance

6.Kelis - Bossy
Dit heeft wel een leuk deuntje

7.Beyoncé - Déjà Vu
Kan me niet boeien maar er zijn ergeren platen in die soort

8.Shakira en Wyclef Jean - Hips Don't Lie
Plaat met een enorme "vul hier een of andere Limburgse regionale zender in die mijn oma altijd had opstaan"-sfeer.

9.Fergie - London Bridge
Hee deze vin dik zowaar leuk

10.R.O.O.O.M - First Thing
Niet echt interessant

11.Beatfreakz - Superfreak
Even veel inspiraties als bubbels in een fles cola die 3 weken zonder dop op de aanrecht stond

12.Bob Sinclar en Cutee B. - Rock This Party
Hier daalde Bob Sinclar af naar een heel bedenkelijk slecht niveau. Hoe een oot gewaardeerde houseartiest creatief in verval kwam. Afgrijselijke verkrachting van een goede 90's classic.

13.Cascada - Everytime We Touch

Saai degelijk

18.Snow Patrol - Chasing Cars
Saai degelijk

19.Gebroeders Ko - Boten Anna
Vooral je hersenen operatief weggehaald zijn

20.Kus - Kus Gaat Los
Kindermuziek

Autobahn
Nummer 1: heb ik een tijdje leuk gevonden, maar nu kan ik hem niet meer zo goed hebben. Ondanks dat wel een aardig nummer.

Nummer 2: ik kan me niet voorstellen dat Robbie hier trots op is...

Nummer 8: Shakira is een mooie vrouw en dat wordt ook erg uitgebuit in haar muziek en clips. Heb er daarom weinig mee.

Nummer 9: mwah.

Nummer 13: 1 van de vele zangeresjes die probeerden te profiteren van het Britney succes, zullen we maar zeggen...

Nummer 18: dubbel, de ene keer dat ik hem hoor, vind ik hem mooi, de andere keer kan ik hem niet uitstaan. Vind dit ook 1 van de mindere nummers van Snow Patrol, Run is veel beter.

Nummer 19: voor een avondje gek doen is dit leuk, maar verder puur slecht.