Belle and Sebastian - Storytelling (2002)

Label: Jeepster

1. Fiction (2:32)
  2. Freak (2:19)
  3. Dialogue: Conan, Early Letterman (0:26)
  4. Fuck This Shit (2:31)
  5. Night Walk (2:06)
  6. Dialogue: Jersey's Where It's At (0:22)
  7. Black and White Unite (3:54)
  8. Consuelo (2:55)
  9. Dialogue: Toby (0:33)
  10. Storytelling (3:01)
  11. Dialogue: Class Rank (0:11)
  12. I Don't Want to Play Football (0:57)
  13. Consuelo Leaving (2:29)
  14. Wandering Alone (2:38)
  15. Dialogue: Mandingo Cliche (1:20)
  16. Scooby Driver (1:13)
  17. Fiction [Reprise] (1:22)
  18. Big John Shaft (3:55)
Een alleraardigst tussendoortje, anders moet je het zeker niet zien. En zo vervelend is ie zeker niet

avatar van kappeuter
Dit is neem ik aan het soundtrack album van de film Storytelling ? Muziek van deze band is in ieder geval te horen in deze film.

avatar van starbright boy
Min of meer wel. Dit album is de soundtrack zoals Belle and Sebastian hem had gemaakt toen Solondz hen vroeg. Uiteindelijk is maar een zeer beperkt deel van de muziek op deze cd in de film terecht gekomen en er zijn ook een of twee nummers van Belle and Sebastian in de film te horen die weer niet op dit album staan.

avatar van kappeuter
Ah bedankt! Komt overigens wel vaker voor dat op het soundtrack album nummers staan die niet in de betreffende film te horen zijn.

leuk album hoor, maar niet zo goed als een regular album. ik vind vooral 'Fuck This Shit' en 'Big John Shaft' geweldige nummers.

avatar van Kaaasgaaf
Het titelnummer is volgens mij het eerste dat Sarah Martins voor de band schreef en meteen een heel geslaagd fijn nummer, Paul McCartney kwaliteit!! (het trompetje in het nr doet me aan Penny Lane denken)

Maar het mooiste van dit album is voor mij toch wel Murdoch's I Don't Want to Play Football, kort en krachtig en geweldig voor romantische onsportievelingen als ik die de liefde altijd zullen verkiezen boven het spel.

Soundtrack van begin tot eind is heel erg fijn om een boek bij te lezen en dat is zeker geen belediging, want ik ken maar weinig platen waar ik goed bij lezen kan. Dient het immers alsnog als sountrack (voor mijn boek) en is de band hier dus ook alweer in geslaagd!

De film vond ik trouwens erg goed, maar B&S verdient een nog veel betere film, waar hun sountrack ook helemaal in gebruikt kan worden. Mrs Coppola?

een aardige onofficiele score, misschien iets te onsamenhangend. ze lijken op dit album tevens wat meer af te wijken van hun originele geluid, het klinkt wat losser allemaal. Fiction is een prachtig motief, I Don't Want to Play Football lijkt wat betreft de overheersende zang nog het meest op Slow Grafitti {een van mijn favorieten} en Scooby Driver alsmede Wandering Alone en Black and White Unite hebben de standaard melodieuse kwaliteit die we van Belle & Sebastian kennen. nergens echte uitschieters, maar al met al een aardige plaat.

3,5 sterren.

avatar van thetinderstick
De meeste soundtracks kunnen me niet heel erg boeien, maar deze plaat is toch best heel leuk. 'Fiction' is gewoon een prachtige instrumentaaltje, net als 'Consuelo' en 'Fuck This Shit', en dan heb je nog 6 nummers met vocalen, die ook allemaal prima zijn. Mijn favorieten zijn 'Black & White Unite' en 'Big John Shaft'. Ook 'I Don't Want To Play football' is sterk, maar veel te kort.

Nihilisme
Aardig, maar wel één van hun zwakste releases. Afijn, ik beschouw het dan ook (uiteraard) niet als een echt album. Vermakelijk tussendoortje, maar voor het betere werk moet je toch echt bij If You're Feeling Sinister of Push Barman zijn!

Drie sterren toch wel. Het blijft toch Belle and Sebastian...