Bauer - On the Move (1999)

Label: Excelsior

1. T, J & S (3:00)
  2. Clusters of Edinburghs (2:36)
  3. They're All in Bed (1:21)
  4. Miniature Dave (2:24)
  5. Save (1:56)
  6. I'm Starting a War with Dolphins (3:13)
  7. Pet Scavenger (3:25)
  8. Pyrfic (4:31)
  9. Showalbum (2:55)
  10. I'm No Prototype! (3:29)
  11. Puppies (1:47)
  12. Baby Mustard (3:26)
  13. Mother of Two, Forest of Zero (1:22)
  14. TV Is 2000 Years Old (5:21)
avatar van T.O.
Is toch een Nederlander?

avatar van titan
titan (crew)
Ja, Berend Dubbe (voorheen drummer van Bettie Serveert) en zijn vrouw vormen samen Bauer.

avatar van starbright boy
Geinig weetje: Vrijwel iedereen hoort Berend Dubbe weleens praten op Tv, hij is namelijk "de stem" van Net5.

avatar van ChrisX
Huh? Is Sonja van Hamel zijn vrouw? Nou, dan nog niet ten tijde van dit album want deze plaat heeft hij toch echt zo'n beetje in z'n eendje in elkaar geknutseld.

Oh ja, Berend Dubbe vind sommige symfo leuk )

avatar van titan
titan (crew)
Ze doen er zelf een beetje vaag over, maar het lijkt er wel op dat ze een relatie hebben. Niet dat het verder zo belangrijk is hoor.

avatar van otherfool
Aardig plaatje, maar buiten het begin- en slotstuk, en hoogtepunt Showalbum, weinig bijzonder. Lief, maar om zo weer te vergeten.

2*.

avatar van Ludo
TV is 2000 years is voor mij het hoogtepunt van deze geinige release.

avatar van IMPULS
Verrassend debuut van Dubbe. Homemade. Veel leukere homemade dan Spinvis na hem deed.

Haha, ik doe mee met de war on dolphins!
Dolfijnen zijn stom.
En deze cd geweldig

Ik was helemaal verkocht toen ik On The Move voor het eerst hoorde. Heerlijk gefreak op synthesizers en de Moog met een duidelijk gevoel voor pop en flow. Hier en daar wat melige experimenten, maar altijd nog een stuk beter dan het geneuzel van Spinvis. Bauer neemt zichzelf godzijdank niet zo serieus, en het plezier in de muziek straalt er echt van af. Hoewel dit het minste album is van de drie albums tot op heden (het Metropole album tel ik niet mee), is het zeker een sterk album, dat ik regelmatig met plezier nog eens afluister.

Ter info: dit eerste album heeft Berend Dubbe nog solo gemaakt, daarna leerde hij Sonja kennen en gaandeweg tijdens het maken van de muziek hebben ze een relatie gekregen, voor zover ik weet, misschien was het ook andersom. Geen idee of ze getrouwd zijn. Naast de stem van Net 5 heeft Dubbe ook nog jarenlang absurde niet bestaande TV-programma's verzonnen voor de zender 5th Dimension Television in de VPRO-gids.