Megadeth - Warchest (2007)

Label: Capitol

1. Killing Is My Business... and Business Is Good! (3:02)
  2. The Skull Beneath the Skin (3:45)
  3. Peace Sells (4:02)
  4. Wake Up Dead (3:38)
  5. Devils Island (5:05)
  6. Set the World Afire (5:49)
  7. Into the Lungs of Hell (3:23)
  8. Anarchy / Problems [Session Take] (3:51)
  9. Hook in Mouth (4:40)
  10. Liar (3:22)
  11. In My Darkest Hour (6:26)
  12. No More Mr. Nice Guy (3:00)
  13. "Dark Themes..." (0:36)
  14. Holy Wars...The Punishment Due [Casey McMackin Demo] (6:42)
  15. Tornado of Souls [Demo] (5:18)
  16. Five Magics [Demo] (5:38)
  17. Hangar 18 (5:11)
  18. "Keeping Score..." (1:35)
  19. Symphony of Destruction (4:06)
  20. Go to Hell (4:35)
  21. Foreclosure of a Dream (4:22)
  22. Architecture of Aggression [Demo] (2:50)
  23. Skin O' My Teeth [Live at Alpine Valley, East Troy, WI 5 / 23 / 92] (3:22)
  24. High Speed Dirt [Live at Alpine Valley, East Troy, WI 5 / 23 / 92] (4:09)
  25. Ashes in Your Mouth [Live at the Cow Palace, S.F., CA 12 / 4/92] (6:16)
  26. Sweating Bullets [Live at the Cow Palace, S.F., CA 12 / 4/92] (4:52)
  27. Breakpoint [Session Take] (3:17)
  28. Angry Again (3:47)
  29. Train of Consequences (3:31)
  30. Reckoning Day (4:34)
  31. New World Order (3:47)
  32. The Killing Road (3:52)
  33. Strange Ways (2:47)
  34. Paranoid (2:31)
  35. Diadems (4:12)
  36. A Tout le Monde (4:22)
  37. Trust (5:11)
  38. Almost Honest (4:08)
  39. Use the Man (4:04)
  40. She-Wolf (3:36)
  41. A Secret Place [Live at Woodstock, NY, 7 / 25 / 99] (4:31)
  42. One Thing (4:38)
  43. Duke Nukem (3:54)
  44. Insomnia (4:16)
  45. Crush 'Em (4:55)
  46. Kill the King (3:44)
  47. Dread and the Fugitive Mind (4:22)
  48. Never Say Die (3:46)
  49. Moto Psycho (3:06)
  50. 1000 Times Goodbye (6:27)
  51. Coming Home (2:39)
  52. Kick the Chair (3:57)
  53. Of Mice and Men (4:05)
  54. Intro / Rattlehead [Live] (6:30)
  55. Wake Up Dead [Live] (3:55)
  56. Hangar 18 [Live] (5:08)
  57. Hook in Mouth [Live] (4:27)
  58. The Skull Beneath the Skin [Live] (3:30)
  59. The Conjuring [Live] (4:45)
  60. In My Darkest Hour [Live] (6:13)
  61. Lucretia [Live] (4:18)
  62. Devils Island [Live] (4:55)
  63. Take No Prisoners [Live] (3:25)
  64. Peace Sells [Live] (5:07)
  65. Black Friday [Live] (6:32)
  66. It's Electric [Live] (4:51)

met Sean Harris

67. Anarchy in the U.K. [Live] (5:05)
  68. Holy Wars...The Punishment Due [Live] (7:00)
avatar van Dexter
Erg complete verzamelaar, met interessant nog nooit gereleased materiaal, commentaar van Mustaine en een leuk live-concert.

Wolfgang1975
Waar boxsets vaak nauwelijks te verteren zijn, is dit pareltje een (bijna) perfecte compilatie van een glansrijke carrière. Enige track die ik mis, is de originele versie van Holy Wars. The Mechanix had er uit historisch oogpunt misschien ook wel op moeten staan.

avatar van Eddie
Geweldige box alleen ben ik het met Wolfgang eens dat de originele versie van HET Megadeth nummer er ook op had moeten staan. Verder niets dan lof

avatar van vielip
Ik heb deze box nog niet maar koop 'm waarschijnlijk ooit nog wel een keer. Ik heb de live dvd die hierbij zit wel maar dan als bootleg. Prima kwaliteit (pro-shot) maar dit zal nog wel beter zijn aangezien het nu eindelijk officieel is uitgebracht.

avatar van gigage
Wie zingt It's electric (#68) eigenlijk hier live?

avatar van gigage
haha thanks, blijft een raar mannetje die dave

avatar van gigage
De wiki is erg compleet betreffende deze boxset. De live registraties (disc 4 en 5) zijn in de most fan favourable samenstelling van de band (Menza, Ellefson, Friedman, Mustaine) en zijn dan ook niet te versmaden. Disc 4 is van 1990 en vertoond derhalve veel overlap met de dvd van slechts 2 jaar later. De DVD bevat niet het hele concert maar wel de grootste krakers van weleer (Tornado of Souls!). Heerlijk om die Menza nog eens als een beest tekeer zien gaan aan het einde bij Ashes in your Mouth. Een officiele uitgave van het hele concert van die tour (maar op een andere locatie) kun je overigens vinden bij de 20th anniversary editie als bonus disc van Countdown to Extinction (1992).
Op disc 4 (1990, Wembley Arena) (#54-70) dezelfde line up dus, nu na het succesvolle Rust in Peace album die het gros van de playlist dan ook opvult naast het halve Peace Sells album. Hier wordt dus nog stevig gethrasht op een leuke setlist de eerste 4 albums van de band
Op disc 1-3 veel demo materiaal en songs die al previously gereleast waren op de diverse heruitgaves van 2004. Had je die nog niet dan is dit misschien een aardige aanvulling op je MD discografie.

Zo, nu heeft de peace sells tour , de Rust In Peace tour en de Countdown to Extinction tour een officiele live uitgave. Tijd dus voor een Youthanasia dvd of Cryptic Writings 20th anniversary + bonus disk.

avatar van Metal-D78
gigage schreef:

deze vierde schijf is echt fantastisch. Nieuwe line-up (de voor velen klassieke) en louter goede songs (al had die Alice Cooper-cover achterwege kunnen blijven.

avatar van vielip
Welke Alice Cooper cover?

avatar van Metal-D78
oeps. Diamond Head cover natuurlijk....

avatar van vielip
Ja die meende ik ook te herkennen inderdaad. Hun cover van No more mister nice guy had ik namelijk best eens live willen horen. Zo uit het hoofd hebben ze die volgens mij niet zo heel erg vaak gedaan namelijk.

avatar van Edwynn
No More Mr. Nice Guy moest voor de soundtrack van de film "Shocker" opgenomen op het moment dat de formatie rondom "So Far So Good.." de deur uitgetrapt was en die nieuwe formatie voor "Rust..." nog niet helemaal rond. Die is dus opgenomen met Mustaine, Ellefson en nieuwkomer Nick Menza.

Toen die cover uitkwam, compleet met een nogal debiele clip die nog vaak op televee te zien was, kraakte iedereen (die ik erover hoorde) hem af. De naam Desmond Child hielp daar ook een beetje bij, denk ik. Volgens mij is de cover daardoor gelaten voor wat het was. Hij kwam nog wel op "Hidden Treasures" terug. Persoonlijk vind ik het helemaal geen onaardige cover. Wel louter als bonusje hoor. Zoiets moet je niet op een album zetten en dat was iets wat Megadeth tot aan "Rust in Piece" juist wel graag deed.

avatar van vielip
Die info omtrent bezetting wist ik nog niet. Wel dat de, inderdaad clip met enige regelmaat op tv (Headbanger's ball?) voorbij kwam. Dat Desmond Child erbij betrokken was wist ik ook niet overigens. Dat was in die dagen natuurlijk helemáál niet cool gezien zijn connecties met de hair scene
Ik heb het altijd een zeer aardige versie gevonden. Wat je zegt; Megadeth had op de eerste 3 albums altijd een cover staan. En ik had die van Alice liever op So far so good...so what!? gezien dan Anarchy. Maar je hebt eigenlijk gelijk dat zoiets meer b kant materiaal is.

avatar van gigage
No more mr Nice Guy was de enige release in 1989. Aantal concerten: 0. Nee, het ging even niet zo geweldig destijds.

avatar van Edwynn
Nah dat valt ook wel weer mee. De tour was al afgelopen en Rust In Piece kwam er al snel aan. Mustaine had met wat persoonlijke demonen af te rekenen. Ging vrij snel als ik zo terugkijk.

avatar van davevr
Ik ben aan t verbouwen en ondertussen deze aan t beluisteren. Ben ondertussen een megadethfan geworden.