Windy & Carl - Depths (1998)

Avant-Garde
Label: Kranky

1. Sirens (7:06)
  2. Undercurrent (4:41)
  3. Set Adrift (6:35)
  4. Depths (19:02)
  5. The Silent Ocean (3:36)
  6. Aquatica (15:45)
  7. Surfacing (13:17)
Te vergelijken met Loveless van My Bloody Valentine, zij het minimaler van opzet. Gitaar soundscapes met shoegazy vocals erover. Erg mooi en dromerig.

avatar van Barney Rubble
Dit duo is een van mijn leukere ontdekkingen van de afgelopen tijd. De ietwat gruizige gitaar (met name op Undercurrent) en de vrouwelijke zang die van ver komt, doen inderdaad denken aan My Bloody Valentine. Het tempo ligt hier echter een stuk lager. De muziek is bedachtzamer en mysterieuzer. Ook een album als Pygmalion van Slowdive komt zo in gedachte. Het totaalplaatje heeft zelfs wat weg van ambient. Erg mooie, warme en gevoelige muziek. Met name Surfacing is een trip die ik vaker op ga zetten. Het nummer was onderdeel van een ambient-playlist van spotify en sindsdien ben ik er ietwat verslaafd aan geraakt.