Angerfist - Towards Isolation (2006)

Dance
Label: Masters of Hardcore

1. Stainless Steel (5:05)
  2. With the Fresh Style (4:51)
  3. Dance with the Wolves (5:08)
  4. Towards Isolation (5:29)
  5. My Critic Fetish (5:03)
  6. Kidnapped Redneck (4:32)
  7. Yes (5:23)
  8. Fuck the Promqueen (3:33)
lambf
Angerfist, mateloos populair. En ja, nu nog steeds...

...en dat terwijl hij niet echt de moeite doet om goede muziek te maken. Aardige melodietjes, soms. Maar die beats zijn zo, zo gruwelijk slecht. Zo gruwelijk saai, hoe kom je erop, vraag ik me dan af. En hoeveel aardige melodietjes je ook in een nummer kan stoppen, als de basis niet deugt, tsja...

Een verassing, en dat is Kidnapped Redneck. Breakcore Heeft deze man dit gemaakt, ik kan het niet geloven. Niet dat het nou zo'n interessante tracks is, Maar het verbaasde me ewel.

Waarom hij zo populair is, geen idee Zijn imago?, nee, dat kan niet. Zijn muziek maakt het niet waar. Toch nog een 2* voor Kidnapped Redneck en My Critic Fetish.

avatar van Leonard91
Ook hier weer teveel matige producties, maar 3 & 5 vind ik wel tof.

Wat een negatieve kritieken hier! Ik vond dit album super!

Goede nummers:

+ Fuck the Promqueen.

Mindergoede nummers:

- With the Fresh Style.
- Kidnapped Redneck.

Het overgrote deel van de nummers vind ik gewoon zalig en Angerfist is misschien erg populair, maar Angerfist heeft het dubbel en dik verdiend met Towards Isolation, punt aan de lijn!

Cijfer: 4,5*!

avatar van Hellblazer
Ik vond het ook niet slecht. Stainless Steel opent de EP goed en heeft een leuk melodietje, maar is niet echt iets bijzonders. Het tweede nummer heeft een leuke kick, maar is verder ook niet iets speciaals.
Dance with the Wolves is ook een erg aangenaam nummer met diepe kicks en een tof melodietje en tussendoor typische Angerfist samples.
Towards Isolation blijf ik ook een goed nummertje vinden. Begint leuk met wat chaotisch pianogespeel, wat breaks en andere geluiden. Daarna komt direct het tofste stukje van het nummer, waar de kick een paar keer snel doorkomt en er een paar een paar korte sampletjes komen. Dan begint het nummer echt en dendert een heel eind door. Prima nummer dat nogal 'leeg' is omdat er niet echt een melodie in voorkomt, maar toch erg vermakelijk.
My Critic Fetish is ook wel een aardig nummer maar is ook niet opvallend.
Het nummer daarna echter wel. Zoals al eerder is gezegd is het erg vreemd dat Angerfist breakcore heeft gemaakt. Niet mijn muziek, maar wel apart.
'Yes' blijft ook een goed nummer. Weer een dikke kick, een leuk melodietje en toffe, maar korte vocals. ''Yes Yes, Yes Yes!''.
Fuck the Promqueen is ook een leuke track, maar ook dit nummer vond ik niet zo geweldig.

3.5*